Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Açılış, Kapanış ve Oturum Açma => Konuyu başlatan: matrixlord - 18 Nisan 2019, 22:45:51
-
GRUB'u bozup programı denedim en son onarım sırasında hata oldu dese de gayet iyi çalışıyor. Çözünürlüğü yükseltmek istiyordum onu da yaptık.
Tek sıkıntı grub menüsünde hem windows hem de mint için .efi ile biten birkaç seçenek var onları açmaya çalışınca da not found falan diyor ana menüye atıyor. onlar kafamı karıştırıyor arada bir.
-
Tek sıkıntı grub menüsünde hem windows hem de mint için .efi ile biten birkaç seçenek var onları açmaya çalışınca da not found falan diyor ana menüye atıyor. onlar kafamı karıştırıyor arada bir.
O seçenekleri Grub Customizer ile kaldırabilirsiniz. Daha önce yaptığınız onarımlar ve kaldırdığınız dağıtımlardan dolayı, EFI boot dizini içinde arta kalan dosyalardan kaynaklı olabilir.
sudo add-apt-repository ppa:danielrichter2007/grub-customizer
sudo apt-get update
sudo apt-get install grub-customizer
-
O seçenekleri Grub Customizer ile kaldırabilirsiniz. Daha önce yaptığınız onarımlar ve kaldırdığınız dağıtımlardan dolayı, EFI boot dizini içinde arta kalan dosyalardan kaynaklı olabilir.
sudo add-apt-repository ppa:danielrichter2007/grub-customizer
sudo apt-get update
sudo apt-get install grub-customizer
Bu program galiba sudo update-grub komutunu kullanıyor. Sonuç olarak grub yine siliniyor. .efi zımbırtılarından kurtulmam için yine Timeshift kullanmam gerekicek :blank: bu ne inattır yahu
-
Evet kayıt ederken update-grub komutunu çalıştırıyor. Bu komut çalışınca ne gibi bir sorun yaşıyorsunuz?
-
Evet kayıt ederken update-grub komutunu çalıştırıyor. Bu komut çalışınca ne gibi bir sorun yaşıyorsunuz?
Sorunu çözdüm. Baktım .efi falan hiç çekilmez, Timeshift ile yedek alıp geri yükledim. Sonra baktım ki .efi dosyaları hala duruyor.
Benim de aklıma başka fikir geldi. Grub customizer çalışmıyor diye silmiştim, geri yükledim. .efi yazanları sildim, ubuntu yazıyordu mint yaptım, system setup'u bios olarak değiştirdim falan ayarları kaydettikten sonra Timeshift yedeği alıp sistemi geri yükledim. Bundan sonra istediğim gibi oldu.
Timeshift ne yapıyorsa grub'a tek atıyor sorun çıkarmadan geri yüklüyor grub'u.
O komuta gelince, grub ile ilgili bir değişiklik yapmasam bile o komutu girdiğim an grub siliniyor sistem yeniden açılınca siyah ekran, hemen mint açılıyor.
Sonuç olarak ise grub repair programı işime yaramıyor. Grub customizer programı da işime yaramayacak artık ama kalsın.
edit: bu arada vpn sorunu yine başladı linux ile hiç anlaşamayacağız galiba :D
-
Aslında Grub silinmiyor, anlaşıldığı kadarıyla Windows algılanmıyor ve tek işletim sistemi göründüğü için Grub menüsü gizleniyor. Grub bir önyükleyici, eğer silinse işletim sistemi hiç açılmaz.
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırıp, uçbirimde oluşan bağlantıyı foruma aktarınız.
cat /boot/grub/grub.cfg | nc termbin.com 9999
-
Aslında Grub silinmiyor, anlaşıldığı kadarıyla Windows algılanmıyor ve tek işletim sistemi göründüğü için Grub menüsü gizleniyor. Grub bir önyükleyici, eğer silinse işletim sistemi hiç açılmaz.
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırıp, uçbirimde oluşan bağlantıyı foruma aktarınız.
cat /boot/grub/grub.cfg | nc termbin.com 9999
Sorunu çözmenin mutluluğuyla mesajı göremeden sistemi kapattım :))
Sabahleyin mesajı düzenleyıp komut çıktısını yazarım. İyi geceler.
Mesajlar Birleştirildi.
Günaydın
https://termbin.com/9lry
-
Benzer sorun yaşanırsa; Grub Customizer uygulamasını açıp, Düzenle menüsü => Yeni seçeneğini açınız.
Açılan pencerede "İsim (Name)" kısmına "Windows Boot Manager" ya da istediğiniz bir ismi yazın.
Tür olarak "Diğer" seçeneğini seçin. "Önyükleme sırası" yazan kısma (paylaştığınız çıktıdaki) aşağıdaki satırları kopyalayıp yapıştırın ve "Tamam" tuşu ile kaydedin. En son "Kaydet" tuşu ile değişiklikleri uygulayın.
insmod part_gpt
insmod fat
set root='hd0,gpt2'
if [ x$feature_platform_search_hint = xy ]; then
search --no-floppy --fs-uuid --set=root --hint-bios=hd0,gpt2 --hint-efi=hd0,gpt2 --hint-baremetal=ahci0,gpt2 98DB-9E3F
else
search --no-floppy --fs-uuid --set=root 98DB-9E3F
fi
chainloader /EFI/Microsoft/Boot/bootmgfw.efi
(https://i.postimg.cc/bwWyYQ2G/grub-customizer-add-windows-efi.png)
-
Benzer sorun yaşanırsa; Grub Customizer uygulamasını açıp, Düzenle menüsü => Yeni seçeneğini açınız.
Açılan pencerede "İsim (Name)" kısmına "Windows Boot Manager" ya da istediğiniz bir ismi yazın.
Tür olarak "Diğer" seçeneğini seçin. "Önyükleme sırası" yazan kısma (paylaştığınız çıktıdaki) aşağıdaki satırları kopyalayıp yapıştırın ve "Tamam" tuşu ile kaydedin. En son "Kaydet" tuşu ile değişiklikleri uygulayın.
Yine olmadı. Çalışır halde
### BEGIN /etc/grub.d/45_os-prober ###
menuentry 'Windows Boot Manager (on /dev/sda2)' --class windows --class os $menuentry_id_option 'osprober-efi-98DB-9E3F' {
insmod part_gpt
insmod fat
set root='hd0,gpt2'
if [ x$feature_platform_search_hint = xy ]; then
search --no-floppy --fs-uuid --set=root --hint-bios=hd0,gpt2 --hint-efi=hd0,gpt2 --hint-baremetal=ahci0,gpt2 98DB-9E3F
else
search --no-floppy --fs-uuid --set=root 98DB-9E3F
fi
chainloader /EFI/Microsoft/Boot/bootmgfw.efi
}
bunlar yazıyor. Grub Customizer ya da sudo update-grub yapınca
### BEGIN /etc/grub.d/27_custom_proxy ###
menuentry "Windows"{
insmod part_gpt
insmod fat
set root='hd0,gpt2'
if [ x$feature_platform_search_hint = xy ]; then
search --no-floppy --fs-uuid --set=root --hint-bios=hd0,gpt2 --hint-efi=hd0,gpt2 --hint-baremetal=ahci0,gpt2 98DB-9E3F
else
search --no-floppy --fs-uuid --set=root 98DB-9E3F
fi
chainloader /EFI/Microsoft/Boot/bootmgfw.efi
}
Böyle oluyor. Windows'u hala tanıyamıyor galiba.
-
Menüde gözükecek kısım hariç, geri kalan içerikler aynı. Aşağıdaki komutun çıktısına bakalım.
cat /etc/default/grub
-
Menüde gözükecek kısım hariç, geri kalan içerikler aynı. Aşağıdaki komutun çıktısına bakalım.
cat /etc/default/grub
https://termbin.com/rs6x
ayrıca Timeshift ile GRUB'u yeniden yüklerken direkt HDD'yi seçiyorum MBR falan yazıyor. sistem galiba sda2 bölümünden açılıyor. Oraya GRUB'u kursam sorun çözülür mü?
(https://i.postimg.cc/rKfnyHWt/01.png) (https://postimg.cc/rKfnyHWt)
(https://i.postimg.cc/4Yn8Y1b2/02.png) (https://postimg.cc/4Yn8Y1b2)
-
Grubu zaten sda ya da sdb (ikinci bir disk varsa) gibi bir alana kurmalısınız, sanırım sorun bundan kaynaklanıyor. Siz grubu sda2 disk bölümüne kurduğunuz için, update-grub komutuyla sorun yaşıyorsunuz. Aşağıdaki komutları çalıştırmayı deneyin bakalım.
sudo grub-install /dev/sda
sudo update-grub
-
Grubu zaten sda ya da sdb (ikinci bir disk varsa) gibi bir alana kurmalısınız, sanırım sorun bundan kaynaklanıyor. Siz grubu sda2 disk bölümüne kurduğunuz için, update-grub komutuyla sorun yaşıyorsunuz. Aşağıdaki komutları çalıştırmayı deneyin bakalım.
sudo grub-install /dev/sda
sudo update-grub
MBR falan derken aslında /dev/sda bölümüne kuruyorum yine de komutları denedim GRUB çıkmıyor yine.
grub dosyalarının son hali
https://termbin.com/0w0m - Windows'u hiç görmemiş bile
https://termbin.com/j0wc
-
Şu an EFI yerine klasik BIOS kipinde misiniz?
Ayrıca aşağıdaki komutların çıktılarını paylaşınız.
sudo parted -llsblk -o NAME,SIZE,TYPE,FSTYPE,MOUNTPOINT,UUIDcat /etc/fstabsudo blkid
Aşağıdaki komutla grub-emu paketini kurup,
sudo apt install grub-emu
ardından aşağıdaki komutla Grub'un son halini simule edebilirsiniz.
grub-emu
-
Şu an EFI yerine klasik BIOS kipinde misiniz?
Ayrıca aşağıdaki komutların çıktılarını paylaşınız.
sudo parted -llsblk -o NAME,SIZE,TYPE,FSTYPE,MOUNTPOINT,UUIDcat /etc/fstabsudo blkid
Aşağıdaki komutla grub-emu paketini kurup,
sudo apt install grub-emu
ardından aşağıdaki komutla Grub'un son halini simule edebilirsiniz.
grub-emu
Hocam çözdüm sorunu. İşe yaramıyor dediğim grub repair programı bir uyarı verince grub için yeni disk bölümü oluşturdum şimdi resimli anlatımını yapacağım. Normalde terminale os-prober yazınca Windows çıkmıyordu. Artık çıkıyor.
Mesajlar Birleştirildi.
1- İlk önce Gparted uygulaması kurulmalı.
2- GParted uygulamasını açtıktan sonra uygun bir sürücüden (D: sürücüsü olabilir) 7MB'lik alan alın. Alan alacağınız sürücüye sağ tıklayıp Boyutlandır/Taşı'ya basın. Bu özellik aktif değil ise söz konusu sürücüye sağ tıklayıp Ayır yazan yere basın. Bundan sonra Boyutlandır/Taşı ekranını açın.
Örnek resim:(https://i.postimg.cc/dZBrqDHc/re1.png) (https://postimg.cc/dZBrqDHc)
Daha sonra Gparted ekranında ayrılmamış gri renkli bir sürücü olacaktır.
(https://i.postimg.cc/jCK8rf29/re2.png) (https://postimg.cc/jCK8rf29)
3- Ayrılmamış sürücüye sağ tık > yeni yapıp açılan ekranda resimdeki gibi ayarları yapın ve ekle butonuna basın.
(https://i.postimg.cc/0MZ7vbHR/re3.png) (https://postimg.cc/0MZ7vbHR)
4- Ekranın üstünde bulunan Düzenle butonuna basıp tüm işlemleri uygulayın (veya CTRL+ENTER). Sonuç olarak böyle bir bölüm olacaktır;
(https://i.postimg.cc/21F6MgKg/re4.png) (https://postimg.cc/21F6MgKg)
5- Şimdi bu bölüme sağ tıklayıp Bayrakları Yönet butonuna basalım.
6- Açılan ekranda 'bios_grub' bölümünü seçin ve ekranı kapatın.
(https://i.postimg.cc/rR1Xz2xk/re5.png) (https://postimg.cc/rR1Xz2xk)
7- Gparted ile işimiz bitti. https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=99.0 (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=99.0) Bu konudaki gibi Grub Repair uygulamasını indirin ama EFI, klasik vs. onlara dokunmadan Grub Repair programını açın.
8- Gelişmiş seçenekleri açın ve resimdeki gibi ayarları yapın.
(https://i.postimg.cc/Cn1rpy77/g1.png) (https://postimg.cc/Cn1rpy77)
(https://i.postimg.cc/jCdF7NTf/g2.png) (https://postimg.cc/jCdF7NTf)
(https://i.postimg.cc/PPCV6jPr/g3.png) (https://postimg.cc/PPCV6jPr)
(https://i.postimg.cc/HjZP4xWh/g4.png) (https://postimg.cc/HjZP4xWh)
9- Uygula butonuna basın.
10- Çıkan uyarıya Evet deyin.
(https://i.postimg.cc/G41PkwDf/g6.png) (https://postimg.cc/G41PkwDf)
11- Şimdi karşınıza birkaç komut çıkabilir. Terminal/Uçbirimi açarak komutları girin. DİKKAT: Ben bu işlemleri önceden yaptığım için GRUB kaldırılma uyarısı geliyor. Önceden bu işlemi yapmadıysanız bu ekran gelmeyecektir. Komutlar ise aynıdır. Komutları yazın, işlemler bitince ileri butonuna basın.
(https://i.postimg.cc/06K8x3W8/k1.png) (https://postimg.cc/06K8x3W8)
12- Bir komut ekranı daha gelecek karşınıza. Komutu terminale girin.
(https://i.postimg.cc/K1MGhwsm/k2.png) (https://postimg.cc/K1MGhwsm)
13- GRUB ile ilgili açıklamalar yazan bir ekran gelecek, TAB tuşuna basıp Tamam'ı seçin, sonra Enter tuşuna basın.
14- GRUB kurulum aygıtı ekranı çıkacaktır karşınıza.
(https://i.postimg.cc/TpvQcDMQ/t1.png) (https://postimg.cc/TpvQcDMQ)
/dev/sda aygıtını Boşluk/Space tuşu ile işaretleyip bir kere TAB tuşuna bastıktan sonra Enter tuşuna basın.
(https://i.postimg.cc/SJQd5pRz/t2.png) (https://postimg.cc/SJQd5pRz)
15- Kurulum bittikten sonra terminali kapatın, Grub Repair ekranına geri dönün ve ileri butonuna basın.
16- 1-2 dakikalık beklemeden sonra GRUB, GRUB için oluşturduğumuz özel bölüme yüklenmiş olacak.
(https://i.postimg.cc/hzyvtx8n/tk1.png) (https://postimg.cc/hzyvtx8n)
Hepsi bu kadar. Artık GRUB ile ilgili bir sorun yaşamayacaksınız. Sistemi yeniden başlatabilirsiniz.
Sistemi yeniden başlattıktan sonra terminali açıp sudo os-prober komutunu girin. Doğru bir kurulum yaptıysanız
komutu yazdıktan sonra Windows çıkacaktır.
(https://i.postimg.cc/MvrLmG5G/tkk1.png) (https://postimg.cc/MvrLmG5G)
-
[member=6385]matrixlord[/member] , geri bildirim için teşekkür ederiz. Yukarıda verdiğim komutların çıktılarını da paylaşırsanız, elimizde sorunun neden olduğuna dair ipuçları geçebilir.
Ayrıca; sorun çözüldüğüne göre, başlığı etiketlemenizi rica edelim.
-
[member=6385]matrixlord[/member] , geri bildirim için teşekkür ederiz. Yukarıda verdiğim komutların çıktılarını da paylaşırsanız, elimizde sorunun neden olduğuna dair ipuçları geçebilir.
Ayrıca; sorun çözüldüğüne göre, başlığı etiketlemenizi rica edelim.
1-
Model: ATA ST1000DM010-2EP1 (scsi)
Disk /dev/sda: 1000GB
Sektör boyutu (mantıksal/fiziksel): 512B/4096B
Disk bölümü Tablosu: gpt
Disk Bayrakları:
Numara Başlangıç Son Boyut Dosya sistemi İsim Bayraklar
1 1049kB 524MB 523MB ntfs Basic data partition gizli, diag
2 524MB 629MB 105MB fat32 EFI system partition önyükleme, esp
3 629MB 646MB 16,8MB Microsoft reserved partition msftres
4 646MB 420GB 419GB ntfs Basic data partition msftdata
5 420GB 936GB 516GB ntfs Basic data partition msftdata
7 936GB 936GB 5243kB bios_grub
6 936GB 1000GB 64,0GB ext4
2-
NAME SIZE TYPE FSTYPE MOUNTPOINT UUID
sda 931,5G disk
├─sda1 499M part ntfs 5468DA3B68DA1C14
├─sda2 100M part vfat 98DB-9E3F
├─sda3 16M part
├─sda4 390,6G part ntfs 28E063F7E063C9A0
├─sda5 480,7G part ntfs 96B88C87B88C6797
├─sda6 59,6G part ext4 / 69018b5d-2b92-4bb4-9a55-fe40cfea4db8
└─sda7 5M part
3-
# /etc/fstab: static file system information.
#
# Use 'blkid' to print the universally unique identifier for a
# device; this may be used with UUID= as a more robust way to name devices
# that works even if disks are added and removed. See fstab(5).
#
# <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass>
# / was on /dev/sda6 during installation
UUID=69018b5d-2b92-4bb4-9a55-fe40cfea4db8 / ext4 errors=remount-ro 0 1
# /boot/efi was on /dev/sda2 during installation
#UUID=98DB-9E3F /boot/efi vfat umask=0077 0 1
/swapfile none swap sw 0 0
#UUID=98DB-9E3F /boot/efi vfat defaults 0 1
4-
/dev/sda1: LABEL="Recovery" UUID="5468DA3B68DA1C14" TYPE="ntfs" PARTLABEL="Basic data partition" PARTUUID="f74f906e-0a1e-40fc-a2d9-21b8a2a8948b"
/dev/sda2: UUID="98DB-9E3F" TYPE="vfat" PARTLABEL="EFI system partition" PARTUUID="d79349d2-48c6-452a-a9b6-bc2f7b7060a8"
/dev/sda4: UUID="28E063F7E063C9A0" TYPE="ntfs" PARTLABEL="Basic data partition" PARTUUID="a0855f83-6672-4813-ae30-4c45931ec085"
/dev/sda5: LABEL="Yeni SM-CM-<rM-CM-<cM-CM-<" UUID="96B88C87B88C6797" TYPE="ntfs" PARTLABEL="Basic data partition" PARTUUID="813910b5-7712-455d-b947-5985ba4c049e"
/dev/sda6: UUID="69018b5d-2b92-4bb4-9a55-fe40cfea4db8" TYPE="ext4" PARTUUID="97faeb1a-1b17-4980-bb33-8759eb1efd3e"
/dev/sda3: PARTLABEL="Microsoft reserved partition" PARTUUID="57c85400-11ad-4039-be52-0c5ac3ae4dac"
/dev/sda7: PARTUUID="91261785-7ac3-43bc-950c-898db974d13e"
Düzenleme: Kod etiketi
-
Linux Mint fstab dosyasında, EFI bölümü pasifleştirilmiş. Oysa ki bir EFI disk bölümü mevcut.
Şu an sistemi klasik kiple mi açıyorsunuz? Bir de bu son durum için şu komutun çıktısını rica edelim. Taşları yerine oturtmaya çalışıyorum, ortalık biraz karışık görünüyor.
cat /boot/grub/grub.cfg | nc termbin.com 9999
-
Linux Mint fstab dosyasında, EFI bölümü pasifleştirilmiş. Oysa ki bir EFI disk bölümü mevcut.
Şu an sistemi klasik kiple mi açıyorsunuz? Bir de bu son durum için şu komutun çıktısını rica edelim. Taşları yerine oturtmaya çalışıyorum, ortalık biraz karışık görünüyor.
cat /boot/grub/grub.cfg | nc termbin.com 9999
https://termbin.com/xmlo
https://termbin.com/w4ow
-
Teşekkür ederiz, bu verilerin benzer sorunların çözümünde faydası olabilir.
[okay]Sorun çözüldüğü için konu kilitlenmiştir.[/okay]