Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: Scipio - 08 Haziran 2014, 19:10:16
-
Video izlerken ileri/geri sarınca videodan ses çıkmıyor. Bu sefer ses çıkmasını sağlayana kadar sürekli ileri/geri yapmam gerekiyor. Bu durum Linux Videolar uygulamasında da VLC Player'da da oluyor.
Banshee Player'da da şarkı devam ederken ses düzeyinde değişiklik yaptığımda önce şarkı takılıyor sonra da ses gidiyor yine aynı şekilde.
Çok konu açıyorum ama kusura bakmayın yardımınızı bekliyorum :)
-
VLC => Araçlar menüsü => Seçenekler => Ses sekmesi altında Çıkış modülünü değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Örneğin Alsa ses çıkışı seçilebilir.
-
Malesef hala aynı.
-
Pulseaudio ses çıkışı seçeneğini seçmeyi dener misiniz?
-
Orada bulunan bütün seçenekleri teker teker denedim. Olmadı malesef.
-
Banshee Player'daki problem Youtube videolarında da olmaya başladı.
-
Menü => Tercihler => Ses ayarlarını açıp Çıktı aygıtını değiştirmeyi dener misiniz?
Anolog Çıkış - Tümleşik ses sistemi gibi bir seçenek varsa bunu seçemeyi deneyiniz.
-
Analog seçili zaten?
-
Aşağıdaki komut ile Çoklu Ortam seçeneklerini açınız.
gstreamer-properties
Öntanımlı çıktıyı Alsa olarak değiştirmeyi deneyiniz.
(http://i.imgur.com/0Mbrq6z.png)
-
Malesef gene aynı.
-
Aşağıdaki komutları sırasıyla uçbirimde çalıştırarak Alsa sürücülerini güncellemeyi deneyebilirsiniz.
sudo apt-add-repository ppa:ubuntu-audio-dev/alsa-daily
sudo apt-get update
sudo apt-get install oem-audio-hda-daily-dkms
-
Olmadı gene. Yalnız 2. komutu işlerken bazı dosyalar indirilemedi dedi.
-
Sistemi yeniden başlattınız mı?
-
Son komutlardan sonra mı? Hayır.
Tamamdır.Dün gece kapatıp bu sabah açınca düzelmiş. Eyvallah :)
-
Banshee Player'da da şarkı devam ederken ses düzeyinde değişiklik yaptığımda önce şarkı takılıyor sonra da ses gidiyor yine aynı şekilde.
Bu durum VLC Player'da da olmaya başladı şu an. Ses seviyesinde değişiklik yapınca 3-4 sn ses takılıyor bozuk plak gibi sonra devam ediyor.
-
Öntanımlı ses çıkışını OSS olarak değiştirmeyi dener misiniz? Değişiklik sonrası siteminizi yeniden başlatmak denenebilir. Sorun bu şekilde çözülmezse aşağıdaki komutların çıktılarını da paylaşınız.
lspci | grep Audio
cat /proc/asound/card0/codec#* | grep Codec
lsmod | grep snd
aplay -l
-
Son komutu uygulaamadan yeniden başlatınca düzeldi.
Yine de dediğini yapayım mı?
-
Komutların çıktısı sorun çözülmediği takdirde yardımcı olabilirdi. Bu durumda komutların çıktılarını paylaşamanıza gerek kalmadı.
Konu başlığını düzenleyip [Çözüldü] etiketi eklerseniz, konuyu kilitleyebiliriz.
-
Ekledim etiketi ama aynı sorun bir daha olursa diye konu açık kalsa daha iyi olur bence.