Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Masaüstü Ortamları => Cinnamon Masaüstü => Konuyu başlatan: Butterfly - 23 Ağustos 2019, 12:24:35
-
Linux Mint 19.2 Cinnamon sürümünde, Güncelleme Yöneticisinin simgesi bazen sistem çekmesinde görünmeyebiliyor. Aslında simge çekmeye yerleşiyor ama boyutlandırma ile ilgili bir hata sebebiyle böyle olduğunu düşünüyorum. CTRL+ALT+ESC tuşlarına basarak Cinnamon'u yeniden başlatınca ya da Güncelleme Yöneticisini menüden yeniden çalıştırınca, simge sistem çekmesinde yerini alıyor. Bu hususla ilgili Linux Mint'in github sayfasında açılmış hata kaydı mevcut, büyük ihtimalle sorun çözülecektir. Eğer böyle bir sorun yaşıyorsanız, Güncelleme Yöneticisinin Başlangıç Uygulamalarındaki girdisinde ufak bir düzenleme yaparak, bu sorunun etrafından dolaşabilirsiniz.
Bunun için aşağıdaki komutla ya da menüden Başlangıç Uygulamalarını açınız.
cinnamon-settings startup
Güncelleme Yöneticisi girdisini bulup, çift tıklayarak düzenleme alanını açınız. Açılan düzenleme alanında, Komut kısmını aşağıdaki şekilde düzenleyip, değişikliği kaydediniz.
/bin/bash -c "mintupdate-launcher; sleep 20; mintupdate-launcher"
(https://i.postimg.cc/x19dQgQN/mintupdate-cinnamon-4-2workaround.png)
-
mintupdate (5.5.4.1) tina; urgency=medium
* Threading and status icon fixes
-- Clement Lefebvre <root@linuxmint.com> Wed, 04 Sep 2019 12:15:26 +0100
Bu sorunu çözecek düzeltmeyi içeren, Güncelleme Yöneticisinin yeni sürümü depoya girdi. Eğer yukarıdaki düzeltmeyi uyguladıysanız, aşağıdaki komutla kolayca geri alabilirsiniz.
rm -f ~/.config/autostart/mintupdate.desktop