Linux Mint Türkiye

Yazılım => Paket Yönetimi, Güncelleme ve Depo Sorunları => Konuyu başlatan: fikretugur - 29 Ocak 2020, 23:00:56

Başlık: [Çözüldü] Giriş ekranında dokunmatik panelin çalışmaması
Gönderen: fikretugur - 29 Ocak 2020, 23:00:56
https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=10552.0

Bu sorun xfce'de de devam ediyor ama çözümü denediğimde şöyle bir yanıt alıyorum.

Kod: [Seç]
Paket listeleri okunuyor... Bitti
Bağımlılık ağacı oluşturuluyor       
Durum bilgisi okunuyor... Bitti     
Bazı paketler kurulamadı. Bu durum, olanaksız bir durum istemiş
olduğunuzu ya da kararsız (unstable) dağıtımı kullandığınızı ve
bazı paketlerin henüz oluşturulamamış  ya da oluşturulmakta
olduğunu gösterir.
Aşağıdaki bilgiler durumu çözmenize yardımcı olabilir:

Aşağıdaki paketler karşılanmamış bağımlılıklara sahip:
 xserver-xorg-input-synaptics : Bağımlılıklar: xserver-xorg-core (>= 2:1.18.99.901)
E: Sorunlar giderilemedi, tutulan bozuk paketleriniz var.
Başlık: Ynt: Giriş ekranında dokunmatik panelin çalışmaması
Gönderen: Butterfly - 30 Ocak 2020, 00:05:46
Önce paket bilgisi önbelleğini güncellemeyi deneyin.

Kod: [Seç]
sudo apt update
Başlık: Ynt: Giriş ekranında dokunmatik panelin çalışmaması
Gönderen: fikretugur - 30 Ocak 2020, 00:11:49
 yaptım aynen geri dönüşü aldım ve aynen devam ediyor
Başlık: Ynt: Giriş ekranında dokunmatik panelin çalışmaması
Gönderen: Butterfly - 30 Ocak 2020, 00:19:15
[warning]Paket Yönetimi ve Depo Sorunları ile İlgili Konularda Verilmesi Gereken Çıktılar (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=7178.0)[/warning]
Başlık: Ynt: Giriş ekranında dokunmatik panelin çalışmaması
Gönderen: fikretugur - 30 Ocak 2020, 00:25:29
Kod: [Seç]
inxi -Sr
System:
  Host: ali-HP-Pavilion-g6-Notebook-PC Kernel: 5.3.0-28-generic x86_64
  bits: 64 Desktop: Gnome 3.28.4 Distro: Linux Mint 19.3 Tricia
Repos:
  No active apt repos in: /etc/apt/sources.list
  Active apt repos in: /etc/apt/sources.list.d/official-package-repositories.list
  1: deb http://packages.linuxmint.com tricia main upstream import backport #id:linuxmint_main
  2: deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic main restricted universe multiverse
  3: deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic-updates main restricted universe multiverse
  4: deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic-backports main restricted universe multiverse
  5: deb http://security.ubuntu.com/ubuntu/ bionic-security main restricted universe multiverse
  6: deb http://archive.canonical.com/ubuntu/ bionic partner
  Active apt repos in: /etc/apt/sources.list.d/spotify.list
  1: deb http://repository.spotify.com stable non-free
ali[member=471]ali[/member]-HP-Pavilion-g6-Notebook-PC:~$ sudo apt-get update
[sudo] password for ali:         
Aynı:  1 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic InRelease
Aynı:  2 http://security.ubuntu.com/ubuntu bionic-security InRelease           
Aynı:  3 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic-updates InRelease             
Yoksay:4 http://packages.linuxmint.com tricia InRelease                       
Aynı:  5 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic-backports InRelease           
Aynı:  6 http://archive.canonical.com/ubuntu bionic InRelease                 
Aynı:  7 http://packages.linuxmint.com tricia Release                         
İndir: 8 http://repository.spotify.com stable InRelease [3.316 B]             
Hata:  8 http://repository.spotify.com stable InRelease     
  Aşağıdaki imzalar doğrulanamadı, çünkü genel anahtar mevcut değil: NO_PUBKEY 4773BD5E130D1D45
Paket listeleri okunuyor... Bitti
W: GPG hatası: http://repository.spotify.com stable InRelease: Aşağıdaki imzalar doğrulanamadı, çünkü genel anahtar mevcut değil: NO_PUBKEY 4773BD5E130D1D45
E: 'http://repository.spotify.com stable InRelease' deposu imzalanmamış.
N: Böyle bir depodan güvenli bir şekilde güncelleme yapılamaz, bu nedenle depo devre dışı bırakılmıştır.
N: Depo oluşturma ve kullanıcı yapılandırması hakkında ayrıntılı bilgi için apt-secure(8) rehber sayfasında bulunabilir.
ali[member=471]ali[/member]-HP-Pavilion-g6-Notebook-PC:~$ sudo apt-get install -f
Paket listeleri okunuyor... Bitti
Bağımlılık ağacı oluşturuluyor       
Durum bilgisi okunuyor... Bitti     
0 paket yükseltilecek, 0 yeni paket kurulacak, 0 paket kaldırılacak ve 0 paket yükseltilmeyecek.

Mesajlar Birleştirildi.
Son attığımı yaptıktan sonra tekrar denedim. Düzeldi. Teşekkürler
Başlık: Ynt: Giriş ekranında dokunmatik panelin çalışmaması
Gönderen: Butterfly - 30 Ocak 2020, 00:37:18
Sorun böyle düzelmez. Çünkü Linux Mint 19.3 serisinde X sunucusunun HWE destekli güncel sürümü kullanılıyor, bu sebeple aşağıdaki komutu kullanmayı deneyiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt install xserver-xorg-input-synaptics-hwe-18.04
Çıktıda görünen eksik GPG anahtarı hatasını, Yazılım Kaynakları => Bakım => Eksik anahtarları ekle seçeneği ile düzeltebilirsiniz.

X sunucusu (Xorg) sürümünü düşürdüyseniz, bunu ayrıca belirtmelisiniz.
Başlık: Ynt: [Çözüldü] Giriş ekranında dokunmatik panelin çalışmaması
Gönderen: fikretugur - 30 Ocak 2020, 01:01:10
Kod: [Seç]
~$ sudo apt install xserver-xorg-input-synaptics-hwe-18.04
Paket listeleri okunuyor... Bitti
Bağımlılık ağacı oluşturuluyor       
Durum bilgisi okunuyor... Bitti     
Bazı paketler kurulamadı. Bu durum, olanaksız bir durum istemiş
olduğunuzu ya da kararsız (unstable) dağıtımı kullandığınızı ve
bazı paketlerin henüz oluşturulamamış  ya da oluşturulmakta
olduğunu gösterir.
Aşağıdaki bilgiler durumu çözmenize yardımcı olabilir:

Aşağıdaki paketler karşılanmamış bağımlılıklara sahip:
 xserver-xorg-input-synaptics-hwe-18.04 : Bağımlılıklar: xserver-xorg-core-hwe-18.04 (>= 2:1.18.99.901) ama kurulmayacak
E: Sorunlar giderilemedi, tutulan bozuk paketleriniz var.
ali[member=471]ali[/member]-HP-Pavilion-g6-Notebook-PC:~$

Dediklerinizi yaptım. Eksik anahtarları ekleye basınca "APT yapılandırmanızda hata ilk olarak ön belleği yeniden yüklemeniz gerebilir" diye geri dönüş alıyorum

"X sunucusu (Xorg) sürümünü düşürdüyseniz, bunu ayrıca belirtmelisiniz. " Bu ne demek bilmiyorum ama
Kod: [Seç]
sudo apt install xserver-xorg-input-synaptics bunu yaptım.
Başlık: Ynt: [Çözüldü] Giriş ekranında dokunmatik panelin çalışmaması
Gönderen: Butterfly - 30 Ocak 2020, 01:07:15
Siz burada (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=10608.0) belirttiğinize göre Xorg sürümünü düşürmüşsünüz. Xorg 1.19.x sürümü kullanınca xserver-xorg-input-synaptics paketini yükleyeceksiniz. HWE destekli Xorg 1.20.x sürümünü kullandığınızda, xserver-xorg-input-synaptics-hwe-18.04 paketinin kurulması gerekiyor.

Siz Xorg sürümünü bu konuyu açtıktan sonra düşürmüşsünüz, Xorg sürümü düşünce ilk olarak çalıştırdığınız komut ile xserver-xorg-input-synaptics paketi kurulabilir oldu. Xorg 1.19.x sürümde xserver-xorg-input-synaptics-hwe-18.04 paketi kurabilir değildir, bu normal bir durum.

Süreç içerisinde yaptıklarınızı belirtmezseniz, konu bu örnekteki gibi "çorba" kıvamına geliyor.



Diğer husus için (GPG anahtarı), uyarı mesajı ne yapmanız gerektiğini belirtmiş.
Başlık: Ynt: [Çözüldü] Giriş ekranında dokunmatik panelin çalışmaması
Gönderen: fikretugur - 30 Ocak 2020, 01:30:19
  Birbirleriyle bağlantıları olduğunu bilmiyordum. Önceden mate kullanırkende benzer hatalara sahip olduğum için önceki yönergeleri hem forumda sorarak, hem de timeshiftle yedekleyerek denedim. Kafanızı karıştırmış olabilirim ama çünkü benim kafam karışık. Çok bilgili olduğum bir alan değil. Sadece yönergeleri takip ediyorum. Mesela şu an her şey yolunda mı yoksa başka değiştirmem gereken şeyler var mı, güncellemem mi gerekiyor anlamıyorum.
Başlık: Ynt: [Çözüldü] Giriş ekranında dokunmatik panelin çalışmaması
Gönderen: Butterfly - 30 Ocak 2020, 01:36:35
Şu an bu başlıkla ilgili farklı bir şey yapmanıza gerek yok. Bu başlığı kilitliyorum.