Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Masaüstü Ortamları => Cinnamon Masaüstü => Konuyu başlatan: centipede - 21 Mayıs 2020, 03:14:41

Başlık: [Çözüldü] masaüstüne bağ koymak
Gönderen: centipede - 21 Mayıs 2020, 03:14:41
linux mint 32 bit cinnamon masaüstü kullanıyorum..2 adet harddiskim var.  2nci harddiskimi optik sürücüyü çıkartarak yerine hdd mi koydum. açılışta otomatik görüyor.. simgesel olarakta masaüstümde  görülmekte. asıl harddiskim 60 gb ssd. (/dev/sda olarak görüyor)  optik sürücümdeki hdd'm ise (/dev/sdb olarak görüyor) bu hdd mi depo olarak kullanıyorum..  tüm word- exell - metin düzenleyici - pdf formatlı belgelerim.. velhasıl her şey.. geçmişte open suse kullanırken (opensuse de masaüstüm kde biçimindeydi) bu hdd'm içindeki sıkça kullandığım word - exell yada metin düzenleyicilerimi masaüstüme buraya bağ koy şeklinde oradan kısayolunu alıyor, masaüstünde kullanıyor ve yaptığım tüm düzenlemeler otomatik olarak /dev/sdb ye kopyalanıyordu.. ben bu işlemi linuxmint'te başaramadım, doğrusu bulamadım..  umarım anlatmak istediğimi tam anlatabilmişimdir.. bu konuda yardımınız ve önerileriniz için teşekkür ederim..
Başlık: Ynt: masaüstüne bağ koymak
Gönderen: Butterfly - 21 Mayıs 2020, 13:03:56
Cinnamon masaüstünün son sürümünde, (buradaki (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=10518.0#post_cinnamon) konumuzda bahsettiğimiz üzere) Nemo dosya yöneticisinin içerik menüsü seçeneklerini düzenleme özelliği eklendi. Bağlantı Oluşturma seçeneği ise son sürümde varsayılan olarak gizlendi.

Bunu etkinleştirmek için, Nemo => Düzenle menüsü => Tercihler => İçerik Menüleri sekmesini açıp, Bağlantı Oluşturma seçeneğini işaretleyebilirsiniz. Ardından istediğiniz dosya ya dizinin bağlantısını oluşturup, bu bağlantıyı masaüstüne kopyalayabilirsiniz.

(https://i.ibb.co/SJxWrxn/LM-19-3-nemo-context-menu.png)
Başlık: Ynt: masaüstüne bağ koymak
Gönderen: illedelinux - 21 Mayıs 2020, 15:20:16
Önceleri Nemo kullanmışlığım oldu, o zamana göre çok gelişmiş ki, o zaman bile bana göre Nautilus'tan çok daha maharetliydi ama halen "Yolları Kopyala" özelliği eklenmemiş, herhalde akıllarına gelmiyordur.
Nemo'yu Nautilus yerine Gnome'ye neden varsayılan yapmazlar, bu da merak konusu.
Başlık: Ynt: masaüstüne bağ koymak
Gönderen: centipede - 24 Mayıs 2020, 01:53:44

Butterfly teşekkür ederim. saygılarımla..
 (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?action=profile;u=8)
Başlık: Ynt: masaüstüne bağ koymak
Gönderen: Butterfly - 24 Mayıs 2020, 02:04:41
[member=179]centipede[/member] , rica ederiz.

Sorun çözüldüyse, aşağıdaki bağlantıda anlatıldığı biçimde, başlığı etiketleyebilirsiniz.

Çözülen başlıkların etiketlenmesi hakkında. (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2058.0)



Önceleri Nemo kullanmışlığım oldu, o zamana göre çok gelişmiş ki, o zaman bile bana göre Nautilus'tan çok daha maharetliydi ama halen "Yolları Kopyala" özelliği eklenmemiş, herhalde akıllarına gelmiyordur.

Bunu yapan bir Nemo aksiyonu (https://github.com/gcmt/dotfiles/tree/master/nemo/actions) varmış.