Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: seattle - 16 Haziran 2014, 15:31:49
-
Merhaba, mint 16 kde kulanıyorum. netten indirdiğim oyunları xbox 360 konsoluma ftp yolu ile atmak istiyorum. Filezilla programıyla xbox'ın ftp serverine bağlanıyorum. oyun dosyaları sorunsuz transfer olmuş görünüyor. fakat transfer ettiğim oyunları xbox'da görüp açamıyorum. Filezilla ile transfer ettiğim oyunları silmek istediğimde "550 permission denied" hatası veriyor. windows dan cutftp programı ile denediğimde herşey sorunsuz çalışıyor fakat daha önce filezilla programı ile attığım dosyaları cutftp kullanarakda silemiyorum. yardımcı olursanız sevinirim.
-
xbox sisteminin nasıl çalıştığını tam olarak bilmiyorum ama ftp sistemi ile çalışıyor anladığım kadarıyla, cutftp ile atıyorsunuz ama filezilla ile atamıyor sunuz ? acaba dosya yazma izinlerinden kaynaklanıyor olabilir. hata iletisine de bakacak olursak, izin ayarlarından dolayı kaynaklanıyor. Peki filezilla ile attığınız dosyaları tekrar filezilla ile kaldıramıyor musunuz ? Port ayarlarını kontrol ettiniz mi ?
cutftp ile ftp'de ki dosyalara sağ tıkladığınız da, dosya izingirdiğiniz değer kaç görünüyor ?
-
xbox sisteminin nasıl çalıştığını tam olarak bilmiyorum ama ftp sistemi ile çalışıyor anladığım kadarıyla, cutftp ile atıyorsunuz ama filezilla ile atamıyor sunuz ? acaba dosya yazma izinlerinden kaynaklanıyor olabilir. hata iletisine de bakacak olursak, izin ayarlarından dolayı kaynaklanıyor. Peki filezilla ile attığınız dosyaları tekrar filezilla ile kaldıramıyor musunuz ? Port ayarlarını kontrol ettiniz mi ?
cutftp ile ftp'de ki dosyalara sağ tıkladığınız da, dosya izingirdiğiniz değer kaç görünüyor ?
linux de filezilla ile attığım oyun dosyaları xbox içerisinde bazen göremiyorum. bazede gördüğüm oluyor ama oyun genede çalışmıyor sanki dosya hatalı gibi. filezilla ile xbox bağlandığımda dosyaları silemiyorum 550 hatası veriyor.
xbox ta mı bir hata var diye windows ile denedim ama dosyalar düzgün bir şikilde gitti ve oyunlar çalıştı.
izin değerleri cutftp de ve filezilla da 777 olarak görünüyor.
-
tuhaf 777 tüm izinlerin açık olduğunu gösteriyor, ama hata 550 izin olmadığı iletisini gösteriyor. Windows üzerinden dosyaları silmek istediğinizde de aynı hatayı alıyor musunuz peki ? filezilladan attığınız dosyaları, cutftp ile silmeyi denediniz mi ?
windows üzerinden dosyaları filezilla ile attığınızda sağlıklı çalıyor mu ?
windows'ta kullandığınız filezilla ile linux'da kullandığınız sürümler aynı mı ? filezilla'yı güncellemeyi deneyebilirsiniz.
-
tuhaf 777 tüm izinlerin açık olduğunu gösteriyor, ama hata 550 izin olmadığı iletisini gösteriyor. Windows üzerinden dosyaları silmek istediğinizde de aynı hatayı alıyor musunuz peki ? filezilladan attığınız dosyaları, cutftp ile silmeyi denediniz mi ?
windows üzerinden dosyaları filezilla ile attığınızda sağlıklı çalıyor mu ?
windows'ta kullandığınız filezilla ile linux'da kullandığınız sürümler aynı mı ? filezilla'yı güncellemeyi deneyebilirsiniz.
Dosya izinleri ile baya uğraştım ama bir sonuç alamadım. filezilla ile attığım dosyaları cutftp ile silemedim windowsda da 550 hatası veriyor.
windowsta filezilla kurmadım cutftp çalıştıktan sonra moralim bozuldu açıkcası.
filezilla yı yeni indirdim güncel yani. linuxte gftp de denedim. onda da bağlantı kuruldu ama dosya göndermiyor permition hatası veriyor.
aktarım tipi acii veya binary ile mi alakalı diyorum. bu sadece bir tahmin. sanki dosya gönderim tipi ile ilgili bir sorun var
-
Çözüm yollarına geçmeden önce, windows üzerinde filezilla kurup dosya aktarımı ve aktardığınız dosyaları silmeyi dener misiniz ? Böylelikle sorunun genel olarak filezilla'dan mı yoksa linux sürümünde ki bir farklılıktan dolayı mı kaynaklandığını öğrenmiş olalım.
-
Çözüm yollarına geçmeden önce, windows üzerinde filezilla kurup dosya aktarımı ve aktardığınız dosyaları silmeyi dener misiniz ? Böylelikle sorunun genel olarak filezilla'dan mı yoksa linux sürümünde ki bir farklılıktan dolayı mı kaynaklandığını öğrenmiş olalım.
biraz önce windowsda filezilla kurdum ve denedim. herşey sorunsuz çalıştı. oyun attım xbox da çalıştırdım ve sildim.
-
Linux altında gönderdiğiniz dosyalar, Linux dosya sistemi ile biçimlenmiş bir disk bölümünde mi yoksa Windows dosya sistemi ile biçimlendirilmiş bir disk bölümünde mi bulunuyorlar?
-
sda1 bölümüde ext4 formatından gönderiyorum
-
Sisteminizde Windows dosya sistemi bulunan bir disk bölümü varsa, transfer edeceğiniz dosyayı önce bu alana taşıyıp, buradan göndermeyi dener misiniz? Bu şekilde bir değişiklik oluyor mu?
-
malesef olmadı. fat32 dosya sistemi olan bir bölüme taşıdım oradan aktardım dosya gitti ama oyun çalışmadı. silmek istediğim zaman da silmedi.
-
acaba dosyaları gerçekten, xbox'un içine mi atıyoruz ? mint üzerinde ağ ayarlarını nasıl yapıyorsunuz xbox'a bağlanmak için ?
-
xbox ın içinde fat32 formatlı hdd ye atıyorum bütün oyunlar bu hdd nin içindedir. xbox menüsünde istenilen klasör taratılıyor oyunlar listeleniyor ve seçip oynanıyor.
xbox'a bağlanırken sadece ip sini user ve passwordu yazıyorum hızlı bağlan dediğimde filezilla sorunsuz bir şekilde bağlanıyor ayrıca xbox'da da connected diye uyarı alıyorum. fakat attığım dosya ya görünmüyor xbox da (görmekteki maksat xbox içerisinde hdd taratıldığı zaman oyunun oyun listesinde belirmesi) yada görünse de(yani oyun listesinde belirse de) çalışmıyor. daha sonra xbox'ın kendi file managerından silmek istediğimde silinmiyor ve filezilla üzerinden bu dosyayı silmek istediğimde yine 550 permition hatası veriyor silmiyor.
-
ilginç, filezilla'da bir özelleştirme yapmak mı gerekiyor acaba, yabancı kaynaklardan biraz araştıralım ben de müsait olduğum da yabancı kaynaklardan bir araştırma yapayım. Linux Mint üzerinde, başka bir ftp programı ile aktarım yapmayı denediniz mi hiç ? Acaba sorun filezilladan mı, linux üzerinden atıldığı için dosya sisteminde ki değişiklik veya farklı birşeyden mi kaynaklanıyor.
Linux Mint üzerinden başka bir FTP programı dosya aktarımını denermisiniz, bakalım xbox başka FTP programı ile atılan bu oyunları görüp çalıştıracak mı ?
-
ilginç, filezilla'da bir özelleştirme yapmak mı gerekiyor acaba, yabancı kaynaklardan biraz araştıralım ben de müsait olduğum da yabancı kaynaklardan bir araştırma yapayım. Linux Mint üzerinde, başka bir ftp programı ile aktarım yapmayı denediniz mi hiç ? Acaba sorun filezilladan mı, linux üzerinden atıldığı için dosya sisteminde ki değişiklik veya farklı birşeyden mi kaynaklanıyor.
Linux Mint üzerinden başka bir FTP programı dosya aktarımını denermisiniz, bakalım xbox başka FTP programı ile atılan bu oyunları görüp çalıştıracak mı ?
Yabancı kaynaklara bakıyorum elle tutulur birşey yoktur. forums.linuxmint.com mesaj attım cevap yazan yoktur. yani siz daha ilgilisiniz teşekkürler.
http://www.linuxquestions.org adresinde LFTP ile hallettiğini yazmış ama bende denedim olmadı. LFTP xbox'a bağlandı klasörleri xbox içerisinde açtı ama içleri boştu. klasör içerisindeki dosyaları göndermedi. GFTP denedim o da bağlantı sağladı ama dosya göndermedi permition hatası gibi bir hata verdi.
Evde lubuntu kurulu başka bir bilgisayar vardı ona filezilla'yı kurdum denedim. lubuntuda da olmadı. aynı şekilde bağlantı sağladı hiçbir hata vermeden oyun klasörü ve içindeki dosyayı gönderdi, xbox'ta oyunu tarattım gördü ama oyun çalışmadı.
-
Arkadaşlar sonunda bana takıntı haline gelen meseleyi çözdüm. xbox file managerın özeliklerinde samba dosyalarını açma özelliği varmiş karıştırırken gördüm. linux bilgisayarımın içindeki oyun dosyasını paylaşıma açtım ve bu klasörü xbox'ın samba klasörünün içinde gördüm. şimdi xboxın file managerini kullanarak istediğim gibi dosya alıp atıyorum ve attığım oyunlar çalışıyor. ohh be şimdi rahat rahat uyuyabilirim iyi geceler :)
-
Arkadaşlar sonunda bana takıntı haline gelen meseleyi çözdüm. xbox file managerın özeliklerinde samba dosyalarını açma özelliği varmiş karıştırırken gördüm. linux bilgisayarımın içindeki oyun dosyasını paylaşıma açtım ve bu klasörü xbox'ın samba klasörünün içinde gördüm. şimdi xboxın file managerini kullanarak istediğim gibi dosya alıp atıyorum ve attığım oyunlar çalışıyor.
İlginç bir durum seattle. Sorunun çözülmüş olmasına sevindim. Selamlar.