Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Masaüstü Ortamları => Cinnamon Masaüstü => Konuyu başlatan: format sart - 09 Temmuz 2020, 14:08:50
-
Merhabalar öncelikle.Mint 20 Cinnamon kurulu. 1080p ekranlı bir laptop kullanıyorum. Bu çözünürlükte ekrandaki her şey küçük küçük oluyor. Windows'ta olan ölçeklendirme ayarı ile ekran çözünürlüğünü düşürmeden ölçeklendirmeyi büyütmeyi bulamadım. Ekran ayarından kesirli ölçeklendirme var fakat %125 ölçeklendirmede bunu çözünürlük düşürerek yapıyor. Ben çözünürlük düşmeden 1920x1080'de %125 ölçeklendirme ile kullanmak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
Windows'ta şöyle geçiyor dediğim ayar:
(https://i.ibb.co/84cZ8zb/7e56f48fb703847690d344378a1f1c78.png) (https://ibb.co/84cZ8zb)
Ben şuradan yapınca çözünürlük düşürerek ölçeklendiriyor:
(https://i.ibb.co/Ksn59RR/Ekran-G-r-nt-s-2020-07-09-14-08-32.png) (https://ibb.co/Ksn59RR)
-
Kesirli ölçekleme ile gerçek çözünürlük değişmiyor, ayarlarda gösterilen sadece ölçeklenmiş yani görünürdeki/algılanan çözünürlük.
-
Kesirli ölçekleme ile gerçek çözünürlük değişmiyor, ayarlarda gösterilen sadece ölçeklenmiş yani görünürdeki/algılanan çözünürlük.
Ama ekran alıntısı aldığım zaman kaydolan fotoğrafın çözünürlüğü de ayrıntılarda yazan olarak gözüküyor ? Bir de benim gözüme de çözünürlük farkı var gibi geliyor bariz. Pek anlayamadım bu işten bir şey.
-
Zaten ölçeklemenin özelliği bu, piksel yoğunluğu değişmeden çözünürlüğün ölçeklenmesi, yani değişmesi. Normal/Klasik çözünürlük değiştirmesi yaptığınızda, piksel yoğunluğu da değişiyor. Arada fark aynı piksel yoğunluğunda ölçeklenmiş bir çözünürlük elde etmeniz. Böylece görüntü keskinliği değişmeden, masaüstü vb. öğleri daha büyük olarak kullanabiliyorsunuz.