Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: xyz - 05 Kasım 2020, 22:53:19
-
Herkese iyi günler diliyorum. Linux Mint 20 Xfce masaüstü ortamını kullanıyorum. Bugüne kadar çok büyük sorun yaşamadım ancak bir sorunum var. Şapkalı a (altgr+a) ile yapılabiliyor. Ancak ben Windows'taki gibi ((shift+3)+a) ile yapmak istiyorum. Uzun metinler yazıyorum bazen Windows bazen Linux'da. Böyle bir şey mümkün mü ? Yardımcı olabilir misiniz ?
Düzenleme: Konu başlığı => Konu başlıklarında dikkat edilmesi gerekenler (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=3067.0#post_baslik)
-
Aşağıdaki komutu deneyin. Bu komut geçicidir, sistemi yeniden başlatınca klavye ayarları eski haline döner. Bu şekilde sorun yaşanmazsa, ayar kalıcı hale getirilebilir.
setxkbmap -model pc105 -layout tr -variant intl -option "compose:rwin"
-
F klavye kullanıyorum. Bu şekilde Q klavye haline dönüşüyor.Bir kısayol ataması şeklinde yapılamaz mı?
-
setxkbmap -model pc105 -layout tr f -variant intl -option "compose:rwin"
-
F klavye için verdiğiniz komut çalışmıyor malesef
-
Şunu deneyin.
setxkbmap -model pc105 -layout tr -variant f -option "compose:rwin"
F klavye için ölü tuş desteği yokmuş. Yani â harfini, AltGR+a ile yapmanız gerekiyor. Q klavye için ilk mesajdaki komut yeterli oluyor, bunu başlangıca eklemek yeterli.
-
İlginiz için teşekkür ederim.