Linux Mint Türkiye
Diğer Linux Dağıtımları => Diğer Linux Dağıtımları => Konuyu başlatan: DuzceLy - 28 Haziran 2014, 17:32:02
-
Öncelikle 2 önemli problemim var ve bitanesi çok daha önemli
Başka bir sorunu çözeyim derken server komple gitti arkadaşlar
init 1 yazdım server kapandı ve ulaşamıyorum. Nasıl açabilirim ?
2. si centos'a kde arayüzü kurdum root olarak vnc server ile giriş yaptığımda problem yok ancak farklı normal user ile giriş yaptığımda gri ekran geliyor yani kde kurulmamış görünüyor bunu nasıl çözebilirim ?
Düzenleme : Konu başlığı
-
Lütfen Acil Yardım vb. başlıklarla konu açmayınız, konu başlığı açtığınız konuyla alakalı olmalı. Centos ile ilgili bilgisi olan üyelerimiz soruna cevap yazabilirler.
-
haklısın kusura bakma linux çok sinirlerimi bozduda :S resmen serveri açamıyom şimdide ya :P
-
VNC serveri varsayılan da root olarak kullanabilirsiniz, ancak özelleştirme ile kullanıcı yetkileri verilebilir.
sunucunuzu ;
/etc/init.d/httpd start/etc/init.d/mysqld start
komutlarını vererek tekrar çalıştırabilirsiniz.
-
Valla normal şartlarda onu nereye yazıcaktım :) hiç açılmıyodu server hiç yoktu şuan gelmiş sanırım açmışlar tekrar.
2. sorunumu çözebilirmiyiz.
Vnc ye ben zaten 2. useri tanıttım her türlü login oluyorum şifreyle sorun yok masa üstü gelmiyor gri bir ekran bu gri ekran kde veya gnome kurulu olmadığında gelir.
Bende kde kurulu root olarak vnc ile girince sorun yok ama başka bir user ile girince gri ekran geliyor yani kde farklı userde çalışmıyor gibi bişey bunu nasıl çözeriz ?
Not : burda bütün derdim vlc playeri çalıştırmak root ile girince açmıyomuş vlc yi normal user ile giriş yapıp açmak gerekiyomuş ondan dolayı farklı user oluşturup login olup çalıştırmak istiyorum.
-
Aşağıdaki komut ile yönetici haklarını alalım,
su -
yeni bir kullanıcı ekleyelim,
useradd falanfilan
/etc/sysconfig/vncservers
Yukarıdaki alana,
VNCSERVERS="1:falanfilan"
VNCSERVERARGS[1]="-geometry 800x600"
Yukarıdaki metni ekleyelim.
vncserver restart
yukarıdaki komut vncserveri restart ederse, aşağıdakileri girmene gerek yok.
vncserver stopvncserver startvncserver onVNC serveri tekrar başlatalın ve oturumu eklediğimiz kullanıcı ile çalıştırmayı deneyin.
-
Yalnız kullanıcı hazır ve vnc server işin 2. user olarak ekli tekrar mı deniyim ? birde şifre gerekir bu şekilde giremeyiz ama
birde ben bu vnc serveri durduramıyorum vncserver restart stop start v.s çalışmıyor başına service ekliyorum yani service vncserver restart veya stop v.s gibi ;
Shutting down VNC server: [ OK ]
Starting VNC server: no displays configured [ OK ]
bunlar yazıyor ama port taraması yapıyorum vncserverler kapanmamış görünüyor hatta başlatmadan vnc serveri tekrar deniyorum login oluyor oda ilginç
-
kullanıcı varsa, yeni kullanıcı oluşturmanıza gerek yok,
ondan sonraki adımlardan devam edin
/sbin/service vncserver restart
vncserveri bu şekilde baştan başlatmayı deneyin.
-
Malesef denedim olmadı gene gri ekran anlamadım gitti ya :S kde diğer userlerde görüntülenmiyor sadece root ta çalışıyor :s
-
Bu arada çok acaip birşey keşvettim hani vnc serverin ayar kısmına kullanıcıyı tanımlıyoruz ya ben root accountu ordan sildim kaydettim hatta serveride restart ettim ama hala root ile vncservere giriş yapabilyorum bu nasıl oluyor ?
(http://i.hizliresim.com/krqZQr.png)
Valla asıl sorunum vlc açılmıyor tüm bu çabam onun için bekliyo bekliyo bekliyo açmıyo vlcyi root haricinde bir user ile açmam gerekmiş ondan uğraşıyorum bunlarla.
-
Allahım :( delirecem kimse çözemedi sorunu sadece burada değil bir çok yerde sordum ilk defa böyle birşeyle karşılaşıyoruz dediler :P acaba user level ayarları varmış onlarla alakalı olabilirmi ?
geçen denemek için user level ayarı yaparken mint 1 yazdım server kapandı :D
-
ps xlisteden, vnc serveri bulun. yanında PID numarası olacaktır.
kill -9 PID-nodiyerek işlemi sonlandırın.
Sunucunuza putty ile bağlanıp VNC'yi tekrar çalıştırın.
-
-bash: kill: PID-1172: arguments must be process or job IDs
bunu yazıyo ve tekrar baktığımda kapanmamış görünüyor
ek
kill -9 1172 bu şekilde olunca kapattı
-
Gene gri :S // Ayrıca vncserverin ayar dosyasında sadece tek üyeliğe izin verdim root haric ama root ile bağlanıp vncserveri başlatınca giriş yapabiliyorum :S :) nasıl oluyor bu root üyeliğini vnc servere tanıtmadan bu oluyor saçmalık değilmi
Birde kde yüklü görünüyor ordada sorun yok ;
Önemli : Ben vnc serveri kurunca kde kurmadan vnc ile bağlandığımda gri ekran vardı ama kde kurunca bu sorun gitti buradaki olay diye userler kde görmüyor sanırım level ayarlarından bahsediyolar onunla alakalı heralde.
Run Level ;
http://www.tldp.org/LDP/sag/html/run-levels-intro.html
SANIRIM ÇÖZÜM BURDA : BAKIN LEVEL AYARLARI 3 VE 5 LEVEL DEMİŞ SANIRIM USERLER İÇİN 3 VE 5 LEVEL AYARINDA ÇALIŞMASI GEREKİYOR OLABİLİR Mİ ?
http://okanyalcin.wordpress.com/2013/01/29/centos-a-vnc-server-kurulumu/
total 36
drwx------ 4 baska baska 4096 Jun 30 10:59 .
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Jun 28 18:10 ..
-rw------- 1 baska baska 118 Jun 28 17:20 .bash_history
-rw-r--r-- 1 baska baska 33 Jun 28 16:50 .bash_logout
-rw-r--r-- 1 baska baska 176 Jun 28 16:50 .bash_profile
-rw-r--r-- 1 baska baska 124 Jun 28 16:50 .bashrc
drwxr-xr-x 3 baska baska 4096 Jun 28 16:50 .kde
drwxrwxr-x 2 baska baska 4096 Jun 30 10:59 .vnc
-rw------- 1 baska baska 452 Jun 30 10:59 .Xauthority
(http://i.hizliresim.com/ZN8akz.png)
-
Ayrıca ;
-A INPUT -m state --state NEW -m tcp -p tcp --dport 5901 -j ACCEPT bu komutla port açılımoymuş bende komutu tanımıyo veya iptablesin içine ekliyorum yimne port açmıyo :D benimi buluyo böyle sorunlar sadece :P
Birde /home dizininde açmış oldupun userin içinde .vnc diye kısım var orda " xstartup " var
#!/bin/sh
# Uncomment the following two lines for normal desktop:
# unset SESSION_MANAGER
# exec /etc/X11/xinit/xinitrc
[ -x /etc/vnc/xstartup ] && exec /etc/vnc/xstartup
[ -r $HOME/.Xresources ] && xrdb $HOME/.Xresources
xsetroot -solid grey
vncconfig -iconic &
xterm -geometry 80x24+10+10 -ls -title "$VNCDESKTOP Desktop" &
twm &
bakın solid grey demiş orda griden bahsediyor bunula bi alaksı olaiblir mi ?
-
Gnome kursam değişirmi acaba :S
-
denemeden bilemezsiniz, ayrıca araştırmanızda fayda var, VNC ile bağlandığınızda belki sadece root hesabı ile masaüstünü görüntüleyebilme imkanı olabiliyordur.
-
yok hayır vnc kurulumlarında birden fazla kullanıcı ekleyebilirsiniz diyodu hatta örneklede gösteriyodu nasıl ekleneceğini. oralarda sorun yok anlamadım gitti :S