Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: Erowen - 24 Temmuz 2014, 19:38:33

Başlık: [Çözüldü]C ile derlediğim programı açamıyorum
Gönderen: Erowen - 24 Temmuz 2014, 19:38:33
Merhaba. Gedit ile şu satırları yazdım ve Belgeler klasörüne "merhaba.c" olarak kaydettim.:

Kod: [Seç]
#include <stdio.h>

int main(void)
{
    printf("merhaba, dünya\n");
}

Sonrasında terminalde sırasıyla şunları yazıyorum:
Kod: [Seç]
cd Belgeler
./merhaba

Ve şu çıktıyı alıyorum:
Kod: [Seç]
bash: ./merhaba: Böyle bir dosya ya da dizin yok

./merhaba.c yazınca da şu çıkıyor:

Kod: [Seç]
bash: ./merhaba.c: Erişim engellendi
Nasıl yazdığım programı çalıştırabilirim?
Başlık: Ynt: C ile derlediğim programı açamıyorum
Gönderen: Erowen - 24 Temmuz 2014, 19:44:37
Özür dilerim bir düzeltme yaptım mesajımda. ./merhaba.c yazınca erişim engellendi diyor.
Başlık: Ynt: C ile derlediğim programı açamıyorum
Gönderen: dev@mehmet - 24 Temmuz 2014, 20:27:05
Oluşturduğunuz dosyayı derlemek için gcc programını kullanabilirsiniz. Mesajdan anlaşıldığı üzere siz direk kod dosyasını açmaya çalışıyorsunuz.Kodları çalıştırılabilir dosya yapmanız lazım. Kodu derleyip uygulama haline getirdikten sonra çalıştırabilirsiniz.
Dosyayı derleyebilmek için aşağıdaki komutla gcc kurun.
Kod: [Seç]
sudo apt-get install gccSize tavsiyem derleyici olarak Geany kullanırsanız daha kolay olur Komut yazmadan direk derleyip çalıştırabilirsiniz. Aşağıdaki komutla Geany kurabilirsiniz.
Kod: [Seç]
sudo apt-get install geanyoluşturduğunuz ".c" dosyasını geany ile açıp önce F9 ile derleyip F5 ile çalıştırın
Başlık: Ynt: C ile derlediğim programı açamıyorum
Gönderen: Erowen - 24 Temmuz 2014, 20:32:16
Çok teşekkür ederim. Dediğiniz yöntemle oldu. Peki gedit üzerinde nasıl derleyebilirim?
Başlık: Ynt: C ile derlediğim programı açamıyorum
Gönderen: Erowen - 24 Temmuz 2014, 21:09:18
terminalde "make merhaba" yazınca oluyormuş :)