Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: Marslı - 31 Temmuz 2014, 18:04:44

Başlık: [Çözüldü] Kullanımda Olan Sahipli Sürücü Yok?
Gönderen: Marslı - 31 Temmuz 2014, 18:04:44
arkadaşlar sürücü yöneticisinde hiç sürücü yok bu normal mi?
(http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/07/31/defdw.png)
Başlık: Ynt: Kullanımda Olan Sahipli Sürücü Yok?
Gönderen: Butterfly - 31 Temmuz 2014, 18:14:47
Aşağıdaki komutun çıktısını rica edelim.

Kod: [Seç]
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
Başlık: Ynt: Kullanımda Olan Sahipli Sürücü Yok?
Gönderen: Marslı - 31 Temmuz 2014, 23:57:47
Kod: [Seç]
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Core Processor Integrated Graphics Controller (rev 18)
Başlık: Ynt: Kullanımda Olan Sahipli Sürücü Yok?
Gönderen: Butterfly - 01 Ağustos 2014, 08:43:45
Linux tarafında Intel GPU için kapalı kaynak sürücü kurulmasına gerek yok, daha doğrusu kapalı kaynak sürücü yok. Intel açık kaynak sürücülerin geliştirilmesine katkı veriyor.
Başlık: Ynt: Kullanımda Olan Sahipli Sürücü Yok?
Gönderen: Marslı - 01 Ağustos 2014, 13:18:30
saolun. o zman buradan çıkartılacak ders linux intel bilgisayarlar için pek uygun bilgisayar değilmiş :)
Başlık: Ynt: Kullanımda Olan Sahipli Sürücü Yok?
Gönderen: Butterfly - 01 Ağustos 2014, 14:27:52
Aslında tam tersi sonuç çıkabilir. Intel açık kaynak sürücü geliştirilmesine destek verdiği için kapalı kaynak sürücü ihtiyacı olmuyor. İstenirse buradaki (https://01.org/linuxgraphics/) sürücüler elle kurulabilir. Ama onlarda açık kaynak sürücü aslında. Sizin kartınızın desteklenip desteklenmediğinden emin olmadan kurmayınız.
Başlık: Ynt: Kullanımda Olan Sahipli Sürücü Yok?
Gönderen: Marslı - 01 Ağustos 2014, 16:03:18
yardımcı olduğunuz için saolun. umuyorum bir aksilik çıkmaz :)