Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: dev@mehmet - 08 Ağustos 2014, 12:35:24

Başlık: [Çözüldü]Yönetici olmadan bilgisayarı kapatmak
Gönderen: dev@mehmet - 08 Ağustos 2014, 12:35:24
Arkadaşlar terminalden bilgisayarı zamanlanmış bir şekilde kapatmak istediğimizde yönetici hakkı istiyor.
Kod: [Seç]
sudo shutdown -h +120 Bunu yönetici olmadan yapamaz mıyız?
Başlık: Ynt: Yönetici olmadan bilgisayarı kapatmak
Gönderen: Butterfly - 08 Ağustos 2014, 14:30:51
Buradan (https://launchpad.net/easyshutdown) Easy Shutdown, buradan (https://launchpad.net/complexshutdown) ise biraz daha ayrıntıya sahip Complex Shutdown uygulamalarının .deb paketlerini indirip sağ tık Gdebi ile kurmayı deneyebilirsiniz.
Başlık: Ynt: Yönetici olmadan bilgisayarı kapatmak
Gönderen: Quaoar - 08 Ağustos 2014, 15:06:55
Ayrıca sisteminize "systemd" kurarsanız, komut satırından "systemctl shutdown" komutu ile kolayca kapatabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Yönetici olmadan bilgisayarı kapatmak
Gönderen: dev@mehmet - 08 Ağustos 2014, 15:43:39
Komut satırı biçimi daha iyi. Peki [member=56]Quaoar[/member] dediğin komuta zamanlama eklenebiliyor mu? Amacım şu :
sistem başlangıcında açılan komutlar arasına bu komutu ekleyip bilgisayarın 1 saat sonra kapatılmasını sağlamak.
Bir de hemen sorayım
Kod: [Seç]
sudo ap-hotspot start komutunu da otomatik olarak başlangıca ayarlamak istiyorum ama yönetici hakkından dolayı çalışmıyor. Nasıl yapılabilir ? Aradığım genel çözüm yani :)
Başlık: Ynt: Yönetici olmadan bilgisayarı kapatmak
Gönderen: Butterfly - 08 Ağustos 2014, 16:02:16
Sistem başlangıcı sırasında çalıştırmak istediğiniz komutu /etc/rc.local dosyasına ekleyebilirsiniz. Bu dosyayı aşağıdaki komut ile açınız.

Kod: [Seç]
sudo gedit /etc/rc.local
Sistem başlangıcında çalıştırılmasını istediğiniz komutu exit 0 satırının üstüne ekleyiniz.
Ap-hotspot için aşağıdaki gibi olacak. Komutun başına sudo eklemeye gerek yok.

Kod: [Seç]
# By default this script does nothing.

ap-hotspot start

exit 0

Bu şekilde başlangıç sırasında çalıştırılması istenen bir betik de eklenebilir.
Başlık: Ynt: Yönetici olmadan bilgisayarı kapatmak
Gönderen: dev@mehmet - 08 Ağustos 2014, 16:57:59
Sanirim dediginiz cozum kullanici farketmiyor. Bilgisayari kim  acarsa acsin uygulanıyor
Başlık: Ynt: Yönetici olmadan bilgisayarı kapatmak
Gönderen: Butterfly - 09 Ağustos 2014, 00:48:58
Evet o şekilde oluyor. Kullanıcıya özel olarak farklı düzenlemeler denenebilir.

http://makandracards.com/tushar/5181-how-to-shutdown-without-sudo-password-ubuntu-debian (http://makandracards.com/tushar/5181-how-to-shutdown-without-sudo-password-ubuntu-debian)