Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: ademsahin - 08 Ağustos 2014, 17:46:46

Başlık: Linux Kurmalı Mıyım ? Kuracaksam Hangisi ?
Gönderen: ademsahin - 08 Ağustos 2014, 17:46:46
Merhaba arkadaşlar ,

Bilgisayarımı format atacağım şu an da Windows 8.1 var.Aşağıya özelliklerini yazıyorum.

Sizce bunda en iyi verimi Windows'ta mı alırım yoksa Linux kurmak daha mı mantıklı ?

Linux ise hangisi kurulmalı ? (Lütfen burası Mint diye direk Mint demek yerine neden Mint sorusunun cevabını yazın)

Bilgisayarda genelde yaptığım işler basit web tasarım işlemleri , kendime ve müşterilere ait web sitelerinin güncellenmesi , internette gezinmek , müzik dinlemek  ve film izlemek vs. (Yani illa Windows gerektirecek bir program kullanmıyorum)


Bilgisayarımın Özellikleri

1 TB HDD
İntel i7 4.Nesil İşlemci
2 GB Paylaşımsız Ekran Kartı (Nvidia GeForce GT 635M) + Dahili İntel Ekran Kartı
8 GB Ram

Oyunla işim olmaz buna göre cevaplarınızı verirseniz sevinirim.

Bir de aklıma gelmişken Linux'ta İE 11 kullanmanın bir yolu var mıdır ? Ciddi manada hız evrimi yaşamış çok hoşuma gitti de :)
Başlık: Ynt: Linux Kurmalı Mıyım ? Kuracaksam Hangisi ?
Gönderen: Çağrı07 - 08 Ağustos 2014, 17:51:41
Mint birçok yazılımı içinde bulunduran bir dağıtım
Yeni bir kullanıcıysan Linux mint 17 Cinnamon x64 kur. Sade sayılır ve hızlıdır.
İE yerine Mozilla  Firefox kullanabilirsin Windows'da ki gibi yavaş açılma vb problemler yok.
Aynı zamanda Wine adlı yazılımla Windows'da ki birçok yazılımı Linux sistemimizde kullanabiliyoruz. Örneğin oyunlar...
Başlık: Ynt: Linux Kurmalı Mıyım ? Kuracaksam Hangisi ?
Gönderen: ademsahin - 08 Ağustos 2014, 17:56:56
Görsellik olarak da çok odun gibi olmasın ama en önemli önceliğim stabilite sizce doğru seçim olur mu ?

Bir de benim bilgisayarda çift ekran kartı var en son denediğim zaman bu çift ekran kartı sıkıntı yaratıyordu.

O sorun düzeltildi mi ?
Başlık: Ynt: Linux Kurmalı Mıyım ? Kuracaksam Hangisi ?
Gönderen: fortran - 08 Ağustos 2014, 18:05:53
ademsahin, benim makine Msı GE70 2OE-209XTR (http://www.pcdepo.com/index.php?page=product/product&product_id=9182). FreeDos aldım. Üzerinde 128 GB SSD disk var oraya Linux Mint 17 / (kök) dizini kurdum. 1 TB'lık HDD'si var, oradan 120 GB /home, 16 GB takas ve 500 MB /boot bölümleri ayırarak tam bir GNU/Linux makine inşa ettim. SSD (Solid State Drive) üzerinde TRIM’i de etkinleştirdim (http:// /gnulinux/gnulinux-ipuclari/ssd-solid-state-drive-uzerinde-trimi-etkinlestirmek.html). Elbette, çift ekran kartı için Bumblebee (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=78.msg401#msg401) kurman gerekiyor. İE gibi anlamsız konulara ise girmiyorum. Windows ile ilgili soruların varsa, soracağın yerin burası olmadığını da biliyorsun.


Başlık: Ynt: Linux Kurmalı Mıyım ? Kuracaksam Hangisi ?
Gönderen: ademsahin - 08 Ağustos 2014, 18:08:59
ademsahin, benim makine Msı GE70 2OE-209XTR (http://www.pcdepo.com/index.php?page=product/product&product_id=9182). FreeDos aldım. Üzerinde 128 GB SSD disk var oraya Linux Mint 17 / (kök) dizini kurdum. 1 TB'lık HDD'si var, oradan 120 GB /home, 16 GB takas ve 500 MB /boot bölümleri ayırarak tam bir GNU/Linux makine inşa ettim. SSD (Solid State Drive) üzerinde TRIM’i de etkinleştirdim (http:// /gnulinux/gnulinux-ipuclari/ssd-solid-state-drive-uzerinde-trimi-etkinlestirmek.html). Elbette, çift ekran kartı için Bumblebee (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=78.msg401#msg401) kurman gerekiyor. İE gibi anlamsız konulara ise girmiyorum. Windows ile ilgili soruların varsa, soracağın yerin burası olmadığını da biliyorsun.

Öncelikle ilginize teşekkür ederim. Benim bilgisayara da 128 GB SSD taktım ancak çıkarıp orijinal DVD'yi yerine takmayı düşünüyorum.1 TB HDD yeter diye düşünmekteyim.Geçenlerde acil olarak DVD lazım oldu yerinde göremeyince anladım bilgisayarın her parçası yeri geliyor lazım oluyor :)

Dediğiniz gibi deneyeceğim şimdi indiriyorum bakalım sonuç ne olacak :)
Başlık: Ynt: Linux Kurmalı Mıyım ? Kuracaksam Hangisi ?
Gönderen: Çağrı07 - 08 Ağustos 2014, 18:11:12
Sistem özelliklerim sizinkiyle benzer

Acer Aspire  V3-571G
İntel core i7 3630qm 2.4Ghz - turbo boots 3.4Ghz 3. Nesil
16Gb Ram
Nvidia GeForce GT 730m 4Gb Dedicated Vram
1 Tb Hdd

Linux Mint Cinnamon başta görsel açıdan yeterli gelmeyebilir ancak harika temalar var.
Çift ekran kartı meselesi ise bumblebee adlı yazılımla çözebilirsin. Aslında ben 1 ay bumblebee 'siz kullandım genede fan/ısınma vb fark etmemiştim ama şu anda bumblebee adlı yazılımla bataryamı daha uzun süre kullanabiliyorum
Başlık: Ynt: Linux Kurmalı Mıyım ? Kuracaksam Hangisi ?
Gönderen: ademsahin - 08 Ağustos 2014, 18:12:44
Teşekkürler şu an da iniyor denemek için sabırsızlanıyorum :)

Peki güzel temalara ya da kullandığınız temayı nasıl indirip kullanabilirim ?

Bir ara Mint kullandım ama tema olayına hiç girmedim şimdiye dek
Başlık: Ynt: Linux Kurmalı Mıyım ? Kuracaksam Hangisi ?
Gönderen: Eludecraft - 08 Ağustos 2014, 19:00:02
Teşekkürler şu an da iniyor denemek için sabırsızlanıyorum :)

Peki güzel temalara ya da kullandığınız temayı nasıl indirip kullanabilirim ?

Bir ara Mint kullandım ama tema olayına hiç girmedim şimdiye dek
Windows'taki gibi üçüncü parti uygulamalarına gerek kalmadan sistemi biraz karıştırınca nasıl temalandırabileceğini görüyorsun. Bunlar pek önemli konular değil. :)
Başlık: Ynt: Linux Kurmalı Mıyım ? Kuracaksam Hangisi ?
Gönderen: ademsahin - 08 Ağustos 2014, 20:18:29
Teşekkür ederim usb belleğim bozuldu yeni bir tane bulana kadar askıda ama en geç yarın kurulumu yapmış olurum ;)