Linux Mint Türkiye

Yazılım => Oyun => Konuyu başlatan: okan1096 - 14 Ağustos 2014, 16:14:36

Başlık: Steam Dota 2 Open Gl hatası
Gönderen: okan1096 - 14 Ağustos 2014, 16:14:36
Arkadaşlar biraz fazla konu açıyorum bunun farkındayım ancak Linux Mint e yeni geçtim Ben buraya konu açmak için sorunumu internette arıyorum eğer bulamazsam konu açıyorum. Neyse hataya geçeyim

Yakın zamanda Linux Mint ime Steam yükledim Ve Dota 2 yükledim ancak açılınca şöyle bi hata veriyor :

Could not find required OpenGL entry point 'glGetError' ! Either your video card is unsupported, or your OpenGL driver needs to be updated.
 
Sorunumu internette araştırdım Terminale bir çok kod girdim ancak hata değiştikçe değişti sonunda ilk baştaki hatayı geri döndüm .

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim
Başlık: Ynt: Steam Dota 2 Open Gl hatası
Gönderen: Fitilli Daniyal - 14 Ağustos 2014, 17:02:17
Kapalı kaynak ekran kartı sürücülerini yüklemiş miydin? Yüklemediysen muhtemelen yükledikten sonra sorun düzelecektir. Kapalı Kaynak sürücüleri Ayarlar>Additional Drivers bölümünde bulabilirsin.
Başlık: Ynt: Steam Dota 2 Open Gl hatası
Gönderen: okan1096 - 15 Ağustos 2014, 14:25:13
Kapalı kaynak ekran kartı sürücülerini yüklemiş miydin? Yüklemediysen muhtemelen yükledikten sonra sorun düzelecektir. Kapalı Kaynak sürücüleri Ayarlar>Additional Drivers bölümünde bulabilirsin.
Kardeşim linux minte yeni geçtim biraz daha açıklayabilirsen (ayarlara nasıl giricez yani hangi ayarlar )
Başlık: Ynt: Steam Dota 2 Open Gl hatası
Gönderen: Butterfly - 15 Ağustos 2014, 14:56:41
[member=665]okan1096[/member],  CTRL+ALT+T  tuşlarına birlikte basarak uçbirimi açınız (Menü => Donatılardan da uçbirime ulaşabilirsiniz).
Aşağıdaki komutları sırasıyla kopyalayıp sağ tık ile uçbirime yapıştırınız ve giriş (enter) tuşu ile komutu çalıştırınız.
Bu komutlar bazı çıktılar üretecek, bu çıktıları kopyalayıp foruma yapıştırarak bizimle paylaşınız.

Kod: [Seç]
lspci | egrep 'Display|3D|VGA'
glxinfo | grep render
sudo lshw -C display
Başlık: Ynt: Steam Dota 2 Open Gl hatası
Gönderen: okan1096 - 16 Ağustos 2014, 22:26:53
wampire@Hacker ~ $ lspci | egrep 'Display|3D|VGA'
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Atom Processor D4xx/D5xx/N4xx/N5xx Integrated Graphics Controller
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Atom Processor D4xx/D5xx/N4xx/N5xx Integrated Graphics Controller
wampire@Hacker ~ $ glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) IGD x86/MMX/SSE2
wampire@Hacker ~ $ sudo lshw -C display
[sudo] password for wampire:
  *-display:0             
       açıklama: VGA compatible controller
       ürün: Atom Processor D4xx/D5xx/N4xx/N5xx Integrated Graphics Controller
       üretici: Intel Corporation
       physical id: 2
       bus info: pci@0000:00:02.0
       sürüm: 00
       genişlik: 32 bits
       saat: 33MHz
       kapasiteler: msi pm vga_controller bus_master cap_list rom
       yapılandırma: driver=i915 latency=0
       kaynaklar: irq:43 bellek:98180000-981fffff ioport:60c0(boyut=8) bellek:80000000-8fffffff bellek:98000000-980fffff
  *-display:1 UNCLAIMED
       açıklama: Display controller
       ürün: Atom Processor D4xx/D5xx/N4xx/N5xx Integrated Graphics Controller
       üretici: Intel Corporation
       physical id: 2.1
       bus info: pci@0000:00:02.1
       sürüm: 00
       genişlik: 32 bits
       saat: 33MHz
       kapasiteler: pm bus_master cap_list
       yapılandırma: latency=0
       kaynaklar: bellek:98100000-9817ffff
Başlık: Ynt: Steam Dota 2 Open Gl hatası
Gönderen: Butterfly - 16 Ağustos 2014, 22:29:57
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırınız.
(Not: Mate masaüstü için gedit yerine pluma yazınız.)

Kod: [Seç]
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf
Açılan metin düzenleyici için aşağıdaki satırları kopyalayıp yapıştınız ve dosyayı kaydediniz.

Kod: [Seç]
Section "Device"
Identifier "Card0"
Driver "intel"
Option "AccelMethod" "uxa"
EndSection

Sistemi yeniden başlatınız.
Başlık: Ynt: Steam Dota 2 Open Gl hatası
Gönderen: okan1096 - 20 Ağustos 2014, 11:12:49
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırınız.
(Not: Mate masaüstü için gedit yerine pluma yazınız.)

Kod: [Seç]
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf
Açılan metin düzenleyici için aşağıdaki satırları kopyalayıp yapıştınız ve dosyayı kaydediniz.

Kod: [Seç]
Section "Device"
Identifier "Card0"
Driver "intel"
Option "AccelMethod" "uxa"
EndSection

Sistemi yeniden başlatınız.
Kardeşim dediklerini yaptım Ancak Dota 2 açılırken güncelledi falan filan ama yine aynı hata .
Başlık: Ynt: Steam Dota 2 Open Gl hatası
Gönderen: Butterfly - 20 Ağustos 2014, 13:52:39
Linux Mint 17 için aşağıdaki komutlar ile mesa sürücülerini güncellemeyi dener misiniz?

Kod: [Seç]
sudo add-apt-repository ppa:oibaf/graphics-drivers
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get dist-upgrade

Not: Güncelleme sırasında bazı dosyaların değiştirilmesi istenebilir. Bu durumda (N tuşu ile) varsayılan dosyaların korunmasını sağlamalısınız.
Başlık: Ynt: Steam Dota 2 Open Gl hatası
Gönderen: okan1096 - 24 Ağustos 2014, 13:33:25
Linux Mint 17 için aşağıdaki komutlar ile mesa sürücülerini güncellemeyi dener misiniz?

Kod: [Seç]
sudo add-apt-repository ppa:oibaf/graphics-drivers
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get dist-upgrade

Not: Güncelleme sırasında bazı dosyaların değiştirilmesi istenebilir. Bu durumda (N tuşu ile) varsayılan dosyaların korunmasını sağlamalısınız.
Hala aynı hiç bir değişiklik yok...
Başlık: Ynt: Steam Dota 2 Open Gl hatası
Gönderen: Butterfly - 25 Ağustos 2014, 17:11:50
[member=665]okan1096[/member], acaba GPU bu oyunu desteklemiyor olabilir mi?
Aşağıdaki komutun çıktısı ne diyor?

Kod: [Seç]
glxinfo | grep OpenGL
Başlık: Ynt: Steam Dota 2 Open Gl hatası
Gönderen: rutku - 21 Şubat 2015, 21:32:05
Bende aynı hatayı alıyorum. Çözüm olarak bunu (http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=225&t=144708) öneriyorlar.
Şu komut işe yaradı.
Kod: [Seç]
sudo apt-get install primus-libs:i386