Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: efulim - 14 Ağustos 2014, 17:04:39
-
Merhabalar linux mint 16 cinnamon kullanıyorum. Notebook'u kapağından kapatıp bekleme moduna alıyorum. Ancak açtığımda ekran gelmiyor. Siyah bir ekran var
Bu sorunu nasıl düzeltebilirim
-
Aşağıdaki komutun çıktısını paylaşınız.
inxi -Fx
-
System: Host: EFULIM Kernel: 3.11.0-12-generic x86_64 (64 bit, gcc: 4.8.1) Desktop: Gnome Distro: Linux Mint 16 Petra
Machine: System: Sony product: SVE17133CTB version: C9059QY5
Mobo: Sony model: VAIO Bios: Insyde version: R0170D6 date: 03/13/2012
CPU: Quad core Intel Core i7-3632QM CPU (-HT-MCP-) cache: 6144 KB flags: (lm nx sse sse2 sse3 sse4_1 sse4_2 ssse3 vmx) bmips: 17558.1
Clock Speeds: 1: 1200.00 MHz 2: 1200.00 MHz 3: 1200.00 MHz 4: 1200.00 MHz 5: 1200.00 MHz 6: 1200.00 MHz 7: 1200.00 MHz 8: 1400.00 MHz
Graphics: Card: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Thames [Radeon HD 7550M/7570M/7650M] bus-ID: 01:00.0
X.Org: 1.14.3 driver: fglrx Resolution: 1920x1080@60.0hz
GLX Renderer: AMD Radeon HD 7500M/7600M Series GLX Version: 4.2.12337 - CPC 13.101 Direct Rendering: Yes
Audio: Card-1: Intel 7 Series/C210 Series Chipset Family High Definition Audio Controller driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:1b.0
Card-2: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Turks/Whistler HDMI Audio [Radeon HD 6000 Series] driver: snd_hda_intel bus-ID: 01:00.1
Sound: Advanced Linux Sound Architecture ver: k3.11.0-12-generic
Network: Card-1: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller
driver: r8169 ver: 2.3LK-NAPI port: 2000 bus-ID: 0e:00.0
IF: eth0 state: down mac: 54:53:ed:3c:05:5b
Card-2: Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter driver: ath9k bus-ID: 02:00.0
IF: wlan0 state: up mac: b8:76:3f:fb:89:db
Drives: HDD Total Size: 750.2GB (2.6% used) 1: id: /dev/sda model: Hitachi_HTS54107 size: 750.2GB
Partition: ID: / size: 47G used: 19G (42%) fs: ext4 ID: swap-1 size: 81.19GB used: 0.00GB (0%) fs: swap
RAID: No RAID devices detected - /proc/mdstat and md_mod kernel raid module present
Sensors: System Temperatures: cpu: 55.0C mobo: 42.0C gpu: 49.50C
Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info: Processes: 204 Uptime: 2 min Memory: 634.3/7935.9MB Runlevel: 2 Gcc sys: 4.8.1 Client: Shell inxi: 1.8.4
Bu çıktıyı vermişken bi sorun daha var. Bilgisayar her açılışta ekran parlaklığı en düşük seviyede açılıyor.
Bu konu hakkında da yardımcı olabilirmisiniz.
-
Öncelikle aşağıdaki komutları sırasıyla uçbirimde çalıştırıp sisteminizi güncellemeyi denemenizi öneririm.
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get dist-upgrade
Not : Bu güncellemeler ile daha güncel çekirdek de kurulacaktır. Güncelleme sırasında bazı dosyaların değiştirilmesi istenebilir. Bu durumda (N tuşu ile) varsayılan dosyaların korunmasını sağlamalısınız. Güncellemeler sonrası sisteminizi yeniden başlattığınızda, kurulan yeni çekirdek varsayılan olacaktır ve sistem yeni çekirdekle açılacaktır.
-
Söylediğiniz gibi sistemi güncelledim. Fakat bahsettiğim sorunlar halen devam etmekte
-
Aşağıdaki komutların çıktılarını da rica edelim.
cat /etc/initramfs-tools/conf.d/resume
cat /etc/fstab | grep swap
sudo blkid
glxinfo | grep render
cat /etc/X11/xorg.conf
dpkg -l | grep fglrx
fglrxinfo
-
cat /etc/initramfs-tools/conf.d/resume
cat /etc/initramfs-tools/conf.d/resume
cat /etc/fstab | grep swap
# swap was on /dev/sda5 during installation
UUID=e5ea2c67-4858-45bc-9438-404dd614a4a3 none swap sw 0 0
sudo blkid
/dev/sda1: UUID="629FD242690D59D9" TYPE="ntfs"
/dev/sda2: UUID="6cfd16ce-c87b-42a3-a953-9183ff4cb614" TYPE="ext4"
/dev/sda5: UUID="e5ea2c67-4858-45bc-9438-404dd614a4a3" TYPE="swap"
glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: AMD Radeon HD 7500M/7600M Series
GL_NV_conditional_render, GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_copy_image,
GL_NV_conditional_render, GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_copy_image,
cat /etc/X11/xorg.conf
Section "ServerLayout"
Identifier "aticonfig Layout"
Screen 0 "aticonfig-Screen[0]-0" 0 0
EndSection
Section "Module"
EndSection
Section "Monitor"
Identifier "aticonfig-Monitor[0]-0"
Option "VendorName" "ATI Proprietary Driver"
Option "ModelName" "Generic Autodetecting Monitor"
Option "DPMS" "true"
EndSection
Section "Device"
Identifier "aticonfig-Device[0]-0"
Driver "fglrx"
BusID "PCI:1:0:0"
EndSection
Section "Screen"
Identifier "aticonfig-Screen[0]-0"
Device "aticonfig-Device[0]-0"
Monitor "aticonfig-Monitor[0]-0"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Viewport 0 0
Depth 24
EndSubSection
EndSection
dpkg -l | grep fglrx
rc fglrx 2:13.101-0ubuntu3 amd64 Video driver for the AMD graphics accelerators
ii fglrx-amdcccle-updates 2:13.101-0ubuntu3 amd64 Catalyst Control Center for the AMD graphics accelerators
ii fglrx-updates 2:13.101-0ubuntu3 amd64 Video driver for the AMD graphics accelerators
fglrxinfo
display: :0 screen: 0
OpenGL vendor string: Advanced Micro Devices, Inc.
OpenGL renderer string: AMD Radeon HD 7500M/7600M Series
OpenGL version string: 4.2.12337 Compatibility Profile Context 13.101
Kusura bakmayın iş yoğunluğu sebebi ile geç yanıt verdim.
-
Aşağıdaki komut ile /etc/initramfs-tools/conf.d/resume dosyaını açınız.
(Not: Mate masaüstü için gedit yerine pluma yazmayı deneyiniz.)
sudo gedit /etc/initramfs-tools/conf.d/resume
Açılan dosya içine aşağıdaki satırı ekleyip kaydediniz.
RESUME=UUID=e5ea2c67-4858-45bc-9438-404dd614a4a3
Düzenleme sonrası sistemi yeniden başlatmayı deneyiniz.
-
Söylediklerinizi yaptım fakat hiç bir değişiklik olmadı.
-
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırıp sistemi yeniden başlatmayı deneyiniz.
sudo update-initramfs -u
-
Bir hata verdi.
update-initramfs: Generating /boot/initrd.img-3.11.0-12-generic
Warning: No support for locale: tr_TR.utf8
-
Bir hata verdi.
update-initramfs: Generating /boot/initrd.img-3.11.0-12-generic
Warning: No support for locale: tr_TR.utf8
O tam olarak hata sayılmaz, Türkçe dil uyarısında bulunuyor
Türkçe dil uyarısını görmek istemiyorsanız şu komutu terminalde çalıştırmanız yeterli olacaktır.sudo locale-gen --purge --no-archive
Bunun dışında üstündeki çıktı da normal gözüküyor update-initramfs: Generating /boot/initrd.img-3.11.0-12-generic
Sorun düzelmiş gibi
-
sorun halen devam ediyor. Değişen bir şey yok
-
Linux çekirdekleri guncel mi ?
Eğer ki güncel değil ise güncelleme yöneticisinden yukaridaki bölümlerden görünüm>linux cekirdekleri, oradan son rakami cift ile biten rakami seçip yükle butonuna basin (Şuan güncel olan 3.13.0-34)
-
Güç ayarlarından baktığınızda, kapağı kapatınca hangi seçeneğin etkin görünüyor? Pil ile çalışırken ve güç kablosu takılıyken ayrı ayrı güç seçenekleri olmalı, ne gözüküyor?
Kapalı kaynak sürücüsü (ATI fglrx) kurulmadan önce sorun var mıydı?
Ek olarak sistem uyandığında CTRL+ALT+ F1, CTRL+ALT+ F7 ve CTRL+ALT+ F8 tuşlarına sırasıyla basmayı dener misiniz? Burasını (http://askubuntu.com/questions/369683/13-10-hangs-on-waking-from-suspend-except-when-suspended-from-console) referans için ekleyelim.
-
Güç ayarında, kapağı kapatınca "Askıya Al" seçeneği etkin.
Kapalı kaynak sürücüsü kurulmadan önce böyle bir sorun yoktu, fakat o zaman da ekranda donmalar yaşanıyordu. Bu yüzden kapalı kaynak sürücüsünü kurdum.
CTRL+ALT+ F1, CTRL+ALT+ F7 ve CTRL+ALT+ F8 tuşlarını denedim. Malesef durum yine aynı
-
Aşağıdaki komutu uçbrimde çalıştırınız.
(Not: Mate masaüstü için gedit yerine pluma yazınız.)
sudo gedit /etc/pm/sleep.d/fglrx-fix
Açılan metin düzenleyiciye aşağıdaki satorları kopyalayıp yapıştırınız.
#!/bin/bash
#Script kills autofs when going into standby to eliminate issues with it
case $1 in
suspend)
#suspending to RAM
chvt 1
echo "Going to sleep"
sleep 1
;;
resume)
#resume from suspend
echo "try to resume"
sleep 1
chvt 8
;;
esac
Dosyayı kaydedip aşağıdaki komut ile çalıştırma izni verip sistemi yeniden başlatmayı deneyiniz.
sudo chmod u+x /etc/pm/sleep.d/fglrx-fix
-
Malesef yine kapağı açtığımda siyah ekran geliyor.
-
Güncel (şu an 14.4 sürümdeki) ATI kapalı kaynak sürücüsünü sitesinden indirip elle kurmayı deneyelim.
Aşağıdaki komutlar ile fglrx sürücüsünü kaldırıp sistemi yeniden başlatınız.
sudo apt-get purge fglrx*
sudo mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backup
sudo rm -rf /etc/ati
sudo apt-get remove --purge xserver-xorg-video-ati xserver-xorg-video-radeon xserver-xorg-video-intel
sudo apt-get install --reinstall xserver-xorg-video-ati xserver-xorg-video-intel
sudo apt-get install --reinstall libgl1-mesa-glx libgl1-mesa-dri xserver-xorg-core
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Şimdi kurulum için gerekli paketleri aşağıdaki komutlar ile kurunuz.
sudo apt-get install cdbs dh-make dkms execstack dh-modaliases linux-headers-generic libqtgui4
Sisteminiz 64 bit ise aşağıdaki komut ile 32 bit uyumluluk için gerekli paketi de kurunuz.
sudo apt-get install lib32gcc1
Artık aşağıdaki komutlar ile ATI kapalı kaynak sürücüsünü kurabilirsiniz.
mkdir catalyst14-4 && cd catalyst14-4
wget --referer='http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Linux+x86' http://www2.ati.com/drivers/linux/amd-catalyst-14-4-linux-x86-x86-64.zip
unzip amd-catalyst-14-4-linux-x86-x86-64.zip
chmod +x fglrx-14.10.1006/amd-driver-installer-14.10.1006-x86.x86_64.run
sudo sh fglrx-14.10.1006/amd-driver-installer-14.10.1006-x86.x86_64.run
sudo aticonfig --initial -f
-
Butterfly çok teşekkür ederim. Sorun çözüldü,
Rica etsem ekran parlaklığı sorununuda çözebilirmiyiz. Bilgisayarı her açtığımda parlaklık en düşük sevide oluyor. Bunu devamlı benim ayarladığım seviyede kalmasını sağlayabilirmiyiz.
-
[member=305]efulim[/member], rica ederiz.
Bu sorun çözüldüğüne göre ilk mesajdaki konu başlığını düzenleyip (Çözüldü] etiketi eklerseniz kilitleyelim.
Aynı konu içinde sadece tek sorunu çözüm arıyoruz. Birbirinden farklı sorunlar için yeni konu açmanızı öneririm.
Buradaki (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=136.msg926#msg926) öneriyi parlaklık sorunu için uygulamayı deneyebilir, sorun bu şekilde çözülmezse yeni bir konu açabilirsiniz.