Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: efulim - 19 Ağustos 2014, 12:17:08

Başlık: [Çözüldü]Ekran Parlaklığı
Gönderen: efulim - 19 Ağustos 2014, 12:17:08
Merhabalar

Bilgisayarı her açtığımda parlaklık en düşük sevide oluyor. Bunu devamlı benim ayarladığım seviyede kalmasını sağlayabilirmiyiz.
Not: FN tuşlarında herhangi bir sorun yok FN tuşları ile ayarlama yapabiliyorum.
Başlık: Ynt: Ekran Parlaklığı
Gönderen: Danny - 19 Ağustos 2014, 16:48:03
Kod: [Seç]
sudo apt-get install xbacklight
diyerek xblacklight 'ı kuralım.

ev dizinine boş bir metin belgesi oluşturun ;
Kod: [Seç]
#!/bin/bash
xbacklight -set 65

belgeye yukarıdaki satırları ekleyin.

belgenin ismini bright.sh olarak değiştirin.

uçbirimden çalışma yetkisi verelim.

Kod: [Seç]
chmod +x bright.sh
daha sonra başlangıç uygulamalarından bright.sh dosyasını gösterin.

böylece sisteminiz her açıldığında başlangıç olarak %65 parlaklıkla açılmış oluyor.

değeri kendiniz bright.sh belgesinden değiştirebilirsiniz.
Başlık: Ynt: Ekran Parlaklığı
Gönderen: efulim - 19 Ağustos 2014, 22:18:48
Teşekkür ederim.