Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: Trabula - 09 Eylül 2014, 15:52:24

Başlık: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: Trabula - 09 Eylül 2014, 15:52:24
merhaba arkadaşlar ben win8 kullanıcısıyım pek memnun kalmadığım için ve birazda linuxu denemek istediğim içn linux mint 17 yi kurmak istiyorum fakat sitede cinnamon,mate,KDE,XFCE, gibi sürümler var 64 bit işlemcim var ve laptopa yükleyeceğim. hangisi daha stabil hangisini indirmeliyim  :D
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: Fitilli Daniyal - 09 Eylül 2014, 17:37:01
Sistem özelliklerini yazarsan yardımcı olurum. Ama Windows 8 yüklü bir makinaysa ordaki dağıtımların hepsini kurabileceğini düşünüyorum. Cİnnamon ve KDE önerimdir.
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: dest - 09 Eylül 2014, 17:38:05
Tamamen farklı bir deneyimde yaşatabilir sana bu sürümler. Ya da windows benzeri olur kullanım kolaylığı sağlar. Bende yeniyim bu işlerde ama daha önce XFCE KDE ve MATE kullanma şansım oldu. Bana sorucak olursan MATE nin fazla özelleştirmesi yok ya da ben bulamıyorum. Ama xfce de var bikaç özellik. KDE daha güzel gibi android gibi widgetler atabiliyosun masa üstüne. Ama profesyonel olan herkez cinnamon kullanıyor nedenini bilmiyorum sanırım çok daha iyi. Onu öğren ondan sonrada yap dene birini...
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: Fitilli Daniyal - 09 Eylül 2014, 17:41:33
Tamamen farklı bir deneyimde yaşatabilir sana bu sürümler. Ya da windows benzeri olur kullanım kolaylığı sağlar. Bende yeniyim bu işlerde ama daha önce XFCE KDE ve MATE kullanma şansım oldu. Bana sorucak olursan MATE nin fazla özelleştirmesi yok ya da ben bulamıyorum. Ama xfce de var bikaç özellik. KDE daha güzel gibi android gibi widgetler atabiliyosun masa üstüne. Ama profesyonel olan herkez cinnamon kullanıyor nedenini bilmiyorum sanırım çok daha iyi. Onu öğren ondan sonrada yap dene birini...
Prodesyonel olan herkes dersek işin içinden çıkamayız :) Profesyoneller genelde OpenBox falan kullanırlar. Herkes kendi zevkine göre kullanır. Ben uzun süredir Cinnamon kullanmaktaydım. Bugün değişiklik olsun diye KDE yükledim. Her masaüstü ortamının artıları var, eksileri var. Kişiye göre değişen şeyler bunlar üstelik. Kura boza kendisi bulacak yolunu.
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: dest - 09 Eylül 2014, 17:48:26
Aynen bende Mate yükledim tavsiyeden ötürü ama Slaxta KDE denemiştim o çok daha güzel aslında işletim sistemini tekrar indiremem CD üzerinden kuruyorum çünkü. Tekrar cd yakmam lazım KDE dönme şansım varmı sen deyince şuan esti kafama :D

Bu sayede arkadaşımızda tek tek deneyebilir.
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: Trabula - 09 Eylül 2014, 17:58:49
Sistem özelliklerini yazarsan yardımcı olurum. Ama Windows 8 yüklü bir makinaysa ordaki dağıtımların hepsini kurabileceğini düşünüyorum. Cİnnamon ve KDE önerimdir.

intel i5 2.6 ghz  8 gb ram 2 gb ekran kartı n vidia geforce 640m  yorumlara baktım biraz cinnamon kurmaya karar verdim
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: Fitilli Daniyal - 09 Eylül 2014, 18:12:42
İsabetli karar. Mint ile en iyi Cinnamon kullanılır.
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: Trabula - 09 Eylül 2014, 18:18:37
İsabetli karar. Mint ile en iyi Cinnamon kullanılır.

peki bişey daha soracaktım ben bu cinnamon u kurduğum zaman ekstra driverları kurmam gerekiyor mu

http://www.linuxmint.com/edition.php?id=158

bu siteden kurucam
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: Fitilli Daniyal - 09 Eylül 2014, 18:28:12
Eğer oyun oynamayı falan düşünüyorsan Ekran Kartı Kapalı Kaynak Sürücüsünü kuracaksın. Başka hiçbir şeye gerek yok. Kurulum bittiği anda her şey hazır olacak.
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: Trabula - 09 Eylül 2014, 18:33:28
Eğer oyun oynamayı falan düşünüyorsan Ekran Kartı Kapalı Kaynak Sürücüsünü kuracaksın. Başka hiçbir şeye gerek yok. Kurulum bittiği anda her şey hazır olacak.

çok saol ço teşekkür ederim :)
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: dest - 09 Eylül 2014, 18:54:31
Eğer oyun oynamayı falan düşünüyorsan Ekran Kartı Kapalı Kaynak Sürücüsünü kuracaksın. Başka hiçbir şeye gerek yok. Kurulum bittiği anda her şey hazır olacak.

Şimdi ben oyun oynayacağım için ben de mi onu yükleyeceğim ?
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: hwpplayer1 - 09 Eylül 2014, 19:19:12
Şimdi ben oyun oynayacağım için ben de mi onu yükleyeceğim ?

http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=78.0 (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=78.0) Bumblebee ayarları için buraya bakabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Hangi Linuxu İndirmeliyim
Gönderen: Butterfly - 09 Eylül 2014, 20:16:13
[member=763]Trabula[/member], bu konuya yeterince cevap geldi sanırım. Farklı içerikli soru veya sorunlar için başka konular açabilirsiniz. Bu konuyu kilitleyelim.