Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: redlabel - 02 Ekim 2014, 00:41:45

Başlık: [Çözüldü] Kullanıcı Ev Dizinindeki Desktop ve Masaüstü Klasörleri
Gönderen: redlabel - 02 Ekim 2014, 00:41:45
İki tane masaüstü var birinin adı desktop olarak geçiyor birininki masaüstü bunu nasıl halledebilirim .Teşekkürler.


Düzenleme : Konu başlığı ve [Çözüldü] etiketi
Başlık: Ynt: Desktop ve Masaüstü
Gönderen: Butterfly - 02 Ekim 2014, 05:44:53
Aşağıdaki komutların çıktılarını paylaşınız.

Kod: [Seç]
cat ~/.config/user-dirs.dirs
cat ~/.config/user-dirs.locale
Başlık: Ynt: Desktop ve Masaüstü
Gönderen: redlabel - 02 Ekim 2014, 22:06:34
Kod: [Seç]
cat ~/.config/user-dirs.dirs
# This file is written by xdg-user-dirs-update
# If you want to change or add directories, just edit the line you're
# interested in. All local changes will be retained on the next run
# Format is XDG_xxx_DIR="$HOME/yyy", where yyy is a shell-escaped
# homedir-relative path, or XDG_xxx_DIR="/yyy", where /yyy is an
# absolute path. No other format is supported.
#
XDG_DESKTOP_DIR="$HOME/Desktop"
XDG_DOWNLOAD_DIR="$HOME/İndirilenler"
XDG_TEMPLATES_DIR="$HOME/Şablonlar"
XDG_PUBLICSHARE_DIR="$HOME/Genel"
XDG_DOCUMENTS_DIR="$HOME/Belgeler"
XDG_MUSIC_DIR="$HOME/Müzik"
XDG_PICTURES_DIR="$HOME/Resimler"
XDG_VIDEOS_DIR="$HOME/Videolar"

Kod: [Seç]
cat ~/.config/user-dirs.locale
tr_TRt-@t-pc ~ $
Başlık: Ynt: Desktop ve Masaüstü
Gönderen: Butterfly - 02 Ekim 2014, 22:14:19
Aşağıdaki komut ile user-dirs.dirs dosyasını açınız.

Cinnamon masaüstü için

Kod: [Seç]
gedit ~/.config/user-dirs.dirs
Mate masaüstü için

Kod: [Seç]
pluma ~/.config/user-dirs.dirs
Açılan dosyada aşağıdaki satırı,

Kod: [Seç]
XDG_DESKTOP_DIR="$HOME/Desktop"
aşağıdaki şekilde düzenleyip kaydediniz.

Kod: [Seç]
XDG_DESKTOP_DIR="$HOME/Masaüstü"
Düzenleme sonrası oturumu kapatıp açmayı deneyiniz.
Başlık: Ynt: Desktop ve Masaüstü
Gönderen: redlabel - 03 Ekim 2014, 03:46:51
sorunu aslında biraz eksik anlattım mevzu tam olarak şu Home/Ahmet klasörünün içinde hem desktop hemde masaüstü adında 2 farklı simge var .şimdi bi resim çizip kaydetmek istediğimde farklı kaydet diyorum sol tarafta desktop ve masaüstü görüyorum masaüstüne kaydedersem normal masaüstüme kayıd ediliyor ama desktopa kaydedince göremiyorum
rm -rf ~/.config ~/.cache ~/.cinnamon ~/.local bu komuttan sonra masaüstümdeki herşey gitmişti sonradan farkettim yeni bi masaüstü açıldığını isterseniz daha açıklayıcı bi resim koyabilirim ?

gedit ~/.config/user-dirs.dirs

Kod: [Seç]
# This file is written by xdg-user-dirs-update
# If you want to change or add directories, just edit the line you're
# interested in. All local changes will be retained on the next run
# Format is XDG_xxx_DIR="$HOME/yyy", where yyy is a shell-escaped
# homedir-relative path, or XDG_xxx_DIR="/yyy", where /yyy is an
# absolute path. No other format is supported.
#
XDG_DESKTOP_DIR="$HOME/Desktop"
XDG_DOWNLOAD_DIR="$HOME/İndirilenler"
XDG_TEMPLATES_DIR="$HOME/Şablonlar"
XDG_PUBLICSHARE_DIR="$HOME/Genel"
XDG_DOCUMENTS_DIR="$HOME/Belgeler"
XDG_MUSIC_DIR="$HOME/Müzik"
XDG_PICTURES_DIR="$HOME/Resimler"
XDG_VIDEOS_DIR="$HOME/Videolar"
Başlık: Ynt: Desktop ve Masaüstü
Gönderen: Butterfly - 03 Ekim 2014, 06:54:16
user-dirs.dirs dosyasındaki düzenlemeyi yaptınız mı?
Başlık: Ynt: Desktop ve Masaüstü
Gönderen: redlabel - 03 Ekim 2014, 15:45:19
yapmadım
Başlık: Ynt: Desktop ve Masaüstü
Gönderen: Butterfly - 03 Ekim 2014, 16:15:17
Önerileri uygulamazsanız sorunu nasıl çözmeyi düşünüyorsunuz.
Başlık: Ynt: Desktop ve Masaüstü
Gönderen: redlabel - 04 Ekim 2014, 03:05:49
Hocam pardon ben orda yazdığınızı görmemişim bunun içinde Masaüstü varmı diye soruyorsunuz zannettim.
Sağolun Masaüstü diye değiştirince oldu :)
XDG_DESKTOP_DIR="$HOME/Masaüstü"
Başlık: Ynt: Desktop ve Masaüstü
Gönderen: Butterfly - 06 Ekim 2014, 20:00:08
[member=729]redlabel[/member], rica ederiz.

Sorun çözüldüğü için konu kilitlendi.
Konu başlığı, benzer sorunu yaşayabilecek kullanıcıların daha rahat bulabilmesi için değiştirildi.

Çözülen konu başlıklarını düzenleyip elle [Çözüldü] etiketi ekliyoruz.
Bu seferlik düzenlemeyi ben yaptım, bundan sonrasında siz ekleyip bizlere yardımcı olursanız seviniriz.