Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: Maksim - 02 Ekim 2014, 13:57:34
-
Merhaba arkadaşlar. Ben Linux Mint kullanyorum şimdi de bunun debia editionunu denemek istiyorum. Yeni bir netbook aldım windowsun direk üstüne kuracağım. Kurarken beni neler bekliyor. Yani normal kurulumdan önemli bir fark varmı Bir de bana güzel bir iso to usb programı önerebilirmisiniz. Ya da linux üstünde nasıl yapacağız.
Düzenleme : Konu başlığı ve [Çözüldü] etiketi.
-
LMDE kurulumu zor değildir. Bununla birlikte LMDE ile diğer Linux Mint sürümünün kurulum sihirbazı birbirinden farklıdır. Linux mint'i kurdu iseniz LMDE'yi de sıkıntısız kuracağınızı düşünüyorum.
ISO dosyasını USB belleğe yazıdırmak için forumda konumuz mevcut.
[Nasıl] ISO Dosyalarını Unetbootin İle USB Belleğe Yazdırma (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=56.0)
-
şimdi ben kuruluma başladım ama mevcut işletim sistemi ile değiştir seçeneği yokmuş demek. Şimdi ben windowsun üstüne kurmak istiyorum yani dual boot olmayacak. İleri demeden gparted ile kendimmi biçimlendireyim. Şu ana kadar hep dual boot kullandığım için biraz duraklamış durumdayım. 4 parça var şuan bilgisayarda:
sda1 ntfs windows7
sda2 fat32
sda3 ntfs
sda4 unknown
nasıl biçimlendireyim? ilkini ext4, 3 üncüyü de /home mi diyeyim fat32 İ ne yapayım
-
Sistemi sıfırdan kuracağınız için, kurulum sihirbazını açmadan önce Gparted ile tüm sistemi dilediğiniz gibi biçimlendirin derim. Tabii bu öneri sistemin yeni olması ve herhangi bir veri kaybının olmayacağı öngörüldüğü durum için geçerlidir. Kurulum yapacağınız disk bölümünü EXT4 olarak biçimlendirmeniz uygun olacaktır.
-
swap i de kendim mi ayarlayyım. bi de 16 mb civarında unknown diye bi partition var ben hepsini silsem linux kendi grubunu falan ayarlarmı
-
tamam sorunsuz kurdum teşekkürler