Linux Mint Türkiye
Diğer Linux Dağıtımları => Diğer Linux Dağıtımları => Konuyu başlatan: Toor - 03 Aralık 2014, 21:09:15
-
Değişiklik yapmak istiyorum. Hafif, kararlı ve iyi bir tabana sahip olursa iyi olur, uygulama ve paket konusunda sıkıntı çekmek istemem. Son kullanıcıya göre olmasa da olur. Performans çok önemli.
Manjaro, NetRunner, Mageia ve KaOS gibi dağıtımlar arasında kararsız kaldım. Şu sıralar dağıtım gezmeyede pek uygun değilim. Önerdiğiniz dağıtımlar hangileridir? Kullandıysanız tecrübelerinizide paylaşır mısınız?
Yada BSD'ye mi geçmemi önerir misiniz?
-
Toor, benim Debian GNU/Linux dışında sürekli kullanığım dağıtım Linux Mint'in Mate versiyonudur. Ayrıca Trisquel ve GnewSense de kullanırım. Trisquel'i özellikle öneririm. Selamlar.
-
Mageia haricinde diğerlerinin tabanı aynı. Onlar arasında Manjaro-XFCE 0.8.11 (2 gün önce duyurusu yapıldı ayrıca yuvarlanan sürüm olması avantaj.) Mint-Mate derdim ama konu buraya açıldığına göre biliyorsunuz. Elementary OS-Luna , Ubuntu 12.04 tabanlı yani oldukça kararlı ve paket sıkıntısı çekmezsiniz farklı bir masaüstü deneyimi sunar ayrıca XP'nin kasıntı yaptığı makinelerde bile harika sonuçlar ortaya koyar.
Elementary OS (En janjanlısı ve bir o kadar minimal bir yapısı var.)
Mint-Mate (Gnome 2 dneyimine devam edip artık son sürümle Compiz aktif geliyor.)
Manjaro-XFCE (En günceli ve en hızlısı)
Seç beğen al. ;D [member=114]Fitilli Daniyal[/member] (Son 7 ayda haftada 3 dağıtım kuran bir arkadaştır. Reklamın iyisi kkötüsü olmaz. ;D) gör yazımı bu konu tam senlik olmuş. Eminim arkadaşı da Linux diyarında gezmeye çıkarırsın.
-
Değişiklik yapmak istiyorum. Hafif, kararlı ve iyi bir tabana sahip olursa iyi olur, uygulama ve paket konusunda sıkıntı çekmek istemem. Son kullanıcıya göre olmasa da olur. Performans çok önemli.
Manjaro, NetRunner, Mageia ve KaOS gibi dağıtımlar arasında kararsız kaldım. Şu sıralar dağıtım gezmeyede pek uygun değilim. Önerdiğiniz dağıtımlar hangileridir? Kullandıysanız tecrübelerinizide paylaşır mısınız?
Yada BSD'ye mi geçmemi önerir misiniz?
CrunchBang Linux
http://crunchbang.org
-
Ben geldiim ;D ;D
Netrunner'ı şiddetle önerebilirim. Hem Debian hem de Manjaro tabanlısını. KDE'yi çok ama çok iyi kullanıyor.
Manjaro Arch tabanlı malumunuz, ve Türkiye ekibinin rolü çok büyük bu dağıtımda. Destek sıkıntısı çekmezsiniz, müthiş bir arayüzle gelir zaten.
Mageia 5 Beta 1; şu an Mageia'dan yazıyorum. Tek kelimeyle hızlı. Gerçekten hızlı, ve bir o kadar stabil.
KaOS ise Arch forku ama Arch değil, Pacman'i kullanıyor paket yöneticisi olarak. Arch'taki PKGBUİLD yerine kendi yazılımı olan KCP veya KPC tam hatırlayamadım, onu kullanıyor. Ve çok güzel bir arayüzü var, destek söz konusu değil şimdilik Türkiye'de.
BSD denemek henüz nasip olmadı bana o konuda bir şey diyemem ;D
Ve şefin spesiyali: SolydXK ve OpenSUSE. SolydXK Debian tabanlı olduğu için zaten sağlam bir dağıtım. OpenSUSE ise illaki duymuşsundur.
Bunların haricinde ise ElementaryOS Freya Beta 1 ve PCLinuxOS tavsiyemdir ;D
-
Konuyu karar verebilmek için açmıştım şimdi iyice kararsız kaldım, seçenekler arttı ;D
Son kullanıcılardan biraz daha üst seviyeyi hedefleyen dağıtımlar olursa daha iyi olur. İyi bir Linux kullanıcısı sayılmam ama kullanıcı dostu dağıtımlarda pek keyif alamıyorum nedense.
CrunchBang ilgimi çekti, Netrunner'da kurabilirim. SolydK ve SolydX'de iyi bir tercih olabilir.
Toor, benim Debian GNU/Linux dışında sürekli kullanığım dağıtım Linux Mint'in Mate versiyonudur. Ayrıca Trisquel ve GnewSense de kullanırım. Trisquel'i özellikle öneririm. Selamlar.
Teşekkürler. Şu sıralar olmasa da ileride Trisquel kurabilirim.
Herkese teşekkürler. Birkaç gün daha fikir aldıktan sonra konuyu kilitleyebilirim.
-
Bence siz BSD'yi tarif ettiniz şuan da. Şaka bi yana; farklı bir şeyler aramaya çıkmışsanız yola, BSD'ye uğramadan geçmeyin derim bende naçizane 8) Türkçe destek sıkıntısı yaşamadım, yazılım sıkıntısı yaşamadım. Kurulumda seçtiğim için, bir sürü ortamı deneme fırsatı buldum. KDE, Gnome, Mate, Cinnamon; şimdilerde Lumina diye PC-BSD'nin geliştirdiği fluxbox tabanlı hafif ve hızlı bir masaüstü ortamını kullanıyorum ve memnunum. Sorunlar olmuyormu elbette oluyor ama bendeki sorunların sizde olacağının garantisi olmadığı için burada gerek duymuyorum yazmaya :) Kolay gelsin.
-
Zorin OS ye de bir goz atabilirsiniz. Anton Zorin tarafindan gelistirilen Rusya merkezli bir dagitim.