Linux Mint Türkiye
Diğer Linux Dağıtımları => Diğer Linux Dağıtımları => Konuyu başlatan: uzunca961 - 15 Ocak 2015, 15:31:44
-
PARDUS olan pc me kurulum yapmaya çalışıyorum ama yapamadım.
Driver ı indirdim readme yi okudum, yazanları yapmaya çalışıyorum ama komut yok hatası alıyorum sürekli.
iyi bir linux çu değilim, nasıl kurabilirim yardım LÜTFEN
-
Girdiğiniz komutları, çıktılarını kod etiketi içerisinde burada paylaşır mısınız?
-
.inf uzantılı bir dosya yok driver dosyasında.
sadece *.tar.gz var
tar -xvzf RT73_Linux_STA_Drv1.0.3.6.tar.gzbunu çalıştırdım. dosyayı klasöre açtı.
cp Makefile.4 ./Makefilebu komutta hata veriyor. RT73* adlı klasör içinde Makefile klasörüne giriyorum sonrasında tekrar "cp Makefile.4" yazıyorum yine aynı şekilde komut bulunamadı diyor.
internetten şu kodları buldum. biri anlatmış. Ama "makeall" komutunda tekrar aynı hatayı alıyorum, sonrasına devam etmiyorum
sudo tar -xvzf RT73_Linux_STA_Drv1.0.3.6.tar.gz
cd RT73_Linux_STA_Drv1.0.3.6/Module
sudo ./Makefile
sudo makeall
sudo make install
sudo cp rt73.bin /etc/Wireless/RT73STA/
sudo dos2unix rt73sta.dat
sudo cp rt73sta.dat /etc/Wireless/RT73STA/rt73sta.dat
sudo load
-
Aynı hataları alıyorum demişsiniz ama hatayı paylaşmamışsınız. Hataları da paylaşır mısınız?
-
Aşağıdaki komut ile firmware-ralink paketini yüklemeyi deneyiniz.
sudo apt-get update && sudo apt-get install firmware-ralink
Not : Kablolu bağlantıya ihtiyacınız olacak.
-
Aynı hataları alıyorum demişsiniz ama hatayı paylaşmamışsınız. Hataları da paylaşır mısınız?
Hata kodu veya detaylı bir hata yazmıyor.
"sudo makeall" komutuna verdiği hata:
makeall komutu yada dizini bulunamadı.Başka birşey yazmıyor. Yazdığım tüm komutlarda verdiği hata bu. Komut ya da dizin bulunamadı.
Aşağıdaki komut ile firmware-ralink paketini yüklemeyi deneyiniz.
sudo apt-get update && sudo apt-get install firmware-ralink
Not : Kablolu bağlantıya ihtiyacınız olacak.
Yarın inşallah deneyeceğim. Bundan başka yapmam gereken var mı?
Düzenleme: İmla ve mesaj birleştirme
Peşepeşe mesaj göneröek yerine önceki mesajınızı düzenleyiniz.
İmla kurallarına elinizden geldiğince uymaya özen gösteriniz.
Forum Kuralları (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=140.0)
-
Gerek kalacağını sanmıyorum. Sonrasında sistemi yeniden başlatınız.
-
Gerek kalacağını sanmıyorum. Sonrasında sistemi yeniden başlatınız.
adaptor u takmadan bu işlemi yapıyorum sonra usb ye takıyorum. doğrudur değilmi. Tamam yarın deneyip tekrar dönerim. Umarım olur. Teşekkürler
-
Gerek kalacağını sanmıyorum. Sonrasında sistemi yeniden başlatınız.
adaptor u takmadan bu işlemi yapıyorum sonra usb ye takıyorum. doğrudur değilmi. Tamam yarın deneyip tekrar dönerim. Umarım olur. Teşekkürler
kodu yazdıktan sonra şöyle birşey yazdı:
/etc/sudo.conf içerisinde, satır 0, 'sudoers_policy' eklentisi yüklenirken hata
/usr/lib/sudo/sudoers.so sadece sahibi tarafından yazılabilir olmalı
ölümcül hata, eklentiler yüklenemiyor
not:bunları root ken çalıştırdım. farklı bir şekilde çalıştırmam gerekiyorsa bilmiyorum
-
su komutunu verip root şifresini yazın(şifre yazarken görünmez doğru yazıp enteri tuşlayın)
ardından komutu "sudo" olmadan şu şekilde vermeyi deneyin;
apt-get update && apt-get install firmware-ralinkardından yeniden başlatın.
-
su komutunu verip root şifresini yazın(şifre yazarken görünmez doğru yazıp enteri tuşlayın)
ardından komutu "sudo" olmadan şu şekilde vermeyi deneyin;
apt-get update && apt-get install firmware-ralinkardından yeniden başlatın.
dediğiniz gibi başladı ama bu seferde farklı bir hata verdi ve pardus ufaktan çöktü gibi :)
"Hata: GDBus.Error:org.freedesktop.DBus.Error.Spawn.PermissionsInvalid: The permission of the setuid helper is not correct"
takılıp kaldı bu hatadan sonra. sonrada makineyi tekrar başlatmak istediğimde ses kartını devredışı bırakmak istermisiniz diyen bir ekran çıktı.
-
Ubuntu kurup denesem farkeden birşey olurmu sizce. Sanala kurmayı denemek istiyorum birde. En azından os patladığı zaman dönüşü daha kolay olur. Ne dersiniz
-
Linux Mint ve Ubuntu'da bu aygıtın sürücü hazır olarak geliyor.
-
Linux Mint ve Ubuntu'da bu aygıtın sürücü hazır olarak geliyor.
Eyvallah hocam sağolasın ubuntu da gördü sıkıntı çıkartmadı.
Pardusta da olsaydı çok iyi olurdu ama yapacak birşey yok sanırım