Linux Mint Türkiye

Diğer Linux Dağıtımları => Diğer Linux Dağıtımları => Konuyu başlatan: ilkaygavaz2 - 02 Şubat 2015, 19:02:48

Başlık: Kernel kullanımı.
Gönderen: ilkaygavaz2 - 02 Şubat 2015, 19:02:48
Merhaba arkadaşlar ben bir zamandır linux kullanıcısıyım ve aklımda hep bir proje vardı.Sonra dedim niye yapmaya başlamıyorum.Sorumda burda başlıyor, internetten araştırdığım kadarıyla linux çekirdeği ile bir işletim sistemi yapılabilir.Bolca zamanım olduğundan ve ileride yazılımcı olmamı isteğimdeden bu konuya nereden başlıyacağımı bilmiyorum.Bu konu hakkında yardım edebilirmisiniz?
Başlık: Ynt: Kernel kullanımı.
Gönderen: ilkaygavaz2 - 02 Şubat 2015, 21:18:53
Yada bunun için debianımı modifiye etmem gerekir.
Başlık: Ynt: Kernel kullanımı.
Gönderen: Quaoar - 03 Şubat 2015, 01:24:33
LinuxFromScratch'ı deneyebilirsiniz. İngilizceniz yeterliyse ve zamanınız varsa gayet basit oluyor. Tabi bundan sonrası zorlaşıyor bayağı. Ama Linux sisteminin işleyişini gerçekten iyi öğreniyorsunuz bunla.  Benim denememde LFS'yi bir gün içinde bitirmiştim ve biraz BLFS'ye başladım. Amacım Openbox ortamı kurmaktı. Sonra o kadar bağımlılıktan sonra hayal olduğunu anladım. :) (İnternette paket yöneticisi eklenebileceğini gördüm LFS'ye belki böylece işlem hızlandırılabilir.)
www.linuxfromscratch.org
Başlık: Ynt: Kernel kullanımı.
Gönderen: ilkaygavaz2 - 03 Şubat 2015, 10:27:25
Öncelikle teşşkürler.Sonunda biri isteğim cevabı verdı. :DHeryerde sıfırdan kernel yazımından bahsediyorlar.LFS üzerine yoğunlaşıyım ozaman.Teşekkürler iyi forumlar.
Başlık: Ynt: Kernel kullanımı.
Gönderen: hwpplayer1 - 03 Şubat 2015, 13:18:48
Öncelikle teşşkürler.Sonunda biri isteğim cevabı verdı. :DHeryerde sıfırdan kernel yazımından bahsediyorlar.LFS üzerine yoğunlaşıyım ozaman.Teşekkürler iyi forumlar.

Merhaba bildiğim kadarıyla Linux From Scratch ile bir dağıtım oluşturulmaktadır.Ancak GNU/Linux dağıtımı oluşturmak yani mümkünse özel bir paket yöneticisi üretmek , örneğin PİSİ ya da GUIX http://www.gnu.org/software/guix/ (http://www.gnu.org/software/guix/) gibi , ya da farklı özelliklerle beraber gelmesini sağlamak dışında Kernel(Çekirdek) yani Linux ile ilgili çalışma yapılabilir.Linux-libre de var http://linux-libre.fsfla.org/ (http://linux-libre.fsfla.org/).Kernel düzeyinde iş yapmak için C ve Assembly bilmek gerekiyor diye düşünüyorum.

Bunların dışında BIOS seviyesinde özgür yazılım için Coreboot http://www.coreboot.org/ (http://www.coreboot.org/) ve Libreboot http://www.libreboot.org/ (http://www.libreboot.org/)var.

Son zamanlarda Libreboot X200 piyasaya sürüldü ve Libreboot X60 da tekrardan satılmaya başlandı.Bu bilgisayarlar tamamen özgür bilgisayarlardır.Teşekkürler.
Başlık: Ynt: Kernel kullanımı.
Gönderen: ilkaygavaz2 - 03 Şubat 2015, 21:58:39
Merhaba bildiğim kadarıyla Linux From Scratch ile bir dağıtım oluşturulmaktadır.Ancak GNU/Linux dağıtımı oluşturmak yani mümkünse özel bir paket yöneticisi üretmek , örneğin PİSİ ya da GUIX http://www.gnu.org/software/guix/ (http://www.gnu.org/software/guix/) gibi , ya da farklı özelliklerle beraber gelmesini sağlamak dışında Kernel(Çekirdek) yani Linux ile ilgili çalışma yapılabilir.Linux-libre de var http://linux-libre.fsfla.org/ (http://linux-libre.fsfla.org/).Kernel düzeyinde iş yapmak için C ve Assembly bilmek gerekiyor diye düşünüyorum.

Bunların dışında BIOS seviyesinde özgür yazılım için Coreboot http://www.coreboot.org/ (http://www.coreboot.org/) ve Libreboot http://www.libreboot.org/ (http://www.libreboot.org/)var.

Son zamanlarda Libreboot X200 piyasaya sürüldü ve Libreboot X60 da tekrardan satılmaya başlandı.Bu bilgisayarlar tamamen özgür bilgisayarlardır.Teşekkürler.
Öncelikle teşşkürler cevabınız için.Projem açıkçası "pi to go" gibi bir "Soc" sistemi mobil bir bilgisayar haline getirip masaüste ortamını sunmak istiyorum.Raspberry pi 2'nin çıkmasıyla birlikte bu isteğim arttı. :) Sanırım assembly kadar derinlere inmeme gerek yok?.


(pi to go:http://blog.parts-people.com/wp-content/uploads/2012/12/mobile-rpi-togo-06.jpg (http://blog.parts-people.com/wp-content/uploads/2012/12/mobile-rpi-togo-06.jpg))
Başlık: Ynt: Kernel kullanımı.
Gönderen: hwpplayer1 - 03 Şubat 2015, 22:51:37
Öncelikle teşşkürler cevabınız için.Projem açıkçası "pi to go" gibi bir "Soc" sistemi mobil bir bilgisayar haline getirip masaüste ortamını sunmak istiyorum.Raspberry pi 2'nin çıkmasıyla birlikte bu isteğim arttı. :) Sanırım assembly kadar derinlere inmeme gerek yok?.


(pi to go:http://blog.parts-people.com/wp-content/uploads/2012/12/mobile-rpi-togo-06.jpg (http://blog.parts-people.com/wp-content/uploads/2012/12/mobile-rpi-togo-06.jpg))

Zannediyorum ki sizin çalışmanız bir mimariye uygun olarak dağıtım oluşturmak olacak.Benim kastettiğim ve Assembly gerektirecek şey Kernel geliştiricisi olmak ile ve Coreboot veya Libreboot ile ilgili birşeydi.Teşekkürler.
 
Ek: Ben C dilini öğrenmeye devam ediyorum ve C ve Sistem programcıları Derneğinde  ( http://www.csystem.org/ (http://www.csystem.org/) ) eğitim görmeyi düşünüyorum.Buradaki eğitim takvimine göre önce C dili öğreniliyor , sonra sistem programlama , sonra UNIX sistem programlama ve sonra da Linux kerneli öğreniliyor.Uzun bir maratona hazırlanıyorum.Size de tavsiyem bu yönde olacaktır.Doğrudan Linux kernelini çalışmaya başlamanın bir faydası olacağını düşünmüyorum , hatta seveceğiniz işten soğuyabilirsiniz.Size kitap önermek yerine bu C ve Sistem Programcıları Derneğini önerebilirim.Bence gidip bir konuşun yüz yüze bilgi almakta fayda vardır.Teşekkürler.