Linux Mint Türkiye
Diğer Linux Dağıtımları => Diğer Linux Dağıtımları => Konuyu başlatan: umtbra - 17 Şubat 2015, 14:12:39
-
Merhaba, linuxlive usb creator ile persistence özelliğini kullanarak usb belleğe ubuntu yükledim. Yapmak istediğim usb belleği hdd gibi kullanmak, yani kurulum bellekte olacak, live olmayacak. İstediğim gibi sistem kalıcı oldu, ayarlarım kaydedildi. Her açılışta en son kaldığı yerden devam etti sistem.
Buraya kadar sorun yok. İstediğimde buydu zaten. Ama ufak iki ayrıntı canımı sıktı. Her açılışta try ubuntu-install ubuntu ekranı geliyor ve masaüstüne install ubuntu butonu atıyor. Live gibi başlıyor kısacası. Ben böyle olmasını istemiyorum hard diske kurulmuş gibi bir sistem istiyorum. Direk sistem açılacak try ubuntu install ubuntu ekranı gelmeyecek açılışta.
Evet problemim bu. Yardımcı olabilirmisiniz?
Konuyu neden bu foruma açtığıma gelirsek. Ubutnuda böyle bir sorun yaşıyorum, daha önce deneyen varsa linuxmintte de böyle bir sorun varmı? Yoksa istediğim gibi mi oluyor sistem? Amacım bunu öğrenip linux mint denemek olduğu için konuyu bu foruma açtım.
İyi günler.
-
USB belleğin kök (ana) dizininde syslinux.cfg isimli bir dosya olacak, onun içeriğini paylaşınız.
Masaüstündeki kurulum simgesini silmek için ubiquity isimli paketi aşağıdaki komutla kaldırmak denenebilir.
sudo apt-get purge ubiqity
-
syslinux.cfg
# D-I config version 2.0
# search path for the c32 support libraries (libcom32, libutil etc.)
path
include menu.cfg
default vesamenu.c32
prompt 0
timeout 50
ui gfxboot bootlogo
Komut çıktısı;
ubuntu@ubuntu:~$ sudo apt-get purge ubiqity
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
E: Unable to locate package ubiqity
-
İçeriğin bu kadar kısa olmaması gerekir, aşağıdaki değeri,
timeout 50
aşağıdaki şekilde düzenleyip dosyayı kaydetmeyi deneyiniz.
timeout 0
-
Kısmen düzeldi teşekkür ederim. Artık açılışta esc ye basıp persistent modu seçiyorum direk açılıyor. Ama her açılışta bunu yapmam gerekiyor. Önce esc sonra persistent mod seçilip enter'a basılacak.
Masaüstündeki install butonunuda kaybettikten sonra mint deneyeceğim. Önce o butonu halletmem lazım.
Düzeltme: Verdiğin kodda ufak bir eksiklik vardı. Düzelttim bakalım olacakmı.
Verdiğin kod: sudo apt-get purge ubiqity
Doğru kod: sudo apt-get purge ubiquity
Düzeltme 2: Malesef olmadı. Buton hala masaüstünde.
-
Masaüstündeki simgeyi silmeyi denediniz mi?
-
Masaüstündeki simgeyi silmeyi denediniz mi?
Evet denedim. Her açılışta tekrar geri geliyor.
-
O zaman gizleyelim o simgeyi, sistem Türkçe ise aşağıdaki komutun çıktısını,
ls ~/Masaüstü | grep desktop
İngilizce ise aşağıdaki komutun çıktısını paylaşınız.
ls ~/Desktop | grep desktop