Linux Mint Türkiye
Yazılım => Oyun => Konuyu başlatan: Emresessa - 19 Şubat 2015, 15:19:59
-
Merhaba Linux Mint'i daha birkaç gün önce yükledim. Steam indirip CS GO'yu kurdum fakat oyuna girdiğimde grafikler bozuk gözüküyor daha doğrusu bütün şekiller siyah gözüküyor oyun oynanıyor fakat her yapı siyah gözüküyor.
Ekran kartında optimus özelliği olduğu için Bumblebee yi şu konudaki gibi yükledim. Bir sıkıntı çıkmadı.
http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=78.0 (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=78.0)
oyunu da bumblebee listesine ekleyip açtım.
terminalden
vblank_mode=0 glxgears yaptığımda
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
25213 frames in 5.0 seconds = 5042.562 FPS
28444 frames in 5.0 seconds = 5688.713 FPSyazıyor.
vblank_mode=0 optirun glxgears yaptığımda ise ;
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
ATTENTION: default value of option vblank_mode overridden by environment.
9116 frames in 5.0 seconds = 1823.181 FPS
9735 frames in 5.0 seconds = 1946.995 FPS
yazıyor.
Yani Optirun ile daha az fps alıyorum. Sorunum bununla mı alakalı ?Başka bir şey ise nasıl çözebilirim ?
Lütfen çıktıları code etiketi içinde paylaşınız. karakartala http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2629.0 (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2629.0)
-
Oyunu optirun olmadan Intel GPUile açınca da sorun siyah şekil sorunu devam ediyor mu?
Glxgears'ın verdiği FPS değerleri GPU'nun gerçek gücünü ortaya koymayabilir. Sürücülerde tanımlı çözünürlük ile ilgili maksimum çalışma değerleri kısıt oluşturabilir çünkü. Aradaki fark, GPU'ya çok daha fazla yük bindiren uygulamaların çalıştırılmasında doğru olarak görülebilir ancak.
Aşağıdaki komutları sırasıyla uçbirimde çalıştırarak virtualgl paketini kurunuz.
sudo add-apt-repository ppa:bumblebee/stable
sudo apt-get update
sudo apt-get install virtualgl
Şimdi aşağıdaki komutlar ile karşılaştırma yapmayı deneyebilirsiniz.
64 bit için
glxspheres64
optirun glxspheres64
vblank_mode=0 glxspheres64
vblank_mode=0 optirun glxspheres64
32 bit için
glxspheres
optirun glxspheres
vblank_mode=0 glxspheres
vblank_mode=0 optirun glxspheres
-
Evet intel gpu ile açınca da sorun devam ediyor. Fps değeri normal optirun da daha yüksek vblank yapınca optirun daha düşük oluyor ama önemli değil sanırım.
-
CS GO oyununu Steam uygulamasının Linux sürümü ile mi kurdunuz, yoksa Wine yardımı ile Windows sürümünü mü çalıştırıyorsunuz? Linux için bu sorunun (http://blog.counter-strike.net/index.php/2014/10/10620/) çözüldüğüne dair bildirimde bulunulmuş. Oyunun ayarlarından HDR ışıklandırmayı pasifleştirmeyi dener misiniz?
Sorun çözülmezse Nvidia sürücüsünü ve bunun için Bumblebee ayarlarını güncellemeyi deneyebiliriz.
-
Oyunu steam den linux olarak kurdum. Hdr nereden kapatılıyor video ayarlarından bulamadım. Bir de bumblebee yi yeniden kurdum forumda anlatıldığı gibi ama şimdi optirun glxspheres64 yazdığımda
optirun glxspheres64
[ 583.890481] [ERROR]The Bumblebee daemon has not been started yet or the socket path /var/run/bumblebee.socket was incorrect.
[ 583.890508] [ERROR]Could not connect to bumblebee daemon - is it running?
bu hatayı veriyor. Oyun da halen aynı şekilde. Bumblebee yi kurarken nouveau ile ilgili bir hata vermişti.
sudo gedit /etc/bumblebee/bumblebee.conf
komutunu yazıp conf u açtığımda
## Section with nouveau driver specific options, only parsed if Driver=nouveau
[driver-nouveau]
KernelDriver=nvidia-331
PMMethod=auto
XorgConfFile=/etc/bumblebee/xorg.conf.nouveau
en alt kısımda bunlar yazıyor buradaki nouveau yu da nvidia olarak değiştirmem gerekir mi ?
-
Oyun benim sistemimde kurulu değil, HDR ışıklandırma nereden kapatılır bende bilemiyorum.
Bumblebee sorunu ile ilgili aşağıdaki komutların çıktılarını paylaşarak farklı bir konu açınız.
optirun -vvv glxgears
cat /etc/bumblebee/bumblebee.conf
cat /etc/bumblebee/xorg.conf.nvidia
cat /etc/X11/xorg.conf
dpkg -l | egrep 'nvidia|bumblebee|primus|prime'
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
Nouveau ile ilgili ayarlara dokunmamanız gerekiyor.
-
Aynı sorundan bende muzdaribim girerken harita kırmızı, oyun da anlık görünüyor sonra her şey karanlık, bir çözüm bulabildin mi?
-
Aynı hata dostum. Halen bulamadım çözümünü :-\