Linux Mint Türkiye

Diğer Linux Dağıtımları => Diğer Linux Dağıtımları => Konuyu başlatan: adsizdj - 03 Mart 2015, 13:57:40

Başlık: Porteus Kurulum Sonrası Hata(Directive Found...)
Gönderen: adsizdj - 03 Mart 2015, 13:57:40
Arkadaşlar konu doğru yerdemi bilmiyorum ama sorunum cok büyük yardimci olursaniz sevinirim ben bilgisayar bölümü öğrencisiyim öğretmenimiz bizden ödev olarak Porteus işletim sistemi kurmamizi istedi virtual box ile kurdum bilgisayarimi yeniden başlattim komple bu seferde bios ekranindan sonra hata cikiyor directive found vesaire birşeyler yaziyor komut ekrani gibi birşeyler yazmami istiyor ama ne yazarsam yazayim couldn not find kernel image yazisi geliyor bir türlü bilgisayarimi acamiyorum ne zaman acsam pcyi bu ekran cikiyor   üstündede syslinux  4.06 no configuration file found yaziyor ?

Düzenleme: Başlık düzenlendi. Lütfen yazım kurallarına dikkat ediniz. Sorununuzu açıklayıcı bir başlık kullanınız. karakartala Forum Kuralları (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=140.0)
Başlık: Ynt: İşletim Sistemi Kurdum Acemiyim Problem Büyük !
Gönderen: Butterfly - 03 Mart 2015, 14:13:32
Noktalama işaretlerini eklemezseniz, yazdıklarınızı anlamaya çalışmak zor olur. Lütfen önce forum kurallarını okuyunuz.



Kurulum yaptıysanız syslinux ile işinizin olmaması gerekir, demek ki Grub kurulumu düzgün olmamış. Tekrar kurulum deneyebilirsiniz, aşağıdaki bağlantıda kurulum videosu mevcut,yararlı olabilir.

http://www.porteus.org/info/videos/youtubegallery.html?galleryid=1&videoid=Ajw-QQcfSKs (http://www.porteus.org/info/videos/youtubegallery.html?galleryid=1&videoid=Ajw-QQcfSKs)
Başlık: Ynt: İşletim Sistemi Kurdum Acemiyim Problem Büyük !
Gönderen: adsizdj - 03 Mart 2015, 14:19:26
kurulumu tekrar yapamam cünki bilgisayarim hic acilmiyor zaten virtualboxdan kuramamişimki hocam bilgisayarim xp normalde benim bilgisayarin tuşuna basiyorum o ekran geliyor formatta atamam dosyalarim var boot: yaziyor bir komut girmemi istiyor ne yazmaliyim
Başlık: Ynt: İşletim Sistemi Kurdum Acemiyim Problem Büyük !
Gönderen: Butterfly - 03 Mart 2015, 14:23:23
İyide kurulumu bir DVD ya da USB bir medya yardımıyla yapmışsınızdır, bununla tekrar açmayı deneyin.

İletilerinizi düzenleyip imla kurallarına uymazsanız konuya bir daha cevap yazamayacağım maalesef.
Başlık: Ynt: İşletim Sistemi Kurdum Acemiyim Problem Büyük !
Gönderen: adsizdj - 03 Mart 2015, 14:31:14
İmla hatalari için üzgünüm hocam.  Yani herhangi bir dvd veya usb bellek kullanmadim. Porteusun resmi interneten sitesinden iso rarini indirdim fakat içinde iso kalibini bulamadim. Bu yüzden biraz klasörleri kariştirdim bir kurulum dosyasi buldum . Çaliştirdim ve daha sonra bilgisayarimi yeniden baslattim ve o hatayi verdi simdide gitmiyor yardimci olursaniz sevinirim . İmla hatalari için tüm forumdan ve moderotorlerimizden özür dilerim .
Başlık: Ynt: İşletim Sistemi Kurdum Acemiyim Problem Büyük !
Gönderen: Butterfly - 03 Mart 2015, 14:38:41
Porteus taban olarak farklı bir dağıtım, sanırım Grub yerine Syslinux kurulmuş. Daha önce hiç kurmadığım için sorununun çözümü hakkında bir fikrim yokmaalesef. Fakat elinizde XP kurulum medyası varsa fixboot veya fixmbr komutları önyükleciyi onararak sisteminize ulaşabilirsiniz.

http://www.reviversoft.com/tr/blog/2013/09/fixing-boot-manager-using-startup-repair/ (http://www.reviversoft.com/tr/blog/2013/09/fixing-boot-manager-using-startup-repair/)