Linux Mint Türkiye
Diğer Linux Dağıtımları => Diğer Linux Dağıtımları => Konuyu başlatan: LSDreamer - 11 Mart 2015, 21:49:14
-
Merhaba . Linux da karşılaştığım ve midemi bulandıran en büyük problem . buna benzeyen uzantıları ve bunu nasıl sağlıklı bir şekilde açabilirim yardımcı olur mu sunuz ?
AYrıca hangi oyunu yüklüyor isem playonlinux dan açmıyor . poll wine seems crashed gibi bi hata alıyorum nereye tıklıyosam karşıma bi olumsuzluk geliyr . ya ben çok beceriksizim yada bu işletim sistemi olmamış :) ?
-
bir başlık altında sadece bir soruya yanıt veriyoruz.
sudo apt-get install rar unrar
diyerek gerekli paketleri kurabilirsiniz. .tar sıkıştırılmış dosyaların uzantısıdır, genelde tar.gz , tar.bz, tar.gz2 gibi uzantıları vardır.
-
sanırım işe yaramadı . Tıklıyorum yine açılmıyor ve birlikte aç dediğimde extra eklenmiş bir programda yok
-
Komut satırından
tar -xzvf /nerede/bu/dosyam.tar
gibi çıkartmayı deneyebilirsiniz.
-
Linux Mint 17.1 Cinnamon kullanıyorum ve sağ tık çıkart dediğimde .tar uzantılı dosya açılıyor, zip, rar vb. sıkıştırılmış biçimlerde aynı şekilde. Linux Mint kullanmıyorsanız lütfen kullandığınız dağıtım ve masaüstü ortamı hakkında bilgi veriniz. Eğer farklı bir dağıtım kullanıyorsanız açtığınız konu yanlış bir bölümde demektir.
-
nerede bu dosyam mı :) Neyse ilginiz için teşekkür ederim yarın silip yerine bir windows versiyonu kuracağım . bunu kullanmak için kalın bir kitapçıpa ihtiyaç olduğunu düşünüyorum . Ubuntu kullanaıyorum , dediğiniz gibi yanlış yere açmış olabilirim .
-
Komik olan nedir ? biz burada sorununuza çözüm aramaya çalışıyoruz, siz alay konusu ediyorsunuz. İstediğiniz sistemi kurun, sıkıştırılmış bir dosyayı klasöre çıkarmak için bir kitaba gerek yok, bu tamamen sizin yeteneksizliğiniz. Konu kilitlenmiştir.
-
/nerede/bu/dosyam.tar => dosyanın adresi. Örneğin kullanıcı ev dizinide ise /home/kullanıcıadı/dosyaadı gibi. Siz sorunun tam olarak ne olduğunu açıklamamışsınız. Dediğim gibi Linux Mint'de sıkıştırılmış dosyaya sağ tıklarsınız Buraya çıkart komutu ile açarsınız. Bu Ubuntu'da da vardır mutlaka, eksikse bile eklenebileceğini düşünüyorum.
Linux kullanıp kullanmamak kişisel tercihiniz, ben tercih ediyorum seviyorum ve kullanıyorum. Siz tercih etmeyebilirsiniz, nedenleriniz de olabilir, ama bunu serzeniş babında mesaj arasına sıkıştırmak ne size fayda sağlar ne bize. Bizden bir şey de kaybettirmez.