Linux Mint Türkiye
Yazılım => Oyun => Konuyu başlatan: Fiora - 21 Mart 2015, 18:52:18
-
Oyunu ilk başta yüklemede baya zorlansamda şu anda oynu sorunsuz bir şekilde açabiliyorum ancak bu seferde oyunun performansı oyunu oynatmayacak derecede kötü yani fps çok düşük (0-3 arası) resmen oyun donarak ilerliyor.Linuxtan önce windows XP kullanırken ortalama fps 20-35 arasıydı ve oyunu pek etkilemiyordu :( . Şimdiden önerileriniz için teşekkürler
-
http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2738.0 çıktıları paylaşır mısınız?
-
3.13.0-37-generic i686Graphics: Card: Intel 4 Series Integrated Graphics Controller
Display Server: X.Org 1.15.1 drivers: intel (unloaded: fbdev,vesa) Resolution: 1280x1024@60.0hz
GLX Renderer: Mesa DRI Intel G41 x86/MMX/SSE2
GLX Version: 2.1 Mesa 10.6.0-devel (git-036e347 2015-03-19 trusty-oibaf-ppa)
direct rendering: Yes
GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) G41 x86/MMX/SSE2
GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_light_max_exponent,
GL_OES_fbo_render_mipmap, GL_OES_get_program_binary, GL_OES_mapbuffer,00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller (rev 03)Screen 0: minimum 8 x 8, current 1280 x 1024, maximum 32767 x 32767
VGA1 connected primary 1280x1024+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 337mm x 270mm
1280x1024 60.0*+ 75.0
1024x768 75.1 75.0 70.1 60.0
832x624 74.6
800x600 72.2 75.0 60.3 56.2
640x480 75.0 72.8 66.7 60.0
720x400 70.1
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)cat: /etc/X11/xorg.conf: Böyle bir dosya ya da dizin yok
çıktılar bunlar
-
Buradaki (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=321.msg2656#msg2656) düzenlemeyi yapmayı deneyebilirsiniz, KDE için gedit yerine kate ya da kwrite yazmayı deneyiniz. Düzenleme sonrası sistemi yeniden başlatınız.
İsterseniz "uxa" hızlandırma seçeneği yerine deneysel aşamada olan "ilo" seçeneğini deneyebilirsiniz. Bu durumda xorg.conf dosyası aşağıdaki şekilde düzenlenmeli.
Section "Device"
Identifier "Device0"
Driver "Intel"
Option "DRI" "ilo"
EndSection
Düzenleme sonrası sistemi yeniden başlatmanız gerekir.
-
kodun çıktısı
** (gedit:2776): WARNING **: Could not load theme icon gtk-home: 'gtk-home' simgesi tema içinde bulunmuyor
(gedit:2776): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion 'G_IS_OBJECT (object)' failed
sonra yanda çıkan pencereye bunu yapıştırıp kaydettim Section "Device"
Identifier "Device0"
Driver "Intel"
Option "DRI" "ilo"
EndSection
bide hızlandırma seçeneğini nerden değiştirebilirim ?
sanırım biraz işe yaradı daha yeni oyunu oynadığımda performans biraz daha iyileşti ancak takılmalar var fps(10-15 arası oldu) fps yi artırmak için başka neler yapılabilir ?
-
Hangi masaüstü ortamını kullanıyorsunuz? Masaüstü efektleri pasifleştirilebilir.
Section "Device"
Identifier "Device0"
Driver "Intel"
Option "DRI" "ilo"
EndSection
bide hızlandırma seçeneğini nerden değiştirebilirim ?
xorg.conf dosya içeriğini silip yukarıdakileri yapıştıracaksınız.
-
Dediklerinizi yaptım oyun biraz duzeldi ancak hala oyun donarak ilerliyo hatta bazen fazla kasarsa donup kalıyo resetlemek zorunda kalıyorum bilgisayarı.Ekran kartı sürücüsünün yüklü olup olmadığını nasıl kontrol edebilirim ?
-
Ekran kartı sürücüsünün yüklü olup olmadığını nasıl kontrol edebilirim ?
Aşağıdaki komutlar ile.
inxi -Gx
glxinfo | grep render