Linux Mint Türkiye
Diğer Linux Dağıtımları => Diğer Linux Dağıtımları => Konuyu başlatan: Admdgnx - 29 Mart 2015, 00:56:46
-
Merhabalar, Elementary OS Luna sistemini kurdum dün. Türkiye forumunu bulamasam da konuyu açmak için olması gereken yerdeyim sanırım. Her neyse, sadade geleyim.
Sistemi kurduğumdan beri fan hızı bir an olsun azalmadı. Windows'ta art arda Autocad, Photoshop, Battlefield açmışım gibi çok hızlı bir şekilde dönüyor fan. Termal macunu yeni temizledim keza fanı da öyle. İntel i5 işlemcili bir bilgisayar kullanıyorum, Linux konusunda biraz da acemi sayılırım. Fan seviyesini nasıl düşürebilirim, tüm bu sorun saadece 1 program açıkken oluyor.
-
Sisteminizde Optimus (Yani çift grafik çipi Intel + Nvidia) varsa Bumblebee kurmanız gerekebilir.
-
Bilgisayar, notebook hocam. Çift ekran kartlıydı Windows'ta. ATİ Radeon HD 7400 ve İntel HD Graphics olarak bulunuyordu.
-
Ati/Amd ise Bumblebee imkansız. Çünkü Bumblebee Nvidia çipleri için. Ati için benzer bir proje ya da çözüm var mı bilemiyorum. En son Ati sürücülerini kurmak faydalı olabilir diye düşünüyorum ama tabiki sürücüyü ekran kartı modeline göre Ati/Amd destek sayfasından araştırmak gerek.
http://support.amd.com/en-us/download (http://support.amd.com/en-us/download)
Diğer taraftan [member=8]Butterfly[/member] hocanın yaptığı bir anlatıma rastladım ve buradaki işlemleri uygulamak daha kolay: http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=180.msg1227#msg1227 (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=180.msg1227#msg1227)