Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: linuxcu - 09 Şubat 2014, 21:26:41
-
Merhaba arkadaşlar Mintİnstall Yazılım Yöneticisi'nden sıkıldım ve sevmiyorum Ubuntu Yazılım Merkezi'ni nasıl kurabilirim Lütfen Yardım Edin!!! :)
-
https://wiki.ubuntu.com/SoftwareCenter
her türlü bilgi bulunmakta.
yalnız kurulumu için ubuntu depolarını eklemeniz lazım ekli değilse.
-
Aşağıdaki komutla kurmanız uygun olabilir.
sudo apt-get install --no-install-recommends software-center
Burada (http://www.windows-to-linux.com/2013/09/install-ubuntu-software-center-linux-mint-mate/) anlatıldığına göre kurulumdan sonra ufak bir düzenleme yapılması gerekebiliyormuş. Bunun için aşağıdaki komutları sırasıyla uçbirimde çalıştırıp gerekli dosyamızı oluşturalım.
cd /usr/share/software-center/softwarecenter/distro
sudo cp ubuntu.py linuxmint.py
Şimdi aşağıdaki komutla oluşturulan linuxmint.py dosyasını açınız.
Mate Masaüstü için
sudo pluma /usr/share/software-center/softwarecenter/distro/linuxmint.py
Cinnamon Masaüstü için
sudo gedit /usr/share/software-center/softwarecenter/distro/linuxmint.py
Açılan dosyada aşağıdaki satırı bulunuz.
class Ubuntu(Debian):
İlgili satırı aşağıdaki biçimde değiştiriniz.
class Linuxmint(Debian):
Değişiklik yapılan dosyayı kaydettikten sonra aşağıdaki komutu çalıştırınız.
sudo update-software-center
Kurulumdan sonra hata bildirimi ile ilgili uyarılar alırsanız, apport uygulamasını aşağıdaki biçimde pasifleştirebilirsiniz.
Aşağıdaki komut ile apport dosyasını açınız.
Mate masaüstü için
sudo pluma /etc/default/apport
Cinnamon masaüstü için
sudo gedit /etc/default/apport
Açılan dosya aşağıdaki satırı bulunuz.
enabled=1
Değişkeni 0 olarak değiştirip dosyayı kaydediniz.
enabled=0
-
Pencere açılıyor 3-4 saniye sonra kapanıyor bu sorunu nasıl düzeltebilirim?? + apport penceresi(pluma) açılıyor ama yazılar gözükmüyor...
-
Pencere açılıyor 3-4 saniye sonra kapanıyor bu sorunu nasıl düzeltebilirim?
Aşağıdaki komut ile Yazılım Merkezini uçbirimden çalıştırmayı deneyiniz. Aldığınız hata mesajını paylaşınız.
software-center
apport penceresi(pluma) açılıyor ama yazılar gözükmüyor...
--no-install-recommends değişkeni ile kurulum yapınca apport paketi kurulmuyormuş. Bu durumda apport ile ilgili değişiklik yapmamnıza gerek kalmadı.
-
Terminal ile çalıştırmaya kalktığımda şu hatayı alıyorum:
(software-center:8253): Gdk-ERROR **: The program 'software-center' received an X Window System error.
This probably reflects a bug in the program.
The error was 'BadDrawable (invalid Pixmap or Window parameter)'.
(Details: serial 1966 error_code 9 request_code 62 minor_code 0)
(Note to programmers: normally, X errors are reported asynchronously;
that is, you will receive the error a while after causing it.
To debug your program, run it with the GDK_SYNCHRONIZE environment
variable to change this behavior. You can then get a meaningful
backtrace from your debugger if you break on the gdk_x_error() function.)
İzleme/kesme noktası yakalayıcı
Acaba ekran kartım ile ilgili olabilir mi SIS Mirage 3 ekran kartı kullanıyorum... Çözünürlüğüm Windows ta 1280x... Debian Tabanlı dağıtımlarda ise 1024x768
-
Çözünürlüğü artırma denebilir, bununla ilgili ayrı bir konu açmanız daha uygun olur.
Ubuntu Yazılım Merkezi ile ilgili paylaştığınız hata mesajlarını araştırınca b,r bug olduğuna dair bildirimlere ulaştım. Bununla ilgili net bir çözüme ulaşırsam bura paylaşırım.