Linux Mint Türkiye
Diğer => Konu Dışı => Konuyu başlatan: Meraklı - 14 Temmuz 2015, 18:57:15
-
Merhabalar,
Andoid telefona Linux üzerinden komut vermek, işlem yapmak istiyorum nasıl yapabilirim?
http://www.andronetwork.com/konu/egitim-linux-uezerinde-adb-fastboot-kullanma.4415/ (http://www.andronetwork.com/konu/egitim-linux-uezerinde-adb-fastboot-kullanma.4415/)
Yukarıdaki linkte yazılanları yapmaya çalıştım olmadı.
Android telefona, ADB/Fastboot komutlarını Linux'ta naslı kullanabilirim?
Teşekkürler...
-
Market uygulamalarında "terminal" şeklinde arama yaparak uçbirim uygulamalarına ulaşabilirsiniz. Herhangi birini kursanız yeterli olacaktır.
-
Market uygulamalarında "terminal" şeklinde arama yaparak uçbirim uygulamalarına ulaşabilirsiniz. Herhangi birini kursanız yeterli olacaktır.
Ben telefondan değil, Linux kurulu pc den komut vermek istiyorum. Bu ADB/Fastboot Windows'ta C dizinine atıp kullanılıyor; telefona komut verilip işlem yapılıyor, Linux'ta nasıl oluyor?
Teşekkür ederim.
-
Yazılım merkezinden anroid-tools-adb diye aratın.
Düzenleme:Yazı boyutu düzeltildi.
karakartala
-
Yazılım merkezinden anroid-tools-adb diye aratın.
O zaman sayın [member=9]karakartala[/member] doğru yazmış ben anlayamamışım.
Teşekkürler.
-
Ek bilgi: Windows gibi klasör dizinine uçbirimde gelmenize gerek yok. Boot ve recovery gibi imajların bulunduğu dizini uçbirimde açarak komut vermeniz gerek.
-
Ek bilgi: Windows gibi klasör dizinine uçbirimde gelmenize gerek yok. Boot ve recovery gibi imajların bulunduğu dizini uçbirimde açarak komut vermeniz gerek.
Teşekkür ederim
Ben linkini verdiğim "1) adb + fastboot linux.zip eklentisini görüntüle Dosyasını indirin." o dosyayı indirdim fakat bir türlü beceremedim.
Adb ve fastboot masaüstünde duruyor, nasıl işlem yapıp telefona komut verdirebilirim?
-
Yok siz beni doğru anlamışsınız. Anlatmak istediğim oydu. Ancak ben sizi yanlış anlamışım. :) android-tools-fastboot'u da depodan yükleyebilirsiniz. Paylaştığınız bağlantıdan herhangi bir şey indirmenize gerek yok. Paketleri kurduktan sonra adb ve fastboot komutlarını kullanabilirsiniz. Android aygıtınızda hata ayıklama modunu açmayı unutmayın.
-
Yok siz beni doğru anlamışsınız. Anlatmak istediğim oydu. Ancak ben sizi yanlış anlamışım. :) android-tools-fastboot'u da depodan yükleyebilirsiniz. Paylaştığınız bağlantıdan herhangi bir şey indirmenize gerek yok. Paketleri kurduktan sonra adb ve fastboot komutlarını kullanabilirsiniz. Android aygıtınızda hata ayıklama modunu açmayı unutmayın.
Teşekkür ederim. :)
Sağ olun.
-
Sorun çözüldüyse: Çözülen Başlıkların Etiketlenmesi (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2058.0)
-
Sorun çözüldüyse: Çözülen Başlıkların Etiketlenmesi (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2058.0)
Daha deneyemedim, deneyip sonuca göre tekrar yardım alabilirim sorun çıkarsa.
Ben dağıtımı 13 xfc'ye düşürdüm ekran sorunlarından dolayı, fakat beğenmedim 17.1 daha iyiydi, onuna değiştirip, sonucu yazacağım.
Teşekkürler.
Sorun çıktı ya da ben yanlış yapıyorum bir noktayı.
Yazılım yöneticisine "android-tools-fastboot" yazdım, program çıktı kurdum, fakat ismini yazıyorum arama kısmına çıkmıyor yazılım. (Yazılım yöneticisinde kuruldu yazuyor)
Benim dağıtımla uyumlu değil mi acaba?
android-tools-adb yazınca aynı yazılım çıkıyor.
Nerde hata yapıyorum acaba, terminalden mi işlem yapmam gerek acaba?
Düzenleme: İletiler birleştirildi. Lütfen art arda ileti yollamak yerine son iletinizi düzenleyiniz.
karakartala
-
Menünün arama kısmına mı yazıyorsunuz? Sanırım bu yazılımların grafik arayüzü yok. Daha doğrusu bu paketlerle bir grafik arayüz kurulu gelmiyor. Uçbirimden adb ve fastboot komutlarıyla yazılımları çalıştırabilirsiniz.
-
Menünün arama kısmına mı yazıyorsunuz? Sanırım bu yazılımların grafik arayüzü yok. Daha doğrusu bu paketlerle bir grafik arayüz kurulu gelmiyor. Uçbirimden adb ve fastboot komutlarıyla yazılımları çalıştırabilirsiniz.
Terminalden yapılıyor o zaman, fakat terminaldende denemiştim "waiting for device" yazıyordu telefona komut verdiremedim tüm olasılıkları denedim hata ayıklama açık bir yerde hata var ama nerede?
Gerçi bu konu Android'e giriyor, sanırım android'de linux altyapısını kullanıyor bu yüzden sorunu bulursunuz diye soruyorum. :)
Teşekkür ederim.
-
sudo fastboot şeklinde çalıştırınca değişiklik oluyor mu?
-
karakartala
(http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?action=profile;u=9)Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.
Verdiğiniz kodu denedim komutlar hakkında bilgiler falan çıktı, fakat gene aynı hatayı aldım: waiting for device
Sanırım telefonu görmüyor pc, zaten Windows işletim sisteminde de aynı hatayı aldım; driverları vs. herşeyi tamam olmasına rağmen.
Her olasılıpı denedim:
Telefon açık halde,
Telefon recovery modda,
Telefon fastboot modda.
Sonuç değişmedi.
Bir yerde hata yapıyorum ya da telefonda sorun var galiba.
Hayırlı Bayramlar Dilerim Herkese.
-
Tekrardan merhabalar,
Masaüstünde bir dosya var ben telefona flashlamak istiyorum ama bir türlü beceremedim, doğru komut ve dosyanın olduğu yolu gösteremediğim için acaba komutu bilen var mı?
sudo fastboot "cihaz" flash .... ...... img
Yukarıdaki komutu düzenlemem gerek ama nasıl bir komut bilmiyorum.
-
Flashlamak istediğiniz dosyanın dizininde yani konumunda sağ tık uçbirimde açıp:
sudo fastboot flash recovery *.img
sudo fastboot flash boot *.imggibi komutları kullanabilirsin.
-
Flashlamak istediğiniz dosyanın dizininde yani konumunda sağ tık uçbirimde açıp:
sudo fastboot flash recovery *.img
sudo fastboot flash boot *.imggibi komutları kullanabilirsin.
Teşekkür ederim.
Denedikten sonra sonucu bildireceğim.
-
[member=301]meda[/member]
Çok teşekkür ederim oldu.
[member=9]karakartala[/member]
Konu çözüldü teşekkür ederim.
Sizler yardım etmeseydiniz imkanı yok ben çözüme ulaşamazdım, tekrardan herkese teşekkür ederim.