Linux Mint Türkiye
Diğer => Konu Dışı => Konuyu başlatan: cmertkucuk - 18 Temmuz 2015, 20:48:33
-
Android (linux dağıtımı olduğu için soru sormamin sakincasi yoktur sanirim )hakkında birkaç soru sormak istiyorum.
Android 4.4.2 sürümü yüklü samsung S4 telefonum var
telefonuma 2. kullanıcı eklemem gerek bu bağlamda telefonu rootladim, xposed framework Installer adlı yama yi yükleyip internetten (google play de ucretli idi internetten ücretsizini buldum )multiusers adlı programı yükledim ; ancak simdi android telefonuma virüs girdiğini çeşitli zararlı yazılımların yüklendiğinden endişeliyim.
1- bu program ve yamayi biliyor musunuz ? Güvenebilir miyim ? Virüs girip girmediğini nasıl anlarım ? Virüs girdi ise bu virüslerden nasıl kurtulurum , kendimi nasıl savunurum ? Bu konu hakkında kimden yardım alabilirim
2-Android e güvenebilir miyiz ? Açık kaynak tamam ama sonuçta google bünyesinde ve dışarıdan kolayca yazılım yüklenebiliyor kötü niyetli yazılımlar yüklenebilir.Android i daha güvenli hale nasıl getirebiliriz. Linux işletim sistemlerini örneğin mint i telefona kurmanın yolu yok mu ? Keşke Mint mobil os geliştirseler
3-Android den başka linux tabanlı açık kaynak güvenebilecegimiz stabil geliştirilmekte olan topluluğu olan( linux un prosedürünü taşıyan açık güvebilir. ...) bir linux mobil işletim sistemi var mıdır ?
4- gmail e güvenebilirmiyiz? Gmail e Muadil güvenilir bir mail adresi sağlayıcısı var mıdır ? (Google güvenmiyorum)
-
Sadece 4. sorunuza cevap vermek istedim. Google'nin muadili çok var. Yandex, Yahoo ve Outlook(Microsoft'un) var aklıma gelen. Ben uzun zamandır Yandex mail kullanıyorum. Rusların şirketi Yandex. Sınırsız mail alanı veriyorlar, disk alanı ise 10 GB civarında. Güvenilirlik Google da nasılsa bunlarda da çok farklı değildir. O Amerikan, bu Rus. Tercih meselesi.
-
Sorularınıza numaralandırmadan genel olarak cevap vermek istiyorum. Android bir izin talep ettiğinden dolayı kişisel bilgi güvenliği açısından şüpheyle yaklaşıyorum. Mobil Os konusunda, yanılmıyorsam Firefox ve Ubuntu'nun çalışmaları var. Android cihazızınızda virüs olduğundan şüpheniz varsa, öncelikle stock rom yani telefonu üreten firmanın kendi yazılımını yükleyin. Android güvenliği için yapmanız gerekenler ise, Google Play dışında başka bir yolla uygulama yüklemeyin. Cihazı root etmeyin. Root etmek, sistem dosyalarına kadar erişim hakkı sağlar ama güvenliği riske atmış olursunuz. E-posta konusunda ise arkadaşın bahsettiği gibi hemen her firma aşağı yukarı aynı güvenlik vaadinde bulunur. Posta alışverişinde, eğer tehlikeli bir posta gelmiş ise, bilişim tecrübenize dayanarak risk oranı az çok belli olur. Bunların dışında fazla yapabileceğiniz birşey yok sanırım.
Bu msj Lumia 1320 ve Tapatalk ile yazılmıştır.
-
İzin sistemini ilk android telefon tecrübemi yaşarken öğrendim ve bana çok şüpheli geldi. Hele bazı uygulamaların (facebook, whatsapp, vbvb) istediği izinler 2 tam dolu sayfa. O uygulamayı kurarak en basitinden kişi listemi bu firmalara açmış oluyorum. O yüzden android'e karşı her zaman soğuğum.
-
İzin sistemini ilk android telefon tecrübemi yaşarken öğrendim ve bana çok şüpheli geldi. Hele bazı uygulamaların (facebook, whatsapp, vbvb) istediği izinler 2 tam dolu sayfa. O uygulamayı kurarak en basitinden kişi listemi bu firmalara açmış oluyorum. O yüzden android'e karşı her zaman soğuğum.
Anroid'i değil de Google'ın uyguladığı politikaları eleştirmek gerektiğini düşünüyorum. Yoksa Google (yanlış hatırlamıyorsam) araçlarını kaldırmayı hedefleyen Android tabanlı sistemler var.(Cyanogenmod gibi.)
-
Android sistemlerde bir çoğu üretici firmalar tarafından değiştiriliyor (samsung,lg vs..) ve güvenlik konusunda önlemleri alıyorlar,tabi uygulamalar için sizin dahiliniz de verdiğiniz izinler hariç,fakat cihazı rootladığınız zaman o artık her türlü güvenlik riski ile karşı karşıyadır güvenliği tartışılır çok basit duran yazılımlar ile google 'ın belirlediği izinler aşılarak cihaz üzerinde istenilen yapılabilir çünkü artık rootlu.Varsayılan olarak gelen gapps paketindeki uygulamalar güvenlir ve temizdir.
-
Anroid'i değil de Google'ın uyguladığı politikaları eleştirmek gerektiğini düşünüyorum. Yoksa Google (yanlış hatırlamıyorsam) araçlarını kaldırmayı hedefleyen Android tabanlı sistemler var.(Cyanogenmod gibi.)
Haklısınız.
-
Ayrıca xposed framework güvenlidir. Program güvenli olsa bile Google Play dışından yüklediğiniz için virüslü olabilir. Ayrıca sadece özgür yazılımları barındıran F-Droid (https://f-droid.org/) marketini kullanabilirsiniz.
-
Anroid'i değil de Google'ın uyguladığı politikaları eleştirmek gerektiğini düşünüyorum. Yoksa Google (yanlış hatırlamıyorsam) araçlarını kaldırmayı hedefleyen Android tabanlı sistemler var.(Cyanogenmod gibi.)
Bunu (Cyanogenmod) araştıracağım teşekkürler.
Bu Cyanogenmod güvenilir mi? Nasıl yüklenir? vs çok soru var arastırmam gereken...
Sorularınıza numaralandırmadan genel olarak cevap vermek istiyorum. Android bir izin talep ettiğinden dolayı kişisel bilgi güvenliği açısından şüpheyle yaklaşıyorum. Mobil Os konusunda, yanılmıyorsam Firefox ve Ubuntu'nun çalışmaları var. Android cihazızınızda virüs olduğundan şüpheniz varsa, öncelikle stock rom yani telefonu üreten firmanın kendi yazılımını yükleyin. Android güvenliği için yapmanız gerekenler ise, Google Play dışında başka bir yolla uygulama yüklemeyin. Cihazı root etmeyin. Root etmek, sistem dosyalarına kadar erişim hakkı sağlar ama güvenliği riske atmış olursunuz. E-posta konusunda ise arkadaşın bahsettiği gibi hemen her firma aşağı yukarı aynı güvenlik vaadinde bulunur. Posta alışverişinde, eğer tehlikeli bir posta gelmiş ise, bilişim tecrübenize dayanarak risk oranı az çok belli olur. Bunların dışında fazla yapabileceğiniz birşey yok sanırım.
Bu msj Lumia 1320 ve Tapatalk ile yazılmıştır.
Cihazım rootlu, peki rootlu cihazın ne gibi bir güvenlik zafiyetine neden olur? Anlamadım.
İzin sistemini ilk android telefon tecrübemi yaşarken öğrendim ve bana çok şüpheli geldi. Hele bazı uygulamaların (facebook, whatsapp, vbvb) istediği izinler 2 tam dolu sayfa. O uygulamayı kurarak en basitinden kişi listemi bu firmalara açmış oluyorum. O yüzden android'e karşı her zaman soğuğum.
Aslında bende güvenmiyorum . Linux'a saygım ve güvenim sonsuz ama arkasında google ve yeterli kontrol edilemeyen 3. şahıs geliştiriciler olunca...
İnşallah bir gün güvenle kullanabileceğimiz linux mobil işletim sistemi gelir...
Ayrıca xposed framework güvenlidir. Program güvenli olsa bile Google Play dışından yüklediğiniz için virüslü olabilir. Ayrıca sadece özgür yazılımları barındıran F-Droid (https://f-droid.org/) marketini kullanabilirsiniz.
F-Droid (https://f-droid.org/) inceleyeceğim teşekkürler..
Düzenleme: Lütfen yazım kurallarına dikkat ediniz. Art arda ileti göndermek yerine son iletinizi düzenleyiniz. Türkçe sözcükler kullanmaya özen gösteriniz. os==>işletim sistemi
karakartala
-
Root hakları linuxta kök dizine erişimi sağlar ve bu sistem güvenliğini tehlikeye sokar. Root haklarına erişim kısıtlanması, sistemin kararlılığını ve kişisel bilgi güvenliğinin devam etmesine yardımcı olur. Ayrıca root edilmiş cihazlara rahatlıkla legal olmayan yazılımlar yüklendiği için o yazılımların içinde kötü amaçlı kodlarla zaten kendinizi riske atmış oluyorsunuz.
Bu msj Lumia 1320 ve Tapatalk ile yazılmıştır.
-
Sorularınıza numaralandırmadan genel olarak cevap vermek istiyorum. Android bir izin talep ettiğinden dolayı kişisel bilgi güvenliği açısından şüpheyle yaklaşıyorum. Mobil Os konusunda, yanılmıyorsam Firefox ve Ubuntu'nun çalışmaları var. Android cihazızınızda virüs olduğundan şüpheniz varsa, öncelikle stock rom yani telefonu üreten firmanın kendi yazılımını yükleyin. Android güvenliği için yapmanız gerekenler ise, Google Play dışında başka bir yolla uygulama yüklemeyin. Cihazı root etmeyin. Root etmek, sistem dosyalarına kadar erişim hakkı sağlar ama güvenliği riske atmış olursunuz. E-posta konusunda ise arkadaşın bahsettiği gibi hemen her firma aşağı yukarı aynı güvenlik vaadinde bulunur. Posta alışverişinde, eğer tehlikeli bir posta gelmiş ise, bilişim tecrübenize dayanarak risk oranı az çok belli olur. Bunların dışında fazla yapabileceğiniz birşey yok sanırım.
Bu msj Lumia 1320 ve Tapatalk ile yazılmıştır.
CyanogenMod yüklediğim cihaz rootlu olursa
yine de tehlike oluşturur mu ?
Cihaz rootlu olsa ama benden izin istese her uygulama ve her işlem için yinede tehlikeli olur Mu ?
-
[member=950]osmanturkq[/member]
CyanogenMod yüklediğim cihaz rootlu olursa
yine de tehlike oluşturur mu ?
Risk, yönetici hakları verilmemiş(rootsuz) bir aygıttan daha yüksek olacaktır.
-
KASPERSKY INTERNET SECURİTY kur numarasız sms bile engellensin... arama engellemede var... + androidde virüs yok... olsa görmememiz mümkün değil...
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kms.free&hl=tr
-
Android tablete Windows 10 yükletmeyi düşünüyordum.
-
Android tablete Windows 10 yükletmeyi düşünüyordum.
Microsoft bıir Çinli telefon üreticiyse anlaşmış. (http://www.cnet.com/news/microsoft-cooks-up-way-to-run-windows-10-on-android-devices/) Bu telefonlar dışında öyle bir şeyin mümkün olduğunu sanmıyorum.
-
İşlemci mimarisi ve anakart destekliyorsa oluyor sadece Android recovery yerine BİOS gibi birşey yükleyip yapılabiliyor. Mesela Reeder bazı modellerde bu dönüşüm yapılabiliyor.