Linux Mint Türkiye

Diğer => Konu Dışı => Konuyu başlatan: cmertkucuk - 29 Temmuz 2015, 13:13:07

Başlık: internet ve gizlilik
Gönderen: cmertkucuk - 29 Temmuz 2015, 13:13:07
internette güvenle ve gizlilikle dolaşmak için vpn dışında yapmamız gereken bir şey var mıdır (daha fazla gizlilik ve güven için )
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: Reddet - 29 Temmuz 2015, 13:46:45
Belki beni ilgilendirmez ama tam olarak kimden kaçmaya çalışıyorsunuz? Phorm'dan mı? 
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: cmertkucuk - 29 Temmuz 2015, 14:13:41
Belki beni ilgilendirmez ama tam olarak kimden kaçmaya çalışıyorsunuz? Phorm'dan mı?

Aslında ben internetin özgür olmasından yanayım, biraz da takıntılıyım , bizi talkip ettikleri izledikleri ve fişledikleri bir gerçek ,bunu önlemek istiyorum ,  bu yüzden internette anonim olmak istiyorum.  Bunun yollarını arıyorum, bazı önlemler aldım , ama daha fazlası lazım bana .

İnternette gerçek adımı hiç bir yerde kullanmıyorum (İşletim sistemi kullanıcı adım bile gerçek ismim değil )
Web cam ı kapattım (gerçi linux da sorun olmaz ama )
Windowstan kurtuldum .
Google dan kurtulmaya çalışıyorum, diğer muadillerini deniyorum daha test süreci bitmedi  (duck duck go gibi  .)
Tor ağı hakkında biraz daha araştırma yapmam lazım. 
Tails yeni duydum arastırmam lazım .
mail konusuna açıklık getiremedim daha (google  yada diğerleri  güvenli değil  stabil ve  güvenli bir mail sağlayıcısı bulamadım . )

İnternet konusunda da önlem almak istiyorum. vpn kullanmaya başladım,  (vpn ne kadar güvenli onuda araştırmam lazım ) proxy duydum ama tam olarak nasıl çalıştığını anlamadım .
 Dediğim gibi vpn dışında internette güvenle ve gizlilikle dolaşmak için (arkamada hiç bir iz bırakmamak takip edilmemek anonim olmak için ) yapmam gereken başka ne var .
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: Genizcil_N - 29 Temmuz 2015, 14:57:04
Önceki konuda Linux'a güvenim sonsuz yazmıştınız. Buradan düşüncemi belirteyim. Hiçbir sisteme sonsuz güvenmek bence doğru değil. Her sistemde açık bulunabilir. Yalnızca Tor değil Tor benzeri ağları da araştırabilirsiniz (I2P gibi). E-posta konusunda da şurayı inceleyebilirsiniz: https://kemgozleresis.org.tr/tr/masaustu/e-posta/thunderbird/
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: Reddet - 29 Temmuz 2015, 15:20:18
E-Posta olarak Ruggedinbox kullanabilirsiniz.
Bende bir zamanlar sizin gibiydim. Takip edilmemek için elimden gelen herşeyi yapıyordum. Ama sonra anladım ki bunu yapmak imkansız.
NSA internetsiz bilgisayarlara radyo sinyalleri ile bağlanıp verilere gözatabiliyor. Vpn bağlantılarına müdahale edebiliyor. Tüm dünyanın internet trafiğini izliyor ve kayıt ediyor.
Facebook çerezler ile internet geçmişini dinliyor. Google'da aynısını yapıyor. Dns sızıntısı olmayan bir VPN kullandığınız zaman sadece ISS'den kaçabiliyorsunuz.
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: cmertkucuk - 29 Temmuz 2015, 15:26:36
Önceki konuda Linux'a güvenim sonsuz yazmıştınız. Buradan düşüncemi belirteyim. Hiçbir sisteme sonsuz güvenmek bence doğru değil. Her sistemde açık bulunabilir. Yalnızca Tor değil Tor benzeri ağları da araştırabilirsiniz (I2P gibi). E-posta konusunda da şurayı inceleyebilirsiniz: https://kemgozleresis.org.tr/tr/masaustu/e-posta/thunderbird/ (https://kemgozleresis.org.tr/tr/masaustu/e-posta/thunderbird/)

Yorumunuz için teşekkür ederim
Tor ve Tor benzeri ağları araştıracağım verdiğiniz linki mutlaka inceleyeceğim çok teşekkürler
vpn ve proxy de güvenlik için değil mi ?
açık alanlarda şifresiz internet hizmeti veren yerlerdeki interneti kullanmak evde ki interneti kullanmaktan daha mı güvenlidir yada  güvenli olmaz mı  ?
(ben biraz takıntılıyım galiba :))

E-Posta olarak Ruggedinbox kullanabilirsiniz.
Bende bir zamanlar sizin gibiydim. Takip edilmemek için elimden gelen herşeyi yapıyordum. Ama sonra anladım ki bunu yapmak imkansız.
NSA internetsiz bilgisayarlara radyo sinyalleri ile bağlanıp verilere gözatabiliyor. Vpn bağlantılarına müdahale edebiliyor. Tüm dünyanın internet trafiğini izliyor ve kayıt ediyor.
Facebook çerezler ile internet geçmişini dinliyor. Google'da aynısını yapıyor. Dns sızıntısı olmayan bir VPN kullandığınız zaman sadece ISS'den kaçabiliyorsunuz.


Hiç bir şekilde gizlilik yok diyorsunuz. :( " NSA internetsiz bilgisayarlara radyo sinyalleri ile bağlanıp verilere gözatabiliyor". Bunu bilmiyordum.
Bilgisayarı kullanmadığımız zamanlarda microdalga fırına mı koysak acaba ?
Gerçekten hiç bir yolu yok mu ?

Düzenleme : Ardarda (flood) mesaj göndermek yerine, bir önceki mesajınızı düzenleyin.
 
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: canynr - 29 Temmuz 2015, 16:26:13
Google yerine arama motoru olarak StartPage (http://www.startpage.com/tur/) kullanabilirsiniz. Startpage'de google üzerinden arama yapıyor ama google'a sizin IP adresiniz veya arama teriminiz gibi bilgileri göndermiyor. Anonim olarak arama yapıyorsunuz. 
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: Reddet - 29 Temmuz 2015, 16:43:55
Ben duckduckgo (https://duckduckgo.com/) kullanıyorum.
Alıntı
Hiç bir şekilde gizlilik yok diyorsunuz. :( " NSA internetsiz bilgisayarlara radyo sinyalleri ile bağlanıp verilere gözatabiliyor". Bunu bilmiyordum.Bilgisayarı kullanmadığımız zamanlarda microdalga fırına mı koysak acaba ?Gerçekten hiç bir yolu yok mu ?
Bir tek Phorm'dan kaçabilirsiniz.
En güvenli bilgisayar kapalı bilgisayardır :D

Mesela Chrome'nin giriş sayfasında backdoor var. Url kısmında da vardır. Post ve Get verileri buradan iletildiği için buradan her türlü giriş bilgilerine ulaşabiliyorlar
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: canynr - 29 Temmuz 2015, 16:57:28
Alıntı
Mesela Chrome'nin giriş sayfasında backdoor var. Url kısmında da vardır. Post ve Get verileri buradan iletildiği için buradan her türlü giriş bilgilerine ulaşabiliyorlar

Chrome'un arama satırından (Google kullanıyordum o zaman) bir bilgisayar modeli arattırıp aynı model ve benzeri modellerin, facebook ve bazı haber sitelerinde bana reklam olarak döndükten sonra gizliliğin önemini anladım :) Normalde takip edilip edilmemeye pek dikkat etmiyorum ama bu örneği gördükten sonra birşeylerin farkına vardım diyebilirim.
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: Reddet - 29 Temmuz 2015, 17:03:57
[member=1819]canynr[/member] Reklam gösterme olayı Google adsense çerezleri ile yapılıyor. Çerezleri engellemek şart. :p 
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: GAREZ - 01 Ağustos 2015, 17:21:17
%100 izlemeleride gizlenmenizde imkansız... her koşulda kör nokta var...
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: cmertkucuk - 01 Ağustos 2015, 17:31:19
Peki ıp adresim ile internette nerelere girdiğim, nerelere tıkladığım , neler yaptığım görülebilir mi ?
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: Genizcil_N - 01 Ağustos 2015, 19:28:51
Peki ıp adresim ile internette nerelere girdiğim, nerelere tıkladığım , neler yaptığım görülebilir mi ?
Servis sağlayıcınız hangi ip adresini, kimin hangi zamanda kullandığını, kaydeder. Yanlış bilmiyorsam yalnızca bağlandığınız adres kaydediliyor.
Başlık: Ynt: internet ve gizlilik
Gönderen: Reddet - 02 Ağustos 2015, 10:16:38
Alıntı
.. Yanlış bilmiyorsam yalnızca bağlandığınız adres kaydediliyor..
Https ve http trafiğini olduğu gibi kayıt ediyor. Https'yi okuyamaz ama http'yi okuyabilir. Bknz: Fişlemeyi normalleştirmek