Linux Mint Türkiye
Diğer => Konu Dışı => Konuyu başlatan: yinemimail - 10 Ağustos 2015, 22:30:49
-
Google Drive ve Windows One Drive'dan daha güvenilir Bulut Depolama önerisinde bulunabilir misiniz?
-
Güvenilirliklerini bilemeyiz ama SpiderOak (https://spideroak.com/) öneriliyor.
-
[member=2130]yinemimail[/member] Google ve Microsoft tan sıyrılıyorsunuz iyiden iyiye. :)
-
Merhaba,
Bulut depolamada da güvenlik zaafiyetleri bulunmakta. Son zamanlarda okuduğum bir makalede konu başlığı şuydu: Man In The Cloud :)
Nacizane tavsiyem, verilerinizi buluta atıyorsanız, siz de elinizden geldiği ölçüde bir şifreleme mekanizmasıyla yükleme yapmanız. Örneğin belgelerinizi, dosyalarınızı en az 11 karakterle şifreleyip yükleyin.
-
SpiderOak sadece 2 gb depolama alanı mı veriyor?
-
[member=2130]yinemimail[/member] Bulut sürücüye yüklediğin verileri gpg ile şifreleyip yükle. Bu şekilde hiç kimse verileri okuyamaz.
-
Güvenilirliklerini bilemeyiz ama SpiderOak (https://spideroak.com/) öneriliyor.
Bunu ilk defa duydum. Diğerlerine göre daha güvenli olduğunu düşündüğünüz için mi öneriyorsunuz yoksa çok daha pratik, hızlı vb. olduğu için mi öneriyorsunuz?
[member=2130]yinemimail[/member] Google ve Microsoft tan sıyrılıyorsunuz iyiden iyiye. :)
Sıyrılmak istiyorum ama, Mail/Kişiler/OneDrive/OneNote için Windows'a bağlı kalıyorum; Android içinse Google'a bağlı kalıyorum. Bunların bir formülü olsa ikisinin de yüzüne bakmayacağım. :)
Sırf Google'dan kurtulmak için Blackberry kullanmayı dahi düşündüm ama kullanmakta olduğum uygulamalar sıkıntı. :)
[member=2130]yinemimail[/member] Bulut sürücüye yüklediğin verileri gpg ile şifreleyip yükle. Bu şekilde hiç kimse verileri okuyamaz.
Bu şifreleme işlemini nasıl yapacağım? GPG programını nasıl edineceğim ve şifreledikten sonra benim belgeler güme gitmez değil mi!
Düzenleme: Mesajlar birleştirildi.
Ard arda mesaj yollamak yerine son iletinizi düzenleyiniz.
-
SpiderOak sadece 2 gb depolama alanı mı veriyor?
Davetiye göndererek arttırılabiliyor. Kendi bilgisayarım üzerinden 10 GB'a kadar yükseltmiştim.
Bunu ilk defa duydum. Diğerlerine göre daha güvenli olduğunu düşündüğünüz için mi öneriyorsunuz yoksa çok daha pratik, hızlı vb. olduğu için mi öneriyorsunuz?
Edward Snowden öneriyor ayrıca gelişmiş şifreleme yöntemleri var ve web arayüzü bulunmuyor. İnternet sitelerinde ekstra güvenlik önlemleri yazıyor.
-
Sıyrılmak istiyorum ama, Mail/Kişiler/OneDrive/OneNote için Windows'a bağlı kalıyorum; Android içinse Google'a bağlı kalıyorum. Bunların bir formülü olsa ikisinin de yüzüne bakmayacağım. :)
Sırf Google'dan kurtulmak için Blackberry kullanmayı dahi düşündüm ama kullanmakta olduğum uygulamalar sıkıntı. :)
Haklısınız, androiden sıyrılması ayrı bir sorun, çok şükür, microsoft ile bir ilişiğim mail haricinde yok. Onları da değiştiricem yakında.
-
Haklısınız, androiden sıyrılması ayrı bir sorun, çok şükür, microsoft ile bir ilişiğim mail haricinde yok. Onları da değiştiricem yakında.
Bildiğiniz iyi bir mail servisi var mı peki mail.com dışında?
-
Bildiğiniz iyi bir mail servisi var mı peki mail.com dışında?
Ben Ruggedinbox kullanıyorum. Pgp ile de mesajlarınızı şifrelerseniz hiç kimse yine okuyamaz :)
Bu şifreleme işlemini nasıl yapacağım? GPG programını nasıl edineceğim ve şifreledikten sonra benim belgeler güme gitmez değil mi!
Anahtarınızı kaybederseniz dosyalarınızı hiç bir şekilde açamazsınız.
-
Mega önerebilirim. Hoş bir bulut ağı.
-
[member=286]Reddet[/member] , anahtar derken? Bir dosya mı? yoksa bir şifre mi?
-
Mega önerebilirim. Hoş bir bulut ağı.
Mega'yı araştırdım, epey ilgili çekti. Sanırım Microsoft ve Google'dan daha güvenli. Üstelik 50 gb veriyor. Yanılmıyorsam bir de dosyaları içerisinde şifreliyor değil mi? Diğerleri bunu yapmıyor sanırım.
[member=286]Reddet[/member] , anahtar derken? Bir dosya mı? yoksa bir şifre mi?
Evet şifre. Şimdi baktım, Mega da öyle. Şifre unutulduğunda unutulmakla kalınıyor. Yani hiçbir şekilde kurtarılamıyor.
Düzenleme: Mesajlar birleştirildi
-
[member=286]Reddet[/member] , anahtar derken? Bir dosya mı? yoksa bir şifre mi?
Pgp'nin mantığı şöyle;
Bir açık anahtar, bir de gizli anahtar var. Şifrelenen veriyi gizli anahtar açıyor. Gizli anahtarın da bir şifresi var. Bu şifreyi yada gizli anahtarı kayıp ederseniz, sizin anahtarınızla şifrelenen veriyi açamıyorsunuz. Hiç bir yolu yok. Gizli anahtara sahip olmayanlarda veriyi okuyamıyor ve açamıyor. Herkesinde ayrı bir anahtarı var tabi. Örneğin benim anahtarımla şifrelenen bir metin aşağıdaki gibi görünüyor.
-----BEGIN PGP MESSAGE-----
Version: GnuPG v2.0.22 (GNU/Linux)
hQEMA1aBQcPfoENiAQf+Ia4JHEcfRDgjFSclSCADVA7pu9p7Uh885FxrWvO/ANjS
61rHzXAtJnSs3nabx/J2mG1ifSCctxEGnoxB5YUIZBLkYkQHVKcDOwf9sRyu/PsA
7w0gUS36GD/jV8d2L13YP9cFT+RRqUruhMQeMj7zZiX4x86psO5Ga9KJrAzvvs3K
lYLeaiZlXMyXVkCGHnZI3aD/zpO0jehIcTcdBwGwST7iZWxW1ecHK7nERTM20yL9
BiSJUU+fZuFWFeSIAme7aTOtGagTLAVuAVaLdIuGpl8UlxAJbmyPNgptCfruip3y
3ru7T4cqpLZz4UMhOwfqzQbV/D/0WNBB59w5Gan9gtJLAXmC7Nn2kCwDYm45E9B7
h/shSYI/KOctq4IYrRgPmB3hRXNtgwacgYk4q/dEtkdNMKfTzRRkcZO+cY+fjrsl
/wWrkU6Wq5kf4o3G
=u0Te
-----END PGP MESSAGE-----
Bunu ne NSA kırabiliyor ne de başkası :)
-
Reddet,
Mega'yı epey benimsedim fakat aklımda birkaç soru var. Yıllar önce Megaupload mı ne vardı, ikisin de sahibi aynı değil mi? Yanılmıyorsam Megaupload'ın yöneticisi tutuklanmıştı, Megaupload kapanmıştı. Yanlış hatırlıyor olabilirim.
Mega gerçekten güvenli mi? Yarın dosyalarımız güme gitmez değil mi? Bir de 50 gb veriyor. Bunu Windows ve Google yapmıyor şu an.
Ve siz ne kadar zamandır kullanıyorsunuz? Şimdi sözlüklere ve forumlara da baktım, kullananlar gayet memnunlar.
-
[member=2130]yinemimail[/member] Mega kişiye özel mi anahtar oluşturuyor yoksa ortak anahtarla tüm veriyi mi şifreliyor bilemiyorum.
Bir önceki mesajımdaki şifreleme mail ile ilgili. Bu tür upload servislerini kullanacaksan her ihtimale karşı Gpg ile veriyi şifrele. Ne kadar güvenli olursa olsun.
-
Reddet,
Mega'yı epey benimsedim fakat aklımda birkaç soru var. Yıllar önce Megaupload mı ne vardı, ikisin de sahibi aynı değil mi? Yanılmıyorsam Megaupload'ın yöneticisi tutuklanmıştı, Megaupload kapanmıştı. Yanlış hatırlıyor olabilirim.
Mega gerçekten güvenli mi? Yarın dosyalarımız güme gitmez değil mi? Bir de 50 gb veriyor. Bunu Windows ve Google yapmıyor şu an.
Ve siz ne kadar zamandır kullanıyorsunuz? Şimdi sözlüklere ve forumlara da baktım, kullananlar gayet memnunlar.
Sahipleri aynıymış fakat kim schmitz(dotcom) yani meganın sahibinin tutuklanma sebebi megaupload a yüklenen filmlerin ,film sektöründe 500 milyon dolar zarar sağlamasıymış.Bence büyük bir suçu yok.Yüklenen filmleri engelleyebilirdi fakat bu sefer de gizliliğe önem vermemiş olurdu.Tabii ki uyarabilirdi,uyarması da gerekirdi, ama bu da siteye zarar verirdi.
Bu yüzden mega verilerin uçtan uca şifreleneceğini söylüyor.Bu da meganın dosyalara karışamayacağı,filmleri bulamaması ve silememesi anlamına geliyor.
Bu özellik de meganın güvenli olduğunu söylüyor.Meganın sitesine girerseniz ve aşağı inerseniz orada iki uç arasında şifreleme yazar ve açıklar.
-
"Kim Dotcom İle MEGA Yollarını Ayırdı."
http://www.pcnet.com.tr/haberler/internet-dunyasi/kim-dotcom-ile-mega-yollarini-ayirdi/ (http://www.pcnet.com.tr/haberler/internet-dunyasi/kim-dotcom-ile-mega-yollarini-ayirdi/)
-
her ne kadar tam bir bulut depolama olmasada wd nin my cloud isimli ürünü var direk modeme ethernet vasıtası ile bağlanan harici bir yedekleme ünitesi istediğiniz yerden dosyalarnıza erişebiliyorsunuz
-
Ben Ruggedinbox kullanıyorum.
Konu hortlayacak ama, ruggedinbox kullanmaktan memnun musunuz? Bunu bireysel hesabınız olarak, ciddi ciddi mi kullanıyorsunuz?
-
Mega upload kullanıyorum. 50 GB gibi ciddi bir yükleme alanı veriyor. Ben memnunum şahsen.
-
bir iki öneride bizden olsun 50gb box.net var öylesine kullandığım 40gb onedrive var ayrıca daha üst mesajda yazdığım gibi 2tb lik wd my cloud sistemi var
-
Gpg veri şifrelemeyi nasıl yapabiliriz? Anlatım linki var mıdır? [member=286]Reddet[/member]
-
Gpg veri şifrelemeyi nasıl yapabiliriz? Anlatım linki var mıdır? [member=286]Reddet[/member]
Bunun yeni bir konu olarak açılması daha verimli olur diye düşünüyorum.
-
Konu hortlayacak ama, ruggedinbox kullanmaktan memnun musunuz? Bunu bireysel hesabınız olarak, ciddi ciddi mi kullanıyorsunuz?
6 Aydır kullanıyorum herhangi bir sorun yaşamadım. Ağırlıklı olarak Gmail hesabımı kullanıyorum.
Gpg veri şifrelemeyi nasıl yapabiliriz? Anlatım linki var mıdır? [member=286]Reddet[/member]
İnternette bu konu ile ilgili yüzlerce döküman var [member=980]abdyek[/member].