Linux Mint Türkiye
Yazılım => Oyun => Konuyu başlatan: Salvoton - 25 Ağustos 2015, 12:38:51
-
Arkadaşlar sorunum şu: Windows'da hiç bir performans sorunu çekmiyordum. Fakat Linux'da FPS 10-30'larda geziyor oyun oynanmicak şekilde kasıyor. Çözümü bilen varsa yazarsa sevinirim.
-
Ekran Kartı ile İlgili Sorularda Verilmesi Gereken Çıktılar (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2738.0)a bakabilir miyiz?
-
Hem Linux'da hemde forumda yeniyim özür dilerim.
uname -rm :
3.16.0-38-generic x86_64
inxi -Gx :
Graphics: Card: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Richland [Radeon HD 8670D] bus-ID: 00:01.0
X.Org: 1.15.1 driver: fglrx Resolution: 1920x1080@60.0hz
GLX Renderer: AMD Radeon HD 8670D GLX Version: 4.5.13397 - CPC 15.20.1046 Direct Rendering: Yes
glxinfo | grep render :
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: AMD Radeon HD 8670D
GL_ARB_compute_shader, GL_ARB_conditional_render_inverted,
GL_KTX_buffer_region, GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render,
GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
GL_KTX_buffer_region, GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render,
lspci | egrep 'VGA|3D|Display' :
00:01.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Richland [Radeon HD 8670D]
xrandr :
Screen 0: minimum 320 x 200, current 1920 x 1080, maximum 16384 x 16384
DFP1 connected primary 1920x1080+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 477mm x 268mm
1920x1080 60.0*+
1600x1200 60.0
1680x1050 60.0
1400x1050 60.0
1600x900 60.0
1280x1024 75.0 60.0
1440x900 59.9
1280x960 60.0
1152x864 60.0 75.0
1280x768 60.0
1280x720 60.0
1024x768 75.0 70.1 60.0
1024x600 75.0 70.1 60.0
800x600 72.2 75.0 60.3 56.2
800x480 72.2 75.0 60.3 56.2
640x480 72.8 75.0 66.6 59.9
CRT1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)cat /etc/X11/xorg.conf :
Section "ServerLayout"
Identifier "aticonfig Layout"
Screen 0 "aticonfig-Screen[0]-0" 0 0
EndSection
Section "Module"
EndSection
Section "Monitor"
Identifier "aticonfig-Monitor[0]-0"
Option "VendorName" "ATI Proprietary Driver"
Option "ModelName" "Generic Autodetecting Monitor"
Option "DPMS" "true"
EndSection
Section "Device"
Identifier "aticonfig-Device[0]-0"
Driver "fglrx"
BusID "PCI:0:1:0"
EndSection
Section "Screen"
Identifier "aticonfig-Screen[0]-0"
Device "aticonfig-Device[0]-0"
Monitor "aticonfig-Monitor[0]-0"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Viewport 0 0
Depth 24
EndSubSection
EndSection
-
Eklemek istediğim bir şey var. Şu sürücüyü kurdum fakat fazla bi' değişiklik olmadı.
http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Linux+x86
O kodları bu sürücüyü kurduktan sonra yazdım.
Arkadaşlar lütfen birisi cevaplaya bilir mi ? Windowsa geçmek hiç istemiyorum :( :(
Çözünürlüğü epeyce düşürdüm zaten grafikler en kötüdeydi. En kötü ayarlarda 50'ye ulaştı FPS, yani analayacağınız sıkıntı performans sorunu bir çözümü var mıdır lütfen yazın. Yoksa Windowsa geri dönüceğim. En basitinden bir CS:Go bile oynuyamıyacaksan ne yapayım ben böyle işletim sistemini?
Düzenleme: Mesajlar birleştirildi
-
Konu açmışsınız ama hangi masaüstü ortamını kullandığınızı dahi paylaşmamışsınız. Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=3067.msg19488#msg19488)
Yukarıdaki bağlantıda istenen aşağıdaki komutun çıktısını da paylaşınız.
inxi -Fxz
Ek olarak aşağıdaki komut ile dikey senkrenizasyonu etkinleştirmeyi deneyiniz.
sudo aticonfig --sync-video=on
Yukarıdaki komut hata verirse aşağıdaki muadil komut denenebilir.
sudo amdconfig --sync-video=on
Not: [member=2228]Salvoton[/member], lütfen bizlerinde aslında sizin gibi gönüllü normal kullanıcılar olduğunu gözönüne alarak mesaj gönderiniz. Forumda mesaj gönderdiğiniz anda konuya vakıf biri olmayabilir. Ya da forumda halihazırda konuya vakıf biri de bulunmayabilir. Ama bu sizin sorununuzu araştırıp öneriler sunmayacağımız anlamına da gelmez. Bu sebeple forumda uygun bir öneri sunulmasını beklemek en uygunu olacaktır.
-
Öncelikle zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim çıktı şu :
System: Host: Salvoton-PC Kernel: 3.16.0-38-generic x86_64 (64 bit, gcc: 4.8.2)
Desktop: Cinnamon 2.6.13 Distro: Linux Mint 17.2 Rafaela
Machine: Mobo: ASUSTeK model: A55BM-E version: Rev X.0x Bios: American Megatrends version: 1202 date: 12/30/2013
CPU: Quad core AMD A10-6800K APU with Radeon HD Graphics (-MCP-) cache: 8192 KB flags: (lm nx sse sse2 sse3 sse4_1 sse4_2 sse4a ssse3 svm) bmips: 32718
Clock Speeds: 1: 2000.00 MHz 2: 2000.00 MHz 3: 4100.00 MHz 4: 2000.00 MHz
Graphics: Card: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Richland [Radeon HD 8670D] bus-ID: 00:01.0
X.Org: 1.15.1 drivers: ati,fglrx (unloaded: fbdev,vesa,radeon) Resolution: 1920x1080@60.0hz
GLX Renderer: AMD Radeon HD 8670D GLX Version: 4.5.13397 - CPC 15.20.1046 Direct Rendering: Yes
Audio: Card: Advanced Micro Devices [AMD] FCH Azalia Controller driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:14.2
Sound: Advanced Linux Sound Architecture ver: k3.16.0-38-generic
Network: Card: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller
driver: r8169 ver: 2.3LK-NAPI port: e000 bus-ID: 03:00.0
IF: eth0 state: up speed: 100 Mbps duplex: full mac: <filter>
Drives: HDD Total Size: 1015.7GB (2.2% used) 1: id: /dev/sda model: WDC_WD10EZEX size: 1000.2GB
2: USB id: /dev/sdb model: TransMemory size: 15.5GB
Partition: ID: / size: 910G used: 21G (3%) fs: ext4 ID: swap-1 size: 7.72GB used: 0.00GB (0%) fs: swap
RAID: No RAID devices detected - /proc/mdstat and md_mod kernel raid module present
Sensors: System Temperatures: cpu: 28.9C mobo: N/A
Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info: Processes: 196 Uptime: 2:17 Memory: 1376.5/7108.7MB Runlevel: 2 Gcc sys: 4.8.4
Client: Shell (bash 4.3.11) inxi: 1.9.17
-
Cinnamon masaüstünde, Menü => Sistem Ayarları => Genel => "Tam ekran pencerelerde görüntü birleştirme (compositing) özelliğini pasifleştir" seçeneği ile performans artışı sağlamayı deneyebilirsiniz. Bu ayar ile sadece tam ekran çalışan uygulamalarda compositing pasifleşir ve bunun performans artışına katıkısı olabilir.
Not 1: Dikey senkenizasyon ile ilgili komutu çalıştırdıktan sonra sistemi yeniden başlatmanız gerekmekte.
Not 2: Steam için ATI sürücülerinin şu an biraz sorunlu olduğunu hatırlıyor gibiyim. Bu konuda ne gibi gelişmeler var incelemek gerekebilir.
-
Sizi çok yordum biliyorum ama son bir ricam olucak. Bende bir nvidia ekran kartı var onun takıp bilgisayarı açınca sadece cinamon çöktü diyor ve güvenli mod gibi bir moda başlıyor bilgisayar bu sorunun bi çözümü var mıdır ?
Birde dediklerinizi yaptıktan sonra fps bir nebze yükseldi.
-
Aynı başlıkaltında birden fazla soru ve sorun hakkında konuşmuyoruz. Bununla ilgili Cinnamon bölümünde sorunu özetleyen biçimde yeni bir konu açarsanız ilgilenmeye çalışalım.
-
Her şey için çok teşekkür ederim <3 :)
-
Sorun çözüldüyse başlığı etiketleyebilirsiniz. Çözülen Başlıkların Etiketlenmesi (http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2058.0)