Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Genel => Konuyu başlatan: FurkanYC - 14 Şubat 2014, 07:18:13

Başlık: Linux Mint Debian Edition
Gönderen: FurkanYC - 14 Şubat 2014, 07:18:13
LMDE ile (Ubuntu tabanlı) Linux Mint arasındaki farklar nelerdir? Sadece Debian Testing tabanlı olması mı?
Debian ile %100 uyumlu deniliyor, (Ubuntu tabanlı) Mint de uyumlu değil mi? Normal Mint'de Debian paketlerini kurabiliyoruz, zaten Debian paket yapısını kullanıyor; sadece kendi deposu var.
Ayrıca LMDE araçları da Mint'deki gibi özgün mü?
Hangisi niçin daha iyi, daha kararlı ve hızlı?
Bu arada, düzenli olarak Update Packs alıyor, Windows Service Packs gibi. Semi-rolling olması bu yüzden mi? Bu büyük güncelleme paketlerini illa ayrı indirip kurmamız mı gerekiyor yoksa en son sunulan LMDE ISO dosyasına ekleniyor mu?
Konsoldan yükseltme işlemi yapılıyor mu?
Bana normal Mint'den daha zahmetli bir dağıtım gibi geldi...
Başlık: Ynt: Linux Mint Debian Edition
Gönderen: Butterfly - 14 Şubat 2014, 09:16:25
Debian ile uyumlu olmasını sadece aynı paket sistemini kullanmaya indirgemek hatalı olabilir. Debian ve Ubuntu yapılandırma dosyaları bazen farklılık arzedebiliyor. Debian ile uyumlulukdan kasıt, Debian için üretilmiş bir çözümün ya da bir uygulama kurulum yönteminin LMDE içinde geçerli olacağıdır. Bu durum bazen Ubuntu tarafında da geçerli olabiliyor ama her zaman için değil.

LMDE araçları Ubuntu Tabanlı Linux Mint araçlarının uyarlanmış halidir. Bunları da haliyle geliştirici ekip hazırladığı için özgün denmemesi için bir sebep göremiyorum. Örneğin LMDE Güncelleme Paketi 8 ile gelen yeni Yazılım Kaynakları aracı (mintsource) LMDE için ufak düzenlemeler içererek hazırlandı.

Bence LMDE, Linux Mint'in Ubuntu tabanından daha hızlı, ama Ubuntu tabanlı Linux Mint LMDE'ye göre bir miktar daha konforlu gibi. Aradaki bu konfor makası her geçen sürümde daralıyor.

LMDE için yılda 2 kere güncelleme paketi yayınlanıyor ve yılda 1 defa yeni ISO dosyası hazırlanıyor. Güncelleme Paketi 8. sürümü içeren ISO dosyalarının hazırlanması ile ilgili çalışmalara başlandı. Sanırım şubat ayı için bir Sürüm Adayı yayınlanır, Mart ayı içinde de Kararlı Sürümle tanışırız.

LMDE'nin yeni hazırlanacak sürümüne EFI sistemlere kurulum özelliği de eklendi. Bu özellik bildiğim kadarıyla Debian tabanlı dağtımlar için bir ilk olacak. Debian'ı taban alan diğer dağıtımlar da yeni kurulum aracını uyarlayarak, EFI sistemlere kurulum desteğini kazanacaklardır.

LDME'yi ister uçbirimden, isterseniz Güncelleme yöneticisinden yükseltebilirsiniz. Ben 8. sürüme hiç sorun yaşamadan yükseltme yaptım. Burada (http://forum.donanimhaber.com/m_86772605/tm.htm) bazı ipuçları bulabilirsiniz.

Düzenleme : İmla
Başlık: Ynt: Linux Mint Debian Edition
Gönderen: FurkanYC - 14 Şubat 2014, 09:37:33
Anladım, teşekkürler :)