Linux Mint Türkiye
Yazılım => Oyun => Konuyu başlatan: LonelyHero - 03 Eylül 2015, 14:29:48
-
Burada (https://osu.ppy.sh/forum/t/14614) ve burada (https://youtu.be/kyadBkUXRUA) bulunan yönergeleri izleyerek Mint'e osu! oyununu kurdum.Yalnız oyundan 35-40 kare/saniye alıyorum.Aynı oyunda Windows'da çok yüksek kare saniye oranlarına çıkabiliyordum.Birkaç araştırma sonunda Wine,oyun içinde görüntüleri eşzamanlı olarak DirectX'den OpenGL'e dönüştürdüğü bilgisini aldım.Bu sebeple de Windows'da yakaladığım performansı alamayacağım söylenmiş.Oyunun kendi içinde OpenGL desteği var ama ayarlardan veya ayarların yazılı olduğu config dosyasından değiştirdiğimde tekrar DirectX moduna alıyor kendini.Başka bir kullanıcı da Wine'nın grafik sürücüsünü etkin kullandığından emin olmam gerektiğini söylemiş;Acaba bunu nerden öğrenebilirim ?Sürücü olarak Nvidia'nın kendi sitesinden çektiğim 352.30 sürücüsünü kullanıyorum.Daha yüksek kare/saniye için önerileriniz neler ?
uname -rm
3.16.0-38-generic x86_64
inxi -Gx
Graphics: Card: NVIDIA GF116 [GeForce GTX 550 Ti] bus-ID: 01:00.0
X.Org: 1.15.1 drivers: nvidia (unloaded: fbdev,vesa,nouveau) Resolution: 1366x768@59.8hz
GLX Renderer: GeForce GTX 550 Ti/PCIe/SSE2 GLX Version: 4.5.0 NVIDIA 352.30 Direct Rendering: Yes
glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: GeForce GTX 550 Ti/PCIe/SSE2
GL_ARB_compute_variable_group_size, GL_ARB_conditional_render_inverted,
GL_KTX_buffer_region, GL_NVX_conditional_render, GL_NVX_gpu_memory_info,
GL_NV_conditional_render, GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_copy_image,
GL_NV_path_rendering, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite,
GL_ARB_compute_variable_group_size, GL_ARB_conditional_render_inverted,
GL_KTX_buffer_region, GL_NVX_conditional_render, GL_NVX_gpu_memory_info,
GL_NV_conditional_render, GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_copy_image,
GL_NV_path_rendering, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite,
lspci | egrep 'VGA|3D|Display'
01:00.0 VGA compatible controller: NVIDIA Corporation GF116 [GeForce GTX 550 Ti] (rev a1)
xrandr
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1366 x 768, maximum 16384 x 16384
DVI-I-0 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VGA-0 connected primary 1366x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 410mm x 230mm
1366x768 59.8*+
1024x768 75.0 70.1 60.0
800x600 75.0 72.2 60.3 56.2
640x480 75.0 72.8 59.9
DVI-I-1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI-0 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
cat /etc/X11/xorg.conf
cat: /etc/X11/xorg.conf: Böyle bir dosya ya da dizin yok
Teşekkürler.
-
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırıp sistemi xorg.conf yapılandırma dosyasını oluşturduktan sonra, sistemi yeniden başlatmayı deneyiniz.
sudo nvidia-xconfig
-
Dediğiniz kodu yazdıktan sonra uçbirimde oluşturulduğuna dair çıktı aldım.Sonrası için bir şey varmı ? Maalesef performans artışı sağlayamadım.
-
Bilgisayarınızı yeniden başlattınız mı?
-
Bilgisayarınızı yeniden başlattınız mı?
Evet.
-
Nvidia Ayar Yöneticisi => OpenGL Settings => Sysnc to VBlank seçeneğini pasifleştirmeyi dener misiniz?
Ayrıca Cinnamon masaüstü için, Menü => Sistem Ayarları => Genel => "Tam ekran pencerelerde görüntü birleştirme (compositing) özelliğini pasifleştir" seçeneğini etkinleştirmeyi deneyebilirsiniz. Bu ayar ile sadece tam ekran çalışan uygulamalarda compositing pasifleşir ve bunun performans artışına katkısı olabilir.
-
Nvidia Ayar Yöneticisi => OpenGL Settings => Sysnc to VBlank seçeneğini pasifleştirmeyi dener misiniz?
Sync to VBlank seçeneği pasif olarak işaretlenmiş zaten.Bu ayara dokunmadım.
Ayrıca Cinnamon masaüstü için, Menü => Sistem Ayarları => Genel => "Tam ekran pencerelerde görüntü birleştirme (compositing) özelliğini pasifleştir" seçeneğini etkinleştirmeyi deneyebilirsiniz. Bu ayar ile sadece tam ekran çalışan uygulamalarda compositing pasifleşir ve bunun performans artışına katkısı olabilir.
Maalesef herhangi bir etkisi olmadı.
Çözünürlüğü 800x600 yapmam sadece 2-3 kare/saniye artış sağladı.
-
OpenGL çalışmıyormuş. https://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=28025