Linux Mint Türkiye

Diğer => Konu Dışı => Konuyu başlatan: yinemimail - 05 Eylül 2015, 19:32:30

Başlık: BIOS ayarları nasıl olmalı?
Gönderen: yinemimail - 05 Eylül 2015, 19:32:30
Merhaba,

Bilgisayarımın BIOS ayarlarında aklıma takılan birkaç seçenek hakkında sizden yardım umuyorum.

ADVANCED
Intel(R) Virtualization Teknology : Disabled mi olmalı, Enabled mi?

BOOT
Boot Mode : Legacy mi olmalı, Uefi mi?
External Device Boot : Disabled mi olmalı, Enabled mi?
Network Boot : Disabled mi olmalı, Enabled mi?

Bu konuda özellikle bilgisinden emin olanlar cevap verirlerse çok memnun olurum.

Saygılarımla.

Düzenleme: Başlık
Başlık: Ynt: BIOS yarları nasıl olmalı?
Gönderen: Kyzaghan - 05 Eylül 2015, 19:47:33
Alıntı yapılan: yinemimail
Merhaba,

Bilgisayarımın BIOS ayarlarında aklıma takılan birkaç seçenek hakkında sizden yardım umuyorum.

ADVANCED
Intel(R) Virtualization Teknology : Disabled mi olmalı, Enabled mi?

BOOT
Boot Mode : Legacy mi olmalı, Uefi mi? (Eğer Legacy olarak kurulum yaptıysanız UEFI olarak değiştirdiğinizde işletim sisteminiz boot edilmeyebilir.)
External Device Boot : Disabled mi olmalı, Enabled mi?
Network Boot : Disabled mi olmalı, Enabled mi?

Bu konuda özellikle bilgisinden emin olanlar cevap verirlerse çok memnun olurum.

Saygılarımla.
Merhaba,
Intel(R) Virtualization Teknology :  Eğer sanallaştırma yapmayacaksanız Intel(R) Virtualization Teknology kapalı kalmalı.
Boot Mode : UEFI desteği var ise UEFI olarak kurulum yapılmalı.
External Device Boot : Bilgisayarın USB vb. harici cihazdan boot edilebilmesi ile ilgili. Aktif olup olmaması size kalmış.
Network boot: Yanlış hatırlamıyorsam network üzerinden sistemin boot edilebilmesini sağlıyordu. Kullanacağınızı düşünmüyorum.
Başlık: Ynt: BIOS yarları nasıl olmalı?
Gönderen: yinemimail - 05 Eylül 2015, 22:01:20
Teşekkür ederim.

Boot Mode : Legacy olarak ayarlandığında bilgisayar açılıyor. UEFI olduğunda Operating system not found uyarısı alınca tekrar Legacy yaptım. Bu sorun var anlamına gelmez değil mi?
Başlık: Ynt: BIOS yarları nasıl olmalı?
Gönderen: Genizcil_N - 05 Eylül 2015, 22:03:15
Sistem Geleneksel(Legacy) kipte kurulduysa UEFI'de açılmayabilir. Bir sorun olduğu anlamına gelmez.
UEFI nedir: http://www.enpedi.com/2012/12/uefi-nedir-windows-7-ve-windows-8-uefi.html