Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Kurulum Öncesi ve Sonrası => Konuyu başlatan: yusufdebreli - 07 Eylül 2015, 12:16:02
-
Merhabalar, yani Mint 17.2 kurulumu yaptım fakat çeşitli hatalar ile karşılaştım.
1- Bilgisayarı içerden kapattığım zaman tekrar açmak istediğimde siyah ekran geliyor ve bunu ne yaparsam yapayım gideremiyorum.
2- Siyah ekranı gideremedigim için bilgisayarı yeniden başlatıyorum -güç düğmesinden kapatarak- bu seferde grub ekranı ile karşılaşıyorum. İşin ilginç olan tarafı bilgisayarda linux dışında başka işletim sisteminin olmaması yani grubun çıkmasına gerek yok.
Grub sayfasından en yukaridakine bastıktan sonra açılış zamanında bilgisayar kilitleniyor ve hiç bir tuş dahi calismiyor.
Benim sorum; siyah ekranı nasıl giderebilirim ve grub sayfasının çıkmasını nasıl engellerim.
-Bu olay için bir çok konu okudum fakat bir kısmı olayı pc açıldıktan sonra çözüyor diğerleri ise bende işe yaramıyor.-
-
...Bilgisayarı içerden kapattığım zaman...
İçerden kapatmak derken kastettiğiniz şey nedir? Menüden mi kapatıyorsunuz? Grub ekranında kurtarma kipini(recovery mode) seçtiğinizde de sorun yaşanıyor mu? Sisteme ulaştığınızda dmesg komutunun çıktısını paste2.org bir siteden paylaşabilir misiniz?
Grub ekranının görünmemesi için önce aşağıdaki komutla Grub yapılandırma dosyasını açın.
(Not : Mate masaüstü için gedit yerine pluma,
KDE masaüstü için kate ya da kwrite,
XFCE masaüstü için mousepad yada gedit,
LXDE masaüstü için leafpad yazmayı deneyiniz.
Gnome, Cinnamon, Unity masaüstleri için gedit kullanılacak.)
sudo gedit /etc/default/grub GRUB_TIMEOUT satırını aşağıdaki şekilde düzenleyip kaydedin. (Görünmesini istemediğiniz için 0 yazıyoruz.)
GRUB_TIMEOUT=0
-
Evet recovery mode ile dahi sonuç alamıyorum. Yalnızca yazılar yazıyor ve bir yerde donup kalıyor. Elimde yazılmış iso duruyor fakat kurulum yaptıktan sonra yine yeniden başlat dediğimde açılmayacani bildiğim için bir şey yapamıyorum.
-
Hangi masaüstü ortamını kullanıyorsunuz? Kurulum yaptığınız isonun MD5 kontrolünü yapmış mıydınız? Ekran kartınızın marka ve modeli nedir? Önceki sürümlerde böyle bir sorun yaşamış mıydınız? Iso dosyasını hangi yazılımla usb belleğe/dvdye yazdırdınız?
MD5 kontrolü. http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=997.0
Şuradaki öneriyi deneyebilir misiniz? http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=3507.0
nomodeset etkili olmazsa acpi=off 'u deneyebilirsiniz.
-
Üzgünüm ama MD5 yapmadım.
Linux Mint 17.2 Cinnamon
Ati readeon Xpress 220m ekran kartı.
Önceki sürümlerde bu vardı fakat kapatıp açınca sorun düzeliyordu bende çok ustelemedim.
Iso yu UNetbootin ile yazdım.
Edit; monodeset yapınca böyle
http://i.imgur.com/b72tAZgh.jpg
Acpi=off yapınca
http://i.imgur.com/CGYMDWkh.jpg
Böyle kalıyor ve devamı gelmiyor
-
nomodeset eklediğinizde görünen çıktıda bir hata göremedim. Biraz bekleyince açılmıyor mu? acpi=offers değil acpi=off olacak.
-
Orada acpi=off yazdım zaten de telefon klavyesi düzenleme yaptığı için öyle oldu.
Monodeset yazdıktan sonra beklemeye rağmen sonuç alamıyorum bir daha deneyeceğim.
Başka bir yolu var mı?
-
Sisteminiz hakkında bilgi için aşağıdaki komutun çıktısını da rica edelim.
inxi -Fxz
-
Defalarcana denememe rağmen sistemi açamıyorum.
@buff masaüstüne görmediğim için dediginiz çıktığı veremiyorum.
Başka bir tür yok mu açabilmek için?
-
...Elimde yazılmış iso duruyor ...
Bu ortam ile sistemi başlatıp istenilen çıktıyı yollayabilir misiniz?
-
Pc yi formata baslar gibi yaptim su an oradan kodlari yolluyorum
`dmesg` kodunun ciktisi
http://paste2.org/InmbeEGI =kodun basina ulasamadim=
inxi -Fxz kodunun ciktisi ise bu
mint[member=37]mint[/member] ~ $ inxi -Fxz
System: Host: mint Kernel: 3.16.0-38-generic i686 (32 bit, gcc: 4.8.2)
Desktop: Cinnamon 2.6.11 Distro: Linux Mint 17.2 Rafaela
Machine: System: Acer product: Aspire 5100 version: V2.73
Mobo: Acer model: Navarro Bios: Acer version: V2.73 date: 01/23/2007
CPU: Single core AMD Turion 64 Mobile MK-38 (-UP-) cache: 512 KB flags: (lm nx pae sse sse2 sse3 svm) bmips: 1596.05 clocked at 800.00 MHz
Graphics: Card: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] RS482M [Mobility Radeon Xpress 200] bus-ID: 01:05.0
X.Org: 1.15.1 drivers: ati,radeon (unloaded: fbdev,vesa) Resolution: 1280x800@60.0hz
GLX Renderer: Gallium 0.4 on ATI RS480 GLX Version: 2.1 Mesa 10.1.3 Direct Rendering: Yes
Audio: Card: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] IXP SB4x0 High Definition Audio Controller
driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:14.2
Sound: Advanced Linux Sound Architecture ver: k3.16.0-38-generic
Network: Card-1: Realtek RTL-8100/8101L/8139 PCI Fast Ethernet Adapter
driver: 8139too ver: 0.9.28 port: a000 bus-ID: 06:01.0
IF: eth0 state: unknown speed: 100 Mbps duplex: full mac: <filter>
Card-2: Intel PRO/Wireless 2200BG [Calexico2] Network Connection driver: ipw2200 ver: 1.2.2kmprq bus-ID: 06:02.0
IF: eth1 state: dormant mac: <filter>
Drives: HDD Total Size: 254.1GB (0.6% used) 1: id: /dev/sda model: SAMSUNG_HM251HI size: 250.1GB temp: 37C
2: USB id: /dev/sdb model: TransMemory size: 4.0GB temp: 0C
Partition: ID: / size: 628M used: 48M (8%) fs: overlayfs
RAID: No RAID devices detected - /proc/mdstat and md_mod kernel raid module present
Sensors: System Temperatures: cpu: 46.0C mobo: N/A
Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info: Processes: 148 Uptime: 11 min Memory: 437.5/1254.2MB Runlevel: 2 Gcc sys: 4.8.2
Client: Shell (bash 4.3.11) inxi: 1.9.17
mint[member=37]mint[/member] ~ $
-
Bilgisayarı açın. Siyah ekranda CTRL+ALT+F1'e basın. Kullanıcı adınızı ve şifrenizi girip giriş yapın.
startx komutunu verin. Komuttan sonra bir hata iletisi görünürse bizimle paylaşın.
-
Yanlışlıkla ATI fglrx sürücüsünü kurmuş olabilir misiniz? Masaüstüne bu sebeple ulaşamıyor olabilirsiniz. Nomodeset değişkeni yerine xforcevesa değişkeni de denenebilir.
-
[member=9]karakartala[/member] dediğiniz şeyi yaptım fakat siyah ekran değişmedi sol üst tarafta [-] yanıp söndü bu da bir süre sonra sabitlendi.
[member=8]Butterfly[/member] bilmiyorum ve degisiklik yaptıktan sonra assagida ki yerde kalıyor
http://i.imgur.com/VPgG1tih.jpg
Islemi bir kaç defa denedim sürekli aynı yerde kaldı.
-
xforcevesa değişkeni ile sistemi açmayı denediniz mi?
-
Xforcevesa yi buraya yazıyorum ve yukaridaki resimde verdiğim yerde kalıyor uzunca süre beklememe rağmen sonuç alamıyorum.
http://i.imgur.com/JMs2RRq.jpg
Mesajlar Birleştirildi: [ 10 Eylül 2015, 14:17:29 ]
Başka yapılabilecek bir şey var mı? Yok ise konuyu kapatıyorum boş yere kalmasın.
-
Kendi adıma benim sunabileceğim başkaca bir önerim yok maalesef.
-
Şu anda windowsu kurmak için de hiç bir yol yok mu?
-
Bilgisayarı sistemden kapatmadığınız sürece sorun olmadığını belirtmiştiniz. Mint'i kurduktan sonra bilgisayarı sistemden kapatmayıp Windows kurulum kalıbını belleğinize yazdırabilirsiniz.