Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Kurulum Öncesi ve Sonrası => Konuyu başlatan: TurkishBoyMFM - 12 Eylül 2015, 14:33:16

Başlık: Windows'tan Linux'a geçmek istiyorum,Linux Mint'i seçmem gerektiğini duydum?
Gönderen: TurkishBoyMFM - 12 Eylül 2015, 14:33:16
Windows'tan Linux'a geçmek istiyorum,Linux Mint'i seçmem gerektiğini duydum?Mesela bir de ubuntu var ama o çok gelişmiş gibi görünüyor.Linux Mint'i mi onerirsiniz?
Başlık: Ynt: Windows'tan Linux'a geçmek istiyorum,Linux Mint'i seçmem gerektiğini duydum?
Gönderen: Conqueror - 12 Eylül 2015, 14:42:41
Öncelikle hoş geldiniz,

Görünüm dediğiniz şey, Ubuntu'nun Unity masaüstü ortamı,

Linux Mint'te onu kurabilirsiniz, fakat onun yerine Cinnamon veya Mate gibi masaüstü ortamlarını kullanmanızı öneririm. Zira i3 modelli bir bilgisayar kullanıyorsunuz sanıyorum, performans açısından Linux Mint size daha iyi gelecektir.
Başlık: Ynt: Windows'tan Linux'a geçmek istiyorum,Linux Mint'i seçmem gerektiğini duydum?
Gönderen: seron - 12 Eylül 2015, 16:43:56
Windows'tan Linux'a geçmek istiyorum,Linux Mint'i seçmem gerektiğini duydum?Mesela bir de ubuntu var ama o çok gelişmiş gibi görünüyor.Linux Mint'i mi onerirsiniz?

merhaba.
başlangıçta linuxu windowsun yanına kurarak dual boot olarak hem windowsu hem de linuxu kullanmanızı tavsiye ederim.
en azından alışana kadar geçecek sürede bazı hızlı çözüm isteyen işlerinizde linuxda ne yapacağınızı bilmediğnizde derhal windowsa geçip işinizi görebilir bu arada linuxla ilgili araştırmalarınız devam ettirebilirsiniz.

ubuntu'nun unity arayüzü biraz yavaş çalışıyor, sistemi kasıyor.
onun yerine Mint kullanmanızı tavsiye ederim. mint de aslında ubuntu; ubuntu'nun makyajlanmış, biraz değiştirilmiş halidir.
özgür kullanımlar...
Başlık: Ynt: Windows'tan Linux'a geçmek istiyorum,Linux Mint'i seçmem gerektiğini duydum
Gönderen: TurkishBoyMFM - 12 Eylül 2015, 18:15:38
Öncelikle hoş geldiniz,

Görünüm dediğiniz şey, Ubuntu'nun Unity masaüstü ortamı,

Linux Mint'te onu kurabilirsiniz, fakat onun yerine Cinnamon veya Mate gibi masaüstü ortamlarını kullanmanızı öneririm. Zira i3 modelli bir bilgisayar kullanıyorsunuz sanıyorum, performans açısından Linux Mint size daha iyi gelecektir.
Hmm.Peki ubuntu yazılım merkezi mintde kullanılıyor mu?Demek istediğim,ubuntu'da daha çok destek var gibime geliyor?Mint'de durum nasıl?
Başlık: Ynt: Windows'tan Linux'a geçmek istiyorum,Linux Mint'i seçmem gerektiğini duydum?
Gönderen: Butterfly - 12 Eylül 2015, 18:23:09
Linux Mint'in kendi Yazılım Yöneticisi mevcut. Linux Mint, Ubuntu depolarını kullanan bir dağıtımdır. Ayrıca kendi ek uygulama ve Linux mint araç ve özelleştirmelerini içeren kendi deposu da vardır. Cinnamon, Mate, KDE ve Xfce masaüstü ile gelen sürümleri mevcuttur. Cinnamon masaüstü doğrudan LinuxMint gelitşrici ekibi tarafından geliştirilmektedir, Ubuntu tarafında da Unity masaüstü böyledir. Mate, KDE, Xfce gibi masaüstü ortamlarıın geliştiricileri Linux Mint ve Ubuntu geliştirici ekiplerinin haricindedir.

Linux Mint geliştiricileri bu masaüstü ortamları ve Ubuntu depoları ve kendine özgü araçlarını dahil ederek ISO dosyaları oluşturur. Linux Mint, Ubuntu ISO dosyaları alınıp makyajlanarak oluşturulmaz.

Cinnamon (Linux Mint) masaüstü klasik bir düzene sahiptir, Unity (Ubuntu) ise paneli sol tarafa alarak bu durumdan bir miktar uzaklaşmış. Bununla birlikte Cinnamon masaüstü entegre olarak glen araçları ile Unity masaüstüne göre çok daha özelleştirilebilir bir ortam sunuyor. Cinnamon masaüstü sistem kaynaklarını da Unity'e göre biraz daha az kullanıyor.

Dağıtım tercihleri tamamen zevk meselesi, biri ondan hoşlanabilir biri bundan. Kısaca dağıtımların ISO dosyalarını indirip bir USB belleğe yazdırarak canlı/çalışan olarak kullanabilirsiniz. Hangisi hoşunuza giderse onu kullanmaya karar verebilirsiniz.