Linux Mint Türkiye

Yazılım => Oyun => Konuyu başlatan: jumper - 12 Eylül 2015, 21:36:09

Başlık: [Çözüldü] League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 12 Eylül 2015, 21:36:09
Merhaba arkadaşlar League of Legends oyununu play on linux üzerinden sorunsuz bir şekilde yükledim. Oyuna girip karakter seçiyorum oyun başladıktan sonra yükleme ekranı siyah geliyor hiç birşey gorunmuyor. Oyun başladığında ise oyun sesleri ve yazılar sorunsuz şekilde geliyor ancak karakter ve harita gorunmuyor siyah oluyor. Adobe airden kaynıklı oldugunu dusundum ancak yukledıgımde bu seferde adobe air hatası alıyorum. Oyun hic acılmıyor. Araştırdım ancak hiç bir bilgiye ulaşamadım yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Kod: [Seç]
inxi -Fxz
System:    Host: ***** Kernel: 3.16.0-38-generic x86_64 (64 bit, gcc: 4.8.2)
           Desktop: Cinnamon 2.6.13  Distro: Linux Mint 17.2 Rafaela
Machine:   System: TOSHIBA product: SATELLITE L850-1RJ version: PSKG8E-06D00DTE
           Mobo: Intel model: PLCSF8 version: Type2 - Board Version Bios: Insyde version: 6.20 date: 10/24/2012
CPU:       Quad core Intel Core i7-3630QM CPU (-HT-MCP-) cache: 6144 KB flags: (lm nx sse sse2 sse3 sse4_1 sse4_2 ssse3 vmx) bmips: 19155.9
           Clock Speeds: 1: 1465.218 MHz 2: 1803.00 MHz 3: 1680.375 MHz 4: 1434.843 MHz 5: 1760.531 MHz 6: 1698.093 MHz 7: 1303.875 MHz 8: 1221.281 MHz
Graphics:  Card: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Thames [Radeon HD 7500M/7600M Series] bus-ID: 01:00.0
           X.Org: 1.15.1 drivers: ati,radeon (unloaded: fbdev,vesa) Resolution: 1366x768@60.0hz
           GLX Renderer: Gallium 0.4 on AMD TURKS GLX Version: 3.0 Mesa 10.1.3 Direct Rendering: Yes
Audio:     Card-1: Intel 7 Series/C210 Series Family High Definition Audio Controller driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:1b.0
           Card-2: Advanced Micro Devices [AMD/ATI] Turks/Whistler HDMI Audio [Radeon HD 6000 Series]
           driver: snd_hda_intel bus-ID: 01:00.1
           Sound: Advanced Linux Sound Architecture ver: k3.16.0-38-generic
Network:   Card-1: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller
           driver: r8169 ver: 2.3LK-NAPI port: 2000 bus-ID: 09:00.0
           IF: eth0 state: down mac: <filter>
           Card-2: Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter driver: ath9k bus-ID: 08:00.0
           IF: wlan0 state: up mac: <filter>
Drives:    HDD Total Size: 1015.7GB (11.7% used) 1: id: /dev/sda model: TOSHIBA_MQ01ABD1 size: 1000.2GB
           2: USB id: /dev/sdb model: TransMemory size: 15.5GB
Partition: ID: / size: 909G used: 110G (13%) fs: ext4 ID: swap-1 size: 8.54GB used: 0.00GB (0%) fs: swap
RAID:      No RAID devices detected - /proc/mdstat and md_mod kernel raid module present
Sensors:   System Temperatures: cpu: 57.0C mobo: N/A gpu: 50.5
           Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info:      Processes: 285 Uptime: 36 min Memory: 2592.3/7936.1MB Runlevel: 2 Gcc sys: 4.8.4
           Client: Shell (bash 4.3.11) inxi: 1.9.17
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Butterfly - 12 Eylül 2015, 22:17:39
Öncelikle aşağıdaki komutları sırasıyla uçbirimde çalıştırarak ATI kapalı kaynak sürücünü (fglrx) kurmayı deneyebilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install fglrx-updates fglrx-amdcccle-updates
sudo aticonfig --initial -f
sudo aticonfig --sync-video=on

Sonrasında sistemi yeniden başlatmalısınız.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 12 Eylül 2015, 22:21:20
Dediklerinizi denicem ama yaklaşık 1 saat önce sürücü yöneticisinden fglrx update yi seçip uyguladım ve yeniden başlattığımda görüntü çok bozuk oldu zorla sizin daha önce yazdığınız bi konuyo ulaşıp geri düzelttim hatta tam düzeldiğindende emin değilim  :) Tekrar aynı sorun olmaz umarım.

Mesajlar Birleştirildi.
Öncelikle aşağıdaki komutları sırasıyla uçbirimde çalıştırarak ATI kapalı kaynak sürücünü (fglrx) kurmayı deneyebilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install fglrx-updates fglrx-amdcccle-updates
sudo aticonfig --initial -f
sudo aticonfig --sync-video=on

Sonrasında sistemi yeniden başlatmalısınız.

Dediklerinizi uyguladım ancak tekrar görüntü çok kötü bir şekilde bozuldu zorla terminali açıp http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=4179.0 bu konudaki dediklerinizi uyguladım şimdi tekrar düzeldi ancak asıl sorunumu hala çözemedim.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Butterfly - 12 Eylül 2015, 23:25:52
Kurulum için gerekli olabilecek paketleri aşağıdaki komut ile kurduktan sonra, ATI'nin sitesinden sisteminize uygun sürücü sürümünü indiriniz, sürücüyü sıkıştırılmış dosya içinden çıkardıktan sonra sağ tık ile Özellikleri açınız ve çalıştırma izni veriniz. Sonrasında çift tıklayarak sürücüyü kurabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo apt-get install linux-headers-generic build-essential
Sürücüyü kurduktan sonra aşağıdaki komutlar ile yapılandırma dosyasını oluşturabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo aticonfig --initial -f
sudo aticonfig --sync-video=on

Sorun yaşarsanız aşağıdaki komutlar ile elle kurulan sürücüyü kaldırabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo sh /usr/share/ati/fglrx-uninstall.sh
sudo apt-get remove --purge xserver-xorg-video-ati xserver-xorg-video-radeon
sudo apt-get install xserver-xorg-video-ati
sudo apt-get install --reinstall libgl1-mesa-glx libgl1-mesa-dri xserver-xorg-core
sudo mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backup
sudo rm -rf /etc/ati
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 12 Eylül 2015, 23:55:44
Dediklerinizi uyguladım ancak yine aynı sorun oluştu ekran kullanılmaz hale geldi  geri dediğiniz şekilde düzelttim.
http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Linux+x86 bu sürücüyü kurmuştum acaba yanlış mı kurdum?
Ekran kartım: AMD Radeon HD 7670M
Bu arada uefi olarak yüklemiştim sistemi bir farkı olurmu bilmiyorum .

Mesajlar Birleştirildi.
Kod: [Seç]
sudo apt-get install fglrx-updates fglrx-amdcccle-updates
sudo aticonfig --initial -f
sudo aticonfig --sync-video=on

Komutlarını tekrar denedim  giriş ekranında sorun oldu masaüstüne gelince düzeldi ekran. Oyuna girmeyi denedim yine sorunsuz açıldı karakter seçimi falan yine sorunsuz ama oyun hiç başlamadı siyah ekran olarakda gelmedi öylece dondu kaldı. Ekran kartını hallettik ama asıl sorun yine çözülmedi :(
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Butterfly - 13 Eylül 2015, 14:58:12
Sorunun sürücülerle ilgili olduğunu varsayarak açık kaynak sürücülerini PPA depolarından güncellemek denenebilir. Bunun için aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırarak açık kaynak sürücülerle ilgili PPA deposunu sisteme ekleyiniz.

Kod: [Seç]
sudo add-apt-repository ppa:oibaf/graphics-drivers
Sonrasında Güncelleme Yöneticisi => Düzenle menüsü => Tecihler => Seviyeler sekmesinden 4. seviyeyi etkinleştiriniz ve uygulayınız. Ardından Yenile düğmesine tıklayıp paket bilgisi önbelleğini güncelleyiniz ve gelen güncellemeleri kurup sisteminizi yeniden başlatınız.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 13 Eylül 2015, 16:19:37
Dediklerinizi yaptım ancak sorun aynı devam ediyor. Sanırım ekran kartıyla ilgili bir sorun değil çünkü daha önce steamdaki oyunları oynayabiliyodum ancak fazla ısınma dışında bir sorun olmuyodu. Eskiden ubuntu kullanırken lol bugsplat hatası veriyodu  açılmıyodu şimdi oyuna giriyor oyun içinde ayarlar ve mağaza açılıyor oyun sesi geliyor bazı yazılar geliyor sanki oynamaya çok yaklaştım gibi ama şu sorunu bir türlü çözemedim. Sizide uğraştırdım kusura bakmayın.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Butterfly - 13 Eylül 2015, 16:21:40
Oyunun kurulumu için yararlandığınız bir rehber mevcut mu? PlayOnLinux yardımıyla mı kurdunuz?
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 13 Eylül 2015, 16:24:18
Evet PlayOnLinux ile kurdum. Wine ile direkt kurmayı denedim ama sanırım beceremedim onu.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Butterfly - 13 Eylül 2015, 16:33:58
IE8'i PlayOnLinux üzerinden kurmayı denediniz mi?
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 13 Eylül 2015, 16:50:03
Denemedim oyunla aynıı yere mi kurucam?
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Butterfly - 13 Eylül 2015, 16:54:40
Ben nasıl kurulacağını bilmiyorum, ama PlayOnLinux içinde böyle bir seçenek olmalı.


(http://www.linuxtechi.com/wp-content/uploads/2014/05/internet-explorer-8-1.jpg)
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 13 Eylül 2015, 17:05:41
Bileşenler arasında vardı kurdum.
Formu araştırıyordum http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2681.0 bu ilgili konuyu buldum. Sanırım arkadaşın sorunuda aynıymış benimkiyle şimdi onun dediği yöntemle çözmeye çalışıcam sonuçları size bildiririm.

Mesajlar Birleştirildi.
Yukarıdaki konudaki arkadaşın dediklerini yaptım ancak 
Kod: [Seç]
x3d_platform=1   yaptıgımda bu seferde oyun başlarken dirextx hatası aldım. Yani yine olmadı yine olmadı :(
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: minteger - 13 Eylül 2015, 19:59:33
vazgeçme. Sorunun çözülebileceğine inanıyorum ben. Şu aşamada ne yapılır bilemem bişeyde söyleyemem ancak. Çözülebileceğine inanıyorum.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Genizcil_N - 13 Eylül 2015, 20:20:40
Verdiği hata tam olarak nedir? Paylaşabilir misiniz?
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 13 Eylül 2015, 20:35:46
Bende vazgeçmek istemiyorum kardeşim helede bu kadar yaklaşmışken.

Asıl sorun karakter seçtikten sonra yükleme ekranında sadece lol imleci gorunuyo kısa bi surede oyun açılıyo ama ekran siyah oluyo. Mağaza açılıyo ayarlar açılıyo hatta item alabiliyorum. Ping uyarı verebiliyorum. Sesde sorun yok oyun sesi gayet iyi bir şekilde geliyor.

Mesajlar Birleştirildi.
Resimlerinide çektim resimlerde belli olmuyor ama imleç normal gözüküyor
Karakter Yüklenme Ekranı
(http://www.imgim.com/ekrangörüntüsü-2015-09-1320:41:31.png)
Oyun Ekranı
(http://www.imgim.com/ekrangörüntüsü-2015-09-1320:43:03.png)
Mağaza
(http://www.imgim.com/ekrangörüntüsü-2015-09-1320:41:06.png)
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: minteger - 13 Eylül 2015, 21:15:23
Enteresan geldi. Gerçekten çok yaklaşmışsın. Ciddi bir görüntüleme sorunundan ziyade kısmı bir sorun gibi görünüyor. Oyun açılıyor. Burda sorun yok. Ancak ana ekran dışında herşey görünüyor.
Sorunun şunalara benziyor mu ?

https://www.facebook.com/LegendaryTrols/posts/584350898276859

https://forum.ubuntu-tr.net/index.php?topic=44791.0

Buralarada bir göz gezdir istersen.

Wine ile kurmayı yeniden deneye bilirsin.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 13 Eylül 2015, 21:22:02
Öncelikle ilgin için çok teşekkür ederim.
https://forum.ubuntu-tr.net/index.php?topic=44791.0 bu konuyla tamamen aynı sorun ama onlarda bi çözüm bulamamışlar.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Genizcil_N - 13 Eylül 2015, 21:24:30
Bileşenler arasında vardı kurdum.
Formu araştırıyordum http://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2681.0 bu ilgili konuyu buldum. Sanırım arkadaşın sorunuda aynıymış benimkiyle şimdi onun dediği yöntemle çözmeye çalışıcam sonuçları size bildiririm.

Mesajlar Birleştirildi.
Yukarıdaki konudaki arkadaşın dediklerini yaptım ancak 
Kod: [Seç]
x3d_platform=1   yaptıgımda bu seferde oyun başlarken dirextx hatası aldım. Yani yine olmadı yine olmadı :(
Verdiği hata tam olarak nedir? Paylaşabilir misiniz?
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 13 Eylül 2015, 21:31:04
Oyuna giriyorum karakter seçiyorum tam oyun başlıcakken alıyorum hatayı
Hata

(http://www.imgim.com/ekrangörüntüsü-2015-09-1321:27:52.png)
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: minteger - 13 Eylül 2015, 23:47:01
Oyuna giriyorum karakter seçiyorum tam oyun başlıcakken alıyorum hatayı
Hata

(http://www.imgim.com/ekrangörüntüsü-2015-09-1321:27:52.png)
Çözüme biraz daha yaklaştın sanki. Bu hata windows üzerindede alınıyor. Özellikle win 8 den 8.1 e geçenler almış. Aynı yerde aynı şekilde. Onlarda da doğru düzgün çözüm göremedim.
Şu tavsiye edilmiş.

1- Ekran Kartınızı güncelleyin… (Driverini)
2- Direct X’i güncelle…
3- Oyunu silip tekrar yükle….
4- Entegre seçme işlemini yapmayın…



Ancak bişey eklemek istiyorum. play on linux ve wine de işletim sistemi sanal olarak kurulduğu için ekran kartıyla etkileşim konusunda sıkıntılar yaşanabilir. Track mania oynadım çok araştırdım ancak wine' e yani bi bakıma bu sanal windows a ekran kartını tanıtamadım. Play on linux ta durum biraz daha farklı olabilir. Kullanmadığım için hiçbirşey diyemem.
Absürt bi kaç tavsiyede bulunayım.

Şunlar denenebilir:
POL ve oyun tamamen kaldırılıp yeniden kurulabilir. Ekran kartı güncellendiyse bir önceki versiyona döndürülebilir. Güncellenmediyse güncellenebilir. Sürücü yöneticisinde çeşitli driver sürümleri görünüyor olabilir. Bunları sırayla deneyebilirsin. Ayrıca oyuna başlamadan önce grafik ayarlarını görebiliyorsan bir kontrol edebilirsin.


Yabancı forumda şöyle bir çözüm önerisi var:


if you already have dragon age(or w/e game) installed to a drive you can open playonlinux and click the icon for the game drive> click configure>install components> d3dx10-d3dx11.
 once you have them installed click wine tab near install components and click windows reboot this should work in theory but not sure how well on older wine installs.


Yani artık ne bulduk aklımıza saçma bile olsa ne geldiyse deniycez..
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 14 Eylül 2015, 00:19:04
Sabah ekran kartı driverı için çok uğraştım ama ne yaptıysam görüntü bozuldu mecburen eskiye döndürdüm. Directx içinde PlayOnLinuxda bileşenler arasından directx9'u kurmayı denedim bu seferde adobe air hatası verdi. Adobe airı kurmaya çalıştığımda ise tekrar adobe air hatasının aynısını verdi.
Hata: Bu uygulama Adobe AIR'ın bulunmayan bir sürümünü gerektiriyor. Lütfen http://www.adobe.com/go/getair_tr adresinden  çalıştırmanın en son sürümünü indirin veya güncellenmiş sürüm için uygulamanın geliştiricisiyle bağlantı kurun.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Genizcil_N - 14 Eylül 2015, 13:37:00
Kod: [Seç]
sudo apt-get install liblcms*komutundan sonra sorun çözülüyor mu?
Kaynak (https://wiki.archlinux.org/index.php/League_of_Legends#Troubleshooting)
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 14 Eylül 2015, 13:53:19
Malesef aynı şekilde directx hatası veriyor.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Genizcil_N - 14 Eylül 2015, 15:05:29
PlayOnlinux'ta oyunu seçip sağ taraftan yapılandır(configure) seçeneğine girin. Bileşen yükle(install components) sekmesinden d3dx9, d3dx10,d3dx11 paketlerini yükleyip tekrar deneyebilir misiniz? Çalışmazsa PlayonLinux'taki hata ayıklama raporuna bakabiliriz. Rapor uzun olacağından paste2.org gibi bir siteden paylaşabilirsiniz.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 14 Eylül 2015, 17:06:12
Dediğiniz paketleri yükledim yine aynı bişey değişmedi.
Hata Raporu: http://paste2.org/x4Hf6UZ4
Bu arada PlayOnLinux da oyun Windows Xp olarak çalışıyo sorun ondan kaynaklı olabilir mi?
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Danny - 14 Eylül 2015, 17:38:58
wine konfigurasyondan modu windows 7 olarak seçip tekrar deneyebilirsiniz.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 14 Eylül 2015, 17:58:15
Daha önce Windows 7 yaptığımda hata veriyodu şimdi tekrar denedim oyun hiç başlamıyor. Bazen lol simgesi beyaz bi sekilde geliyor yada normal gelip dakikalarca oyle kalıyor en son ben sonlandırmak zorunda kalıyorum.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Genizcil_N - 15 Eylül 2015, 14:52:52
Oyun şu anda bu değişkeni eklemeden düzgün bir şekilde çalışıyor mu?
Kod: [Seç]
x3d_platform=1
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 15 Eylül 2015, 14:55:49
Kod: [Seç]
x3d_platform=1Bu değişken olmadan normal çalışıyo başladığında yukarıdaki resimler gibi oluyo.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Genizcil_N - 15 Eylül 2015, 15:39:47
Araştırdım ancak pek bir şey bulamadım. PlayOnLinux'ta oyunu seçip Yapılandır(configure)>Genel(general)>Wine sürümü(wine versions) kısmından 32 bit(x86) bir Wine sürümü ile çalıştırmayı deneyebilirsiniz.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 15 Eylül 2015, 15:46:44
Hep 32 bit olarak denedim 64 hiç denemedim.
Başlık: Ynt: League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: jumper - 20 Eylül 2015, 22:48:08
Arkadaşlar sorunu sonunda çözdüm ilk oyunumuda oynadım  :). Yardımcı olmaya çalışan herkese çok teşekkür ederim.
Sorunumu https://support.microsoft.com/en-us/kb/813444 (Microsoft Fix it 50191) adresinden indirdiğim  .msi uzantılı programı PlayOnLinux'da Yapılandır>Muhtelif bölümden çalıştırarak çözdüm.
Ancak yinede tam emin değilim çünkü daha öncede yaptığım sürüyle işlem vardı onlarında etkisi olabilir. Bu yüzden boş bir zamanımda sıfırdan kurarak tekrar denicem.

Umarım böyle bir sorunla karşılaşan arkadaşların işine yarar.
Başlık: Ynt: [Çözüldü] League Of Legends Görüntü Sorunu
Gönderen: Genizcil_N - 20 Eylül 2015, 22:49:25
Bildiriminiz için teşekkürler.