Linux Mint Türkiye
Diğer => Konu Dışı => Konuyu başlatan: cmertkucuk - 22 Eylül 2015, 11:06:43
-
Size danışmak istediğim bir konu var;
Samsung glaxy S4 i9500 cihazım var.
Bu cihazda Cyanogenmod Rom kullanmak istiyorum.Bu rom hoşuma gitti, cihazı özgürce kullanabiliyorsun, arayüzü güzel çoklu kullanici eklenebiliyor , temalar eklenebiliyor vs... Ama bana güvenli gelmedi,sonuçta kodlar 3.kişiler tarafından yazılıyor ve derleniyor (zararlı kodlar yazilabilir ve sistem açıkları, guvenlik aciklari olabilir )
Gapps paketlerinede pek güvenmiyorum ,aynı şekilde zararlı kodlar yazılabilir ve güvenlik açıkları olabilir.
Yanlış bilmiyorsam Cyanogenmod ve Gapps paketlerini denetleyen ve kontrol eden kişiler yok, hatta bazı kişiler rom da buglar olduğunu söylüyor.
Cyanogenmod rom Gapps paketleri buglar ve güvenlik konusunda yanlış mı düşünüyorum ?
Bu arada Cyanogenmod rom kullanmak istememin bir nedeni de çoklu kullanici eklenebiliyor olmasi.
Androidde de cihazı rootladıktan sonra birkaç terminal komutu ile cihaza çoklu kullanici ekleyebiliyorum ama siz root kullanımının güvenlik açısından sıkıntılı olduğunu söylediğiniz için bu rom ile çoklu kullanici eklerim diye
düşündüm.
Sizce Stock orjinal Android mi kurmaliyım yoksa Cyanogenmod rom mu kurmalimiyim?
Sizin fikirlerinizi almak istiyorum.
Linux mint ailesinin görüşleri benim için önemli
-
inanki şu ikinci rom hakkında bir fikrim yok. Benim içinde bir araştırma konusu olacak şu andan itibaren.
-
Merhaba
Öncelikle şunu belirtiyim Cyanogenmod basit bir ekip değil gelişmiş bir ekip ve sürekli yatırım alan bir ekip.Kendi işletim sistemleri ile çıkan telefonları var ve önceki sene 100 milyon dolar yatırım ile kapattılar.Bence herhangi bir sorun yaşamazsın.Ancak stabil sürümleri kullanman gerek.
-
Hiç android sisteme sahip telefon kullanmadığım için konuya pek müdahil değilim lakin anladığım kadarıyla kastettiğin şey, 3'üncü şahıslar tarafından özelleştirilmiş android sürümü. Şayet öyleyse ben her zaman telefon için işletim sisteminin ilk elden çıkanını kullanmaktan yanayım. Sistemin içerisinde nasıl bir düzenleme veya ekleme yaptığını bilemeyiz. Ancak, çok fazla kullanılan bir muadil ise elbette yine özgür yazılımcılar tarafından test ediliyor ve kaynak kodları kontrol ediliyordur. Bu da riski düşürebilir. Bu tamamen sizin görüşünüze kalmış birşey, dediğim gibi eğer telefon üzerinden büyük meblağda internet bankacılığı işlemleri yapmıyorsanız kullanılabilir diye düşünüyorum. Ancak sizi maddi / manevi zarara uğratacak önemli şeyleri telefonda bulunduruyorsanız riske girmeye de değmez diye düşünüyorum.
-
Yazılan 3. part yazılımların açık kaynaklı olduğunu zannediyorum. Onu bir araştırın derim.