Linux Mint Türkiye
Diğer => Konu Dışı => Konuyu başlatan: canynr - 12 Ekim 2015, 20:24:03
-
Merhaba arkadaşlar, konunun linux ile alakası yok ama sizlere danışmak istiyorum belki bilen birisi vardır diye. Ben üniversite öğrencisiyim ve tek kaldığım evime birkaç ay önce 2 yıl taahhütlü TTNET internet bağlattım. Ancak her ay faturaların sözleşmede ki miktardan daha yüksek gelmesi nedeniyle abonelik iptali yapmak istiyorum ancak bununda ücreti varmış. Ücret ödemeden üyelik iptali yaptıran var mı aranızda, veya önerebileceğiniz başka bir yol biliyor musunuz?
-
Sözleşme gereği kullanım süresi boyunca yararlandığınız indirim miktarını iptal durumunda ceza olarak ödemeniz gerekir. Ancak neden yüksek geliyor müşteri hizmetleri ile görüştünüz mü? Gelen faturayı ayrıntılı olarak dökümünü isteyebilirsiniz. Ekstra bir uygulama sizin bilginiz dışında ise itiraz hakkınızı kullanarak iptal ettirebilir gerekirse ttk'ya şikayette bulunabilirsiniz.
-
[member=2212]shaqzilla[/member] Yorumunuz için teşekkür ederim. Bu ceza neye göre hesaplanıyor, internette ki forumlarda 300-400 TL gibi rakamlar gördüm. Ayda 46.90 TL ücret gelmesi gerekirken fatura 65-70 TL'den aşağı inmiyor. Müşteri hizmetleriyle konuşmak lazım dediğiniz gibi.
-
Merhaba,
Siz TTNET ile taahütlü mü yoksa taahütsüz mü anlaşma yaptınız [member=2212]shaqzilla[/member] nın da dediği gibi müşteri hizmetleri ile görüşmeniz daha faydalı olacaktır.
-
2 yıl taahhütlü aldım. Müşteri hizmetlerini arayıp görüşeceğim yarın ama klasik firma yalanı olarak sorunun benimle ilgili olduğunu söyleyecektir kesin.
-
Taahhütünüz de ve sözleşmenizde belirtilen ücretten fazla gelmemesi gerekiyor. Zira artık adil kullanım bedeli olan (genelde 50gb) 50'gb'ı doldursanız dahi, herhangi bir kota aşım tutarı faturanıza yansıtılamıyor sadece internet hızınız 3mbit'e düşürülüyor. Bu durumda sözleşmede belirtilen tutardan fazla faturanıza yansıtılıyorsa, tüketici mahkemesine dava açarak ücret ödemeden üyeliğinizi iptal ettirebilirsiniz diye düşünüyorum.
-
Müşteri hizmetlerini aradım ve bir türlü kendisiyle konuşamadım. 2 kere aramış olmama rağmen sesimi net duyamadıkları için telefonu kapattılar. Telefonum şu an net çekiyor ama artık gerçek miydi bilemiyorum. [member=1]Danny[/member] Sözlemeyi inceledim şimdi ama belirtilen bir ücret göremedim. Yalnızca aldığım paketin adı yazıyor. Sözleşmede ücretin yazması gerekmiyor mu?
-
hocam cayma bedeli olarak şuna benzer bir sistem var.
Örneğin 2 yıll taahüt yaptınız normal de ödemeniz gereken tutar 70 tl iken taahüt yaptığınız için size 50 tl fatura gelir her ay.
Ama siz 6 ay bu sözleşmeye bağlı kaldınız ve artık kullanmama kararı aldınız. Burada sizin ödeyeceğiniz cay bedeli 20 x 6 = 120 tl olacaktır. Yani kullandığınız ay da ki indirim miktarı çarpı kullandığınız ay kadar.
Tavsiyem aramaya devam edin bence... Bazen bende aynı durum ile karşılaşıyorum. Ama sonunda sorunu çözüyoruz.
-
[member=1676]mehmethanifi[/member] Cevabın için teşekkür ederim. Aramaya devam edeceğim. Peki modem hakkında bilgin var mı? Yanında modem verdiler, cayma hakkını kullanırken modemi alıyorlar mı yoksa modem için ek ücretmi istiyorlar?
-
Ben TTNET ile anlaşma yaparken modem almıyorum bu yüzden cayme bedeli olarak sadece kullandığım ay kadar ki internet ücretini ödüyorum ama eğer modem almışsanız tahmin ediyorum, sizden modemi geri isteyeceklerdir yada modem ücretini alacaklardır. Tabi en doğru bilgiyi müşteri hizmetleri ile görüşerek alabilirsiniz.
Süperonline dan iki tane adsl hat almıştım modem ile birlikte, hatları iptal ettirdiğim zaman benden modemi istemişlerdi eğer götürmeseydim modem ücretinide alacaklarını söylemişlerdi.
-
Şimdi müşteri hizmetleri ile görüştüm ve bana ceza bedeli olarak 334.90 TL ödemem gerektiğini söylediler. Ben interneti sadece 2 aydır kullanıyorum neden böyle bir ücret çıktı anlamadım. Müşteri hizmetlerine sorduğumda net rakamı bizde şimdi göremiyoruz, asıl rakam iptal gerçekleştirilirken çıkartılacak dediler. Ne yapacağımı bilmiyorum açıkçası.
-
Kullandığın tarife atıyorum 60 tl ise, fazla gelen tutarın nedenini müşteri hizmetini arayıp sorabilirsin.
-
Kullandığın tarife atıyorum 60 tl ise, fazla gelen tutarın nedenini müşteri hizmetini arayıp sorabilirsin.
Ben 47 TL diye biliyorken yalın internet bedeli olarak her ay 16 TL ve modem ücretide alıyorlarmış. Telefonda yalın internet için söylemişler ama ben yalnızca ilk ay alacaklar zannetmiştim. Avea 3G kullanmak istiyorum ama bu durumda Tüketici Hakem Heyetine başvursam ceza işlemi ödemeden iptal ettirebilir miyim? Sonuçta sadece 2 ay kullandım ama.
-
Bağlantı ücreti de alıyorlar.
-
İnternet paketi aldığınız zaman ya telefon bağlatmak zorundasınız ya da paketiniz de olduğu gibi yalın internet ücreti alırlar sizden. Hattınızı kapatmak istediğiniz zaman taahhüt süresi içerisinde size vermiş oldukları modem ücreti, damga vergisi v.s. gibi ek ücretleri ilave ederek ceza bedeli sunulur ki bunda da itiraz etmeniz durumunda bile haksız çıkarsınız. Bana sorarsanız tarifenizi kullanmaya devam edin. Evet ücreti biraz fazla olacaktır ancak yaptığınız taahhüte bağlı kalmanız faydanıza olacaktır.
-
[member=2212]shaqzilla[/member] 'ya katılıyorum. Bencede sözleşmenize bağlı kalın boşu boşuna cayma bedeli ödemeyin.
-
[member=2212]shaqzilla[/member] [member=1676]mehmethanifi[/member] [member=1]Danny[/member] Cevaplarınız için teşekkür ederim. Şubeye gittim ve ceza ödemeden kurtulmanın bir yolu olduğunu söylediler, o da devretmek. Ya interneti devredecek birini bulacağım ya da dediğiniz gibi sözleşmeye bağlı kalacağım.
-
İyi sabahlar olsun,
canynr, on yıldır ttnet kullanıyorum, ilk zamanlardaki alt yapı yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar hariç, şu ana kadar ttnet'le hiçbir sorun yaşamadım ve bu servis sağlayıcıdan son derece hoşnutum. Onlar beni bırakmadan ttnet'ten vazgeçmek istemiyorum.
Bu on yıl boyunca birkaç servis sağlayıcı beni aradı fakat hiç biri ttnet'in yerini tutacak mantıklı öneri sunamadı... Amca oğlum Türkcell superonline kullanıyor, Bundan iki yıl kadar önce ona gittiğimde bilgisayarı açtık ve youtube'da yaklaşık 2 saatlik bir video izlemeye kalktık. Aman Allah'ım o ne işkence! İki saatlik videoyu neredeyse 4 saatte zor izledik diyebilirim. Zira iki de bir donuyordu ve biz de baştan başlatmak zorunda kalıyorduk.
Halbuki ondan çok daha uzun videoları ttnet olan bilgisayarımda sorunsuz biçimde ve normal süresinde izlemekteyim.
Bence ttnet konusunu bir kez daha düşünün. Zira her ne kadar servis sağlayıcılar çeşitli olsa da hepsi de ttnet alt yapısını kullanıyor ve yasa gereği ttnet'ten (Türk telekom özelde) başka alt yapı desteği veren yok.
-
[member=2100]serdar[/member] Dediklerinde bir yandan haklısın ama TTnet kadar da kötü bir firma yok bence. Ben kampanya olarak internet üzerinden başvuru yaptım daha az olması için ama normal başvuru işlemi yapmışlar, bu yüzden fatura beklediğimden yüksek geliyor. Ayrıca internet hızına bile girmiyorum ay'da 65 TL ödüyorum ama az önce bir film izledim ve film 360p'de bile donarak ilerledi.
Sanırım yeni bir yasa çıkmış, taahhütlü sözleşmelerde (1 yıldan uzun olanlar) ceza ödemeden iptal edebiliyormuşuz. Benim tek sorunum modem. 50 liralık modem için 300 lira istiyorlar iptal ettirirken. Normalde modemi iade edip indirim bedelleri ile 40 lira civarında ödeme yapmam lazım. Pazartesi günü Tüketici hakem heyetinden bilgi alacağım konu ile alakalı. Bu arada bahsettiğim yasa için linkler;
Sabah Haber (http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2015/01/25/taahhutlu-sozlesmelerde-ceza-kalkiyor)
Resmi Gazete İlanı (http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm) 52. madde'nin 4. bendi
Donanımhaber (http://forum.donanimhaber.com/m_101536976/tm.htm)de böyle bir konu var.