Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Kurulum Öncesi ve Sonrası => Konuyu başlatan: semihkiroglu - 17 Ekim 2015, 16:11:28

Başlık: Açılış (Boot) Logoyu EFI BIOS'tan Çağırma
Gönderen: semihkiroglu - 17 Ekim 2015, 16:11:28
Arkadaşlar merhabalar. Uzun zamandır LM kullanıcısı olmama rağmen forumda henüz yeniyim. Öncelikle herkese selamlar demek istiyorum :) Yapmak istediğim başlıktan belli aslında. Resmi internetten aldım ama benim istediğim ekranla aynı: http://www.canbike.org/public/images/111613/uefi/Acer_AXC-605-ER30_UEFI-Boot-from-DVD-01.jpg
Amacım açılıştaki LM logosu yerine Windows açılışında olduğu gibi EFI BIOS'taki Acer logosuyla sistemin boot edilmesi. Yani boot sırasında LM logosu yerine EFI'deki logonun ekrana basılmasını istiyorum. Umarım anlatabilmişimdir. Bir de bu logonun altına bir progress bar eklemek istiyorum. Değerin gerçeği yansıtması şart değil, makinenin donup kalmadığından emin olmak için  bir yuvarlak döndürmek yeterli :) cevabınızı merakla bekliyorum, iyi çalışmalar dilerim hepinize :)
Başlık: Ynt: Açılış (Boot) Logoyu EFI BIOS'tan Çağırma
Gönderen: Butterfly - 17 Ekim 2015, 16:27:25
[member=2451]semihkiroglu[/member], size de merhaba. Açılış sırasında arka planda bu resmin olmasını basit bir ilerleme çubuğu istiyorsunuz, değil mi?

Linux Mint açılış sırasında Plymouth adı verilen bir servis kullanır. Açılış animasyonlarını gösterme işi buna aittir. İlerleme çubuğu bulunan bir temanın arkaplan resmi değiştirilerek isteğiniz elde edilebilir ancak. Açılış sırasında görünmesini istediğiniz remin orjinali elde etmeniz gerekecek. Örneğin buradaki (http://linuxmint-art.org/content/show.php/%5Bplymouth%5D+elegance+va+?content=169874) playmouth temasının arkaplan resmi değiştirilerek istediğiniz sonuca yakın bir şey elde edilebilir.
Başlık: Ynt: Açılış (Boot) Logoyu EFI BIOS'tan Çağırma
Gönderen: semihkiroglu - 17 Ekim 2015, 16:45:17
[member=8]Butterfly[/member] yanıtınız için çok teşekkür ederim. Bahsettiğim gibi doğrudan BIOS'tan açılış logosu çağıramıyoruz sanırım, doğru mudur? :)
Başlık: Ynt: Açılış (Boot) Logoyu EFI BIOS'tan Çağırma
Gönderen: Butterfly - 17 Ekim 2015, 16:49:17
Kullandığınız diğer işletim sistemi olduğunu tahmin etiiğim Windows'da böyle bir şey yapmıyor zaten, ilgili resmi bir açılış animasyonun arkaplanında gösteriyor.
Başlık: Ynt: Açılış (Boot) Logoyu EFI BIOS'tan Çağırma
Gönderen: semihkiroglu - 17 Ekim 2015, 16:51:52
Doğrudur, Windows diğer işletim sistemi. Peki bu arka planın yeri hakkında bilginiz var mıdır? Doğrudan değiştireyim verdiğiniz temayla :)
Başlık: Ynt: Açılış (Boot) Logoyu EFI BIOS'tan Çağırma
Gönderen: Butterfly - 17 Ekim 2015, 19:05:15
Buradaki (http://gnome-look.org/content/show.php/Flat+Splash?content=171239) Plymouth temasını indirip sıkıştırılmış dosyayı açın.
Açtığınız dizin içindeki Gray dizini altındaki mint-gray dizinini açın.
Bu dizin içindeki background.png dosyasını Gimp ile açın ve dolum aracı ile arkaplanı tamamen siyah ton yapın.
Sonra buradaki (http://pcrepairhamilton.ca/wp-content/uploads/2012/11/acer-tagline.png) logoyu Gimp'le background.png dosyasına ekleyin.
Gimp => Dosya menüsü => background.png'nin üzerine yaz ile değişikliği kaydedin.

Sonra aşağıdaki komut /lib/plymouth/themes/ dizinini açın ve mint-gray dizinini buraya kopyalayın.

Kod: [Seç]
sudo nemo /lib/plymouth/themes/
Ardından aşağıdaki komutlar ile temayı ekleyip varsayılan yapabilirsiniz.

Kod: [Seç]
sudo update-alternatives --install /lib/plymouth/themes/default.plymouth default.plymouth /lib/plymouth/themes/mint-gray/mint-gray.plymouth 50
Kod: [Seç]
sudo update-alternatives --config default.plymouth
Kod: [Seç]
sudo update-initramfs -u