Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Donanım => Diğer Donanımlar => Konuyu başlatan: özgürpenguen - 11 Kasım 2015, 12:45:48

Başlık: [Çözüldü] Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: özgürpenguen - 11 Kasım 2015, 12:45:48
Linux Mint 17.2 yi yeni yükledim. Windowstan geçiş yaptım. Touchpad çalışmıyor.
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: Butterfly - 11 Kasım 2015, 12:59:16
[member=273]özgürpenguen[/member], hangi masaüstü ortamını kullanıyorsunuz? Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=3067.0)
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: özgürpenguen - 11 Kasım 2015, 15:10:52
Cinnamon tabii ki :)
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: Butterfly - 11 Kasım 2015, 15:54:56
Menü => Sistem Ayarları => Fare ve Dokunmatik Panel => Dokunmatik Panel sekmesinden etkinleştirmeyi dener misiniz?

Eğer sorun bu şekilde çözülmezse aşağıdaki komutların çıktılarını paylaşırsınız.

Kod: [Seç]
inxi -Fxz
xinput list
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: özgürpenguen - 11 Kasım 2015, 16:40:28
Sistem ayarlarından denedim olmadı

Kod: [Seç]
kompiter@kompiter-Aspire-ES1-311 ~ $ inxi -Fxz
System:    Host: kompiter-Aspire-ES1-311 Kernel: 3.16.0-38-generic i686 (32 bit, gcc: 4.8.2)
           Desktop: Cinnamon 2.6.13  Distro: Linux Mint 17.2 Rafaela
Machine:   Mobo: Acer model: Aspire ES1-311 version: V1.07 Bios: Insyde version: V1.07 date: 08/13/2014
CPU:       Dual core Intel Celeron CPU N2840 (-MCP-) cache: 1024 KB flags: (lm nx pae sse sse2 sse3 sse4_1 sse4_2 ssse3 vmx) bmips: 8652.8
           Clock Speeds: 1: 2526.879 MHz 2: 2513.935 MHz
Graphics:  Card: Intel ValleyView Gen7 bus-ID: 00:02.0
           X.Org: 1.15.1 drivers: intel (unloaded: fbdev,vesa) Resolution: 1366x768@60.0hz
           GLX Renderer: Mesa DRI Intel Bay Trail x86/MMX/SSE2 GLX Version: 3.0 Mesa 10.1.3 Direct Rendering: Yes
Audio:     Card: Intel ValleyView High Definition Audio Controller driver: snd_hda_intel bus-ID: 00:1b.0
           Sound: Advanced Linux Sound Architecture ver: k3.16.0-38-generic
Network:   Card-1: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller
           driver: r8169 ver: 2.3LK-NAPI port: 1000 bus-ID: 03:00.1
           IF: eth0 state: down mac: <filter>
           Card-2: Qualcomm Atheros QCA9565 / AR9565 Wireless Network Adapter driver: ath9k bus-ID: 02:00.0
           IF: wlan0 state: up mac: <filter>
Drives:    HDD Total Size: 500.1GB (2.2% used) 1: id: /dev/sda model: WDC_WD5000LPVX size: 500.1GB
Partition: ID: / size: 457G used: 11G (3%) fs: ext4 ID: swap-1 size: 2.03GB used: 0.11GB (6%) fs: swap
RAID:      No RAID devices detected - /proc/mdstat and md_mod kernel raid module present
Sensors:   System Temperatures: cpu: 42.0C mobo: N/A
           Fan Speeds (in rpm): cpu: N/A
Info:      Processes: 159 Uptime: 3:49 Memory: 601.6/1905.2MB Runlevel: 2 Gcc sys: 4.8.4
           Client: Shell (bash 4.3.11) inxi: 1.9.17


kompiter@kompiter-Aspire-ES1-311 ~ $ xinput list
⎡ Virtual core pointer                        id=2    [master pointer  (3)]
⎜   ↳ Virtual core XTEST pointer                  id=4    [slave  pointer  (2)]
⎜   ↳ USB OPTICAL MOUSE                           id=10    [slave  pointer  (2)]
⎣ Virtual core keyboard                       id=3    [master keyboard (2)]
    ↳ Virtual core XTEST keyboard                 id=5    [slave  keyboard (3)]
    ↳ Power Button                                id=6    [slave  keyboard (3)]
    ↳ Video Bus                                   id=7    [slave  keyboard (3)]
    ↳ Power Button                                id=8    [slave  keyboard (3)]
    ↳ Sleep Button                                id=9    [slave  keyboard (3)]
    ↳ HD WebCam                                   id=11    [slave  keyboard (3)]
    ↳ AT Translated Set 2 keyboard                id=12    [slave  keyboard (3)]
    ↳ Acer WMI hotkeys                            id=13    [slave  keyboard (3)]
kompiter@kompiter-Aspire-ES1-311 ~ $
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: Butterfly - 11 Kasım 2015, 16:53:01
Burada (https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/1413659) sorunun 3.19 çekirdek ile çözüldüğünden bahsedilmiş.

Sisteminizi ve çekirdeği aşağıdaki şekilde güncellemeyi deneyiniz.

Güncelleme Yöneticisi => Düzenle menüsü => Tercihler => Seviyeler kısmından 4. seviye güncellemeleri işaretleyiniz ve Yenile düğmesine tıklayıp Güncellemeleri Kur düğmesine tıklayarak sisteminizi güncelleyiniz. Sonrasında 4. seviye güncellemeleri pasifleştirebilirsiniz.

Ardından, Güncelleme Yöneticisi => Görünüm menüsü => Linux çekirdekleri aracı yardımıyla 3.19.x serisi çekirdeğin son sürümünü (şu an itibariyle 3.19.0-33 sürümde) kurunuz.

Ardından sisteminizi yeniden başlatınız.
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: özgürpenguen - 11 Kasım 2015, 17:22:10
Çekirdek sürümünü kurdum ama sorun devam ediyor.
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: Butterfly - 11 Kasım 2015, 17:28:41
Sistemi yeniden başlattınız mı?
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: özgürpenguen - 11 Kasım 2015, 17:42:13
Evet  2 kez başlattım hala görmüyor.
Asıl işletim sistemi sürümü windows 8.1 x64, buna ben windows 7 x86 ve x64 ü kurdum ikisinde de -tam fonksiyonu olmadan- çalışıyordu. Linuxta hem usbdeyken hem kurulum sonrası hiçbir işlevi yoktu touchpadin.
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: Butterfly - 11 Kasım 2015, 17:52:38
Aşağıdaki komut ile çekirdeğin 4.3.0 sürümünü elle kurup sistemi yeniden başlatmayı dener misiniz?

Kod: [Seç]
mkdir linux4.3.0; cd linux4.3.0; wget -c --no-check-certificate kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v4.3-wily/linux-headers-4.3.0-040300-generic_4.3.0-040300.201511020949_i386.deb kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v4.3-wily/linux-headers-4.3.0-040300_4.3.0-040300.201511020949_all.deb kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v4.3-wily/linux-image-4.3.0-040300-generic_4.3.0-040300.201511020949_i386.deb; sudo dpkg -i *.deb
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: özgürpenguen - 11 Kasım 2015, 18:42:08
Hala çalışmıyor.
Bir de yeniden başlatınca kapanmıyor, siyah ekran bekliyor. Ayrıca UEFI bootta da "no bootable device" hatası veriyor, Legacy bootta açılıyor. Ayrıca başlık açayım mı yoksa kolay bi çözümü var mı?
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: Butterfly - 12 Kasım 2015, 09:27:28
FN+F7 tuş kombinasyonunu kullanmayı dener misiniz?



Bu şekilde sorun çözülmezse buradaki (https://wiki.archlinux.org/index.php/Acer_Aspire_E11_Series#Touchpad) öneriyi aşağıdaki şekilde uygulamayı deneyebilirsiniz.

Bunun için aşağıdaki komut ile grub dosyasını açınız.

Kod: [Seç]
sudo gedit /etc/default/grub
Açılan dosyada aşağıdaki satırı bulunuz.

Kod: [Seç]
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash"
Tırnak işaretleri arasına i8042.nopnp değişkenini ekleyip dosyayı kaydediniz.

Kod: [Seç]
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash i8042.nopnp"
Aşağıdaki komut ile grub ayar dosyasını güncelleyip sistemi yeniden başlatınız.

Kod: [Seç]
sudo update-grub
Başlık: Ynt: Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: özgürpenguen - 12 Kasım 2015, 14:32:12
Tamamdır halloldu, tüm fonksiyonlarıyla çalışıyor artık. Çok teşekkürler.
Başlık: Ynt: [Çözüldü] Touchpad'im çalışmıyor
Gönderen: Butterfly - 12 Kasım 2015, 14:41:49
[member=273]özgürpenguen[/member], rica ederiz. Sorun çözüldüğü için konuyu kilitleyelim.

Yukarıda bahsettiğiniz diğer sorunlar devam ediyorsa yeni konu açabilirsiniz.