Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Kurulum Öncesi ve Sonrası => Konuyu başlatan: özgürpenguen - 13 Kasım 2015, 14:27:22

Başlık: No bootable device hatası
Gönderen: özgürpenguen - 13 Kasım 2015, 14:27:22
Bilgisayarımı formatlarken biostan boot seçeneğini UEFI modundan Legacy moduna geçirdim. Formattan sonra UEFI boota dönünce no bootable device hatası veriyor, yani grub'a yönlendirmiyor.
Başlık: Ynt: No bootable device hatası
Gönderen: Butterfly - 13 Kasım 2015, 14:29:57
Öncelikle aşağıdaki komutların çıktılarını rica edelim.

Kod: [Seç]
sudo fdisk -l
sudo parted -l
sudo lsblk
Başlık: Ynt: No bootable device hatası
Gönderen: özgürpenguen - 13 Kasım 2015, 14:32:25
Kod: [Seç]
kompiter@kompiter-Aspire-ES1-311 ~ $ sudo fdisk -l
[sudo] password for kompiter:

Disk /dev/sda: 500.1 GB, 500107862016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 60801 cylinders, toplam 976773168 sektör
Units = sektör of 1 * 512 = 512 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 4096 bytes
I/O size (minimum/optimal): 4096 bytes / 4096 bytes
Disk kimlikleyicisi: 0x00050b8c

   Aygıt Açılış    Başlangıç     Bitiş  BlokSayısı Kml Sistem
/dev/sda1   *        2048   972812287   486405120   83  Linux
/dev/sda2       972814334   976771071     1978369    5  Ek
Partition 2 does not start on physical sector boundary.
/dev/sda5       972814336   976771071     1978368   82  Linux takas / Solaris
kompiter@kompiter-Aspire-ES1-311 ~ $ sudo parted -l
Model: ATA WDC WD5000LPVX-2 (scsi)
Disk /dev/sda: 500GB
Sektör boyutu (mantıksal/fiziksel): 512B/4096B
Disk bölümü Tablosu: msdos

Numara  Başlangıç  Son    Boyut   Tür       Dosya sistemi   Bayraklar
 1      1049kB     498GB  498GB   primary   ext4            önyükleme
 2      498GB      500GB  2026MB  extended
 5      498GB      500GB  2026MB  logical   linux-swap(v1)


kompiter@kompiter-Aspire-ES1-311 ~ $ sudo lsblk
NAME   MAJ:MIN RM   SIZE RO TYPE MOUNTPOINT
sda      8:0    0 465,8G  0 disk
├─sda1   8:1    0 463,9G  0 part /
├─sda2   8:2    0     1K  0 part
└─sda5   8:5    0   1,9G  0 part [SWAP]

Başlık: Ynt: No bootable device hatası
Gönderen: Butterfly - 13 Kasım 2015, 15:48:48
Sistemi yüklerken sanırım tüm diski biçimlendirmişsiniz. Bu sebeple daha önce varsa bile EFI açılış disk bölümü silinmiş. Diskinizin boyutu 500 GB olduğu ve GPT disk bölümleme yerine MBR disk bölümleme tablosuna sahip olduğu için EFI'ye ihtiyacınız yok diyebilirim.
Başlık: Ynt: No bootable device hatası
Gönderen: özgürpenguen - 14 Kasım 2015, 14:14:56
Böyle kalsın yani kurcalamayım
Başlık: Ynt: No bootable device hatası
Gönderen: Butterfly - 14 Kasım 2015, 15:24:06
Dedikleri gibi, "bozuk değilse, onarma (If it's not broke, don't fix it)".

İsterseniz konuyu etiketlemeden kilitleyelim.