Linux Mint Türkiye
Yazılım => Oyun => Konuyu başlatan: golgeoyunu03 - 23 Kasım 2015, 22:32:32
-
Bende cs go da ayarlardan 4:3 yapıyorum ama gene tam ekran çalışıyor.. Onu nasıl ayarlayabiliriz? windowsta o şekilde ayarlayınca sağ taraflarda siyah kısım oluyor ama linuxta olmuyor. Sırf bu sebepten dolayı windowsa geçmek zorunda kalıyorum.
Oyunun steam üzerinden linux versiyonunu indirdim.
Yardımlar için teşekkürler.
Dahili gpu kullanıyorum, internette windows ve nvidia için böle bir çözüm sunulmuş
https://www.youtube.com/watch?v=fYZBZ-HGpFo
Mesajlar Birleştirildi.
Görüntü ayarlarından 1024*768 ayarlayıp oyuna girince istediğim gibi oluyor. Bunu otomatik olarak ayarlama şansımız var mı ?
-
Oyunu 4:3 kipinde oynadığınızda ekran kenarlarında siyah kenar gözükmesini mi istiyorsunuz?
Aşağıdaki komutun çıktısını paylaşınız.
xrandr --prop
-
Screen 0: minimum 320 x 200, current 1366 x 768, maximum 32767 x 32767
LVDS1 connected primary 1366x768+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 194mm
EDID:
00ffffffffffff0030e4950300000000
00160104902213780a01a59c595a9b26
18505400000001010101010101010101
010101010101d81d56f4500016302430
350058c21000001be51356f450001630
2430350058c21000001b000000000000
00000000000000000000000000000002
000c47ff0a3c6412222964000000006e
BACKLIGHT: 3484
range: (0, 3484)
Backlight: 3484
range: (0, 3484)
scaling mode: Full aspect
supported: None, Full, Center, Full aspect
1366x768 60.1*+ 40.0
1360x768 59.8 60.0
1024x768 60.0
800x600 60.3 56.2
640x480 59.9
VGA1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
HDMI1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
aspect ratio: Automatic
supported: Automatic, 4:3, 16:9
Broadcast RGB: Automatic
supported: Automatic, Full, Limited 16:235
audio: auto
supported: force-dvi, off, auto, on
DP1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
Broadcast RGB: Automatic
supported: Automatic, Full, Limited 16:235
audio: auto
supported: force-dvi, off, auto, on
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
sağ ve sol taraflarda siyah kenar olucak.
-
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırmayı deneyiniz, komut geçicidir sistemi yeniden başlattığınızda etkisini kaybeder. Eğer çözüm olursa kalıcı hale getirilebilir.
xrandr --output LVDS1 --set "scaling mode" "Center"
-
Oyun windows ile linuxta aynı ayarlara sahip olmasına rağmen ara ara kasıyor. O sebeple oyunu windowsla oynamaya karar vedim
Teşekkürler.