Linux Mint Türkiye

Diğer => Konu Dışı => Konuyu başlatan: LeoJeLy - 28 Kasım 2015, 16:15:31

Başlık: Linux'a geçsem mi geçmesem mi?
Gönderen: LeoJeLy - 28 Kasım 2015, 16:15:31
Bu aralar Linux'a geçsem mi geçmesem mi diye düşünüyordum fakat forumda herkez yardım konusu açıyor göründüğüne göre zor bir sistem
Windows tarzı değil geçsemiyim geçmese miyim kararlaştıramadım.

Düzenleme: İmla - Başlık
Konu Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=3067.0)
Başlık: Ynt: Linux'a geçsem mi geçmesem mi?
Gönderen: Butterfly - 28 Kasım 2015, 17:45:35
Aşağıdaki bağlantılardan Linux tabnlı dağıtımları neden tercih edibileceğiniz ile ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

http://www.whylinuxisbetter.net/index_tr.php?lang=tr
http://www.enginkuzu.org/neden-linux.php
http://linuxisletimsistemleri.com/neden-linux-kullanayim
http://egitimevreni.com/genel/neden-linux-kullanmaliyiz.html

Bu bilgilerle sizin kullanım amacınız ve hassasiyetleriniz ile kesişme gösteren olgular mevcutsa, Linux kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Aşağıdaki bağlantılarda ise bir Linux dağıtımı olan Linux Mint tercihi ile ilgili bilgiler mevcut.

http://teknoseyir.com/linux-mint-incelemesi
http://techkafa.com/linux-mint-kullanimi-13399.html
http://ersu.me/article/linux/neden-linux-mint
https://prezi.com/l99rvojziqmz/linux-mint
Başlık: Ynt: Linux'a geçsem mi geçmesem mi?
Gönderen: LeoJeLy - 28 Kasım 2015, 17:50:23
Peki Bu Linux de sürekli komut işlevleri veriliyor nereye koyuluyor veya debian dağıtım vB. Deniliyor .
Çeşit çeşit masaüstü sürümleri var onlar ne işe yarıyor vB.
Başlık: Ynt: Linux'a geçsem mi geçmesem mi?
Gönderen: Butterfly - 28 Kasım 2015, 21:58:58
Bence önce bir yerlerden başlayın, mesela ISO dosyasını USB belleğe yazdırıp, sistemi USB bellekten açarak kullanabileceğiniz/deneyebileceğiniz bir çok dağıtım mevcut. Mesela aşağıdaki bağlantıdan Linux Mint 17.2 Cinnamon sürümü indirip deneyebilirsiniz. Cinnamon, MATE, KDE ve Xfce gibi sürümler varsayılan olarak gelen masaüstü ortamlarını ifade ediyor. Açık kaynak dünyasında birbirinden farklı arayüzleri tercih edebilirsiniz. Bunların arasındaki farkları saymak uzun olur. Dediğim gibi bir yerlerden başlamak ve öğrenme sürecini zamana bırakmak en uygunu olacaktır.

http://www.linuxmint.com/edition.php?id=190

ISO dosyasını USB belleğe yazıdrmak için aşağıdaki aracı kullanabilirsiniz.

http://www.linuxliveusb.com
Başlık: Ynt: Linux'a geçsem mi geçmesem mi?
Gönderen: LeoJeLy - 28 Kasım 2015, 23:03:29
Tamam teşekkürler