Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Kurulum Öncesi ve Sonrası => Konuyu başlatan: cagrialdemir - 09 Aralık 2015, 14:50:05
-
Merhaba. Ben bu konuya benzer bir başlık daha önce de açmıştım ancak yeterli cevabı alamadım ve araştırmalarım da yanıt vermedi. Yalnızca iki sorum var. Birincisi windows 8.1 kurulu iken diğer bir diske linux kurduğumda şayet windowsun hibernation (hızlı başlat) özelliği açıksa bunun sonuçları işletim sistemlerimden birinin açılmamasıyla sonuçlanır mı yoksa sadece windowsun kurulu olduğu diske linux üzerinden erişimim mi durur?
İkinci sorum ise ben windowsumu kapatırken arada sırada uyku moduna ya da hazırda beklet moduna alıyorum çalışmalarımda nerede kaldığımı unutmamak adına. Uyku muduna yahut hazırda beklet moduna almam durumunda yine aynı şekilde işletim sistemlerinden herhangi birine erişim gibi bir sorunum olur mu ya da başka herhangi bir problem oluşur mu?
Şimdiden çok teşekkür ederim, bu sorulara gelecek cevaplar ışığında bugün akşam gerçekten kullanmak adına ilk linuxumu kuracağım, iyi çalışmalar.
-
Merhaba. Ben bu konuya benzer bir başlık daha önce de açmıştım ancak yeterli cevabı alamadım ve araştırmalarım da yanıt vermedi. Yalnızca iki sorum var. Birincisi windows 8.1 kurulu iken diğer bir diske linux kurduğumda şayet windowsun hibernation (hızlı başlat) özelliği açıksa bunun sonuçları işletim sistemlerimden birinin açılmamasıyla sonuçlanır mı yoksa sadece windowsun kurulu olduğu diske linux üzerinden erişimim mi durur?
Windows altında ilgili kipler açıkken, Windows disk bölümlerine yazma hakkı ile erişemezsiniz, ama diski elle sadece okuma modunda bağlarsanız dosyalara erişebilirsiniz. Bu durumun sonucu olarak ilgili disk bölümlerindeki dosyalarda düzenleme yapamazsınız.
İkinci sorum ise ben windowsumu kapatırken arada sırada uyku moduna ya da hazırda beklet moduna alıyorum çalışmalarımda nerede kaldığımı unutmamak adına. Uyku muduna yahut hazırda beklet moduna almam durumunda yine aynı şekilde işletim sistemlerinden herhangi birine erişim gibi bir sorunum olur mu ya da başka herhangi bir problem oluşur mu?
Şimdiden çok teşekkür ederim, bu sorulara gelecek cevaplar ışığında bugün akşam gerçekten kullanmak adına ilk linuxumu kuracağım, iyi çalışmalar.
Uyku moduna aldığınız zaman diğer işletim sistemine erişemezsiniz, bu kipte oturuma devam etmeniz için gerekli bilgiler RAM'a yazılı ve diğer sistemle açılış yaparsanız veriler kaybolabilir.
Hazırda beklet kipinde ise verileriniz diske yazılır, "çok emin olmamakla birlikte" bu sebeple diğer işletim sistemini açsanız dahi ilgili oturuma devam edebileceğinizi düşünüyorum.
-
Çok teşekkür ederim tekrardan sağolun. Cevaplarınız yardımcı oldu gerçekten. Peki sizce uyku moduna aldıktan sonra tekrar açtığımda grub ekranı gelir mi yoksa ram daha önce davranıp direk wibdowsta mı açar.
-
Uyku modunda Grub ekranı geleceğini sanmıyorum, veriler zaten RAM üstünde olduğundan, sistem uyandığında doğrudan masaüstüne ulaşabileceğinizi umuyorum.