Linux Mint Türkiye

Linux Mint Destek => Kurulum Öncesi ve Sonrası => Konuyu başlatan: mjeste - 13 Aralık 2015, 21:32:16

Başlık: [Çözüldü] hangi linux mint sürümü ?
Gönderen: mjeste - 13 Aralık 2015, 21:32:16
kolay gelsin herkese ,  umarım doğru yere açmışımdır.
linux sistemine yabancı değilim. pardus kullanıyorum daha önceleri ubuntu kullanmıştım. linux mint 17 tavsiye ediyormusunuz yani sürüm  olarak.ben şahsen yeni sürümlere hep uzaktan korkuyla bakarım. an itibariyle kurmayı düşünüyorum da
Başlık: Ynt: hangi linux mint sürümü ?
Gönderen: Butterfly - 13 Aralık 2015, 22:04:25
Güncel sürüm Linux Mint 17.3'dür, isterseniz ISO dosyasını kurulum yapmadan USB bellek ile deneyebilirsiniz. Beğenirseniz sisteminize kurabilirsiniz.

http://www.linuxmint.com/release.php?id=26
Başlık: Ynt: hangi linux mint sürümü ?
Gönderen: meda - 13 Aralık 2015, 22:07:16
Mint 17... sürümleri Ubuntu 14.04 LTS taban aldığı için sorunlar minimum düzeydedir. Aslına bakarsanız yeni sistem bile sayılmayabilir. 1,5 sene önce duyurullmuş bir sistemi taban alıyor.
Başlık: Ynt: hangi linux mint sürümü ?
Gönderen: mjeste - 13 Aralık 2015, 22:11:44
sanki bir yerde  LM 17 etkileşim kabuğu linuxtan ayrıldı ?  gibi birşey  okudum   o yüzden sordum yoksa  bir sorun olacağını sanmıyorum. ayrıca bende, önce win7 sonra  pardus topluluk ve şimdi linux mint olacak  sırasında bir  sıkıntı yok değil mi ?
Başlık: Ynt: hangi linux mint sürümü ?
Gönderen: meda - 14 Aralık 2015, 00:02:56
Normal kurulum (UEFI değilse) 3 sistemde aynı HDD üstünde olacaksa sıkıntı olmaz.
Başlık: Ynt: hangi linux mint sürümü ?
Gönderen: mjeste - 14 Aralık 2015, 00:20:04
teşekkür ederim  :)
Başlık: Ynt: hangi linux mint sürümü ?
Gönderen: Butterfly - 14 Aralık 2015, 09:15:07
Alıntı
LM 17 etkileşim kabuğu linuxtan ayrıldı ?  gibi birşey  okudum

Linux Mint ekibinin Gnome kabuğu olan Gnome Shell'i çatallayıp Cinnamon masaüstü ortamını geliştirmeye başlaması olabilir bahsettiğiniz.
Başlık: Ynt: hangi linux mint sürümü ?
Gönderen: mjeste - 14 Aralık 2015, 09:40:31
sanırım o olabilir bu bir farklılık yaratmaz değil mi ? komutlarda bir değişiklik gibi
Başlık: Ynt: hangi linux mint sürümü ?
Gönderen: Butterfly - 14 Aralık 2015, 11:42:54
Değişik olan sadece masaüstü ortamıdır, elbet bazı farklılıklar vardır. Mesela KDE Dolphin dosya yöneticisini kullanırken, Cinnamon Nemo dosya yöneticisini kullanır. Dosya yöneticisi ile bir dizini açmak istediğiniz dolphin yerine nemo yazmanız gerekecektir. Eğer KDE masaüstüne alışkanlığınız varsa, Linux Mint 17.2 KDE sürümü kurabilirsiniz. Ayrıca Pardus Debian tabanlı, Linux Mint 17.x ise Ubuntu tabanlıdır. Tabanlar sebebiyle küçük farklılıklar olabilir, ama genel olarak kullanım birbirine benzer.
Başlık: Ynt: hangi linux mint sürümü ?
Gönderen: mjeste - 14 Aralık 2015, 12:24:27
evet anladım çok teşekkürler
Başlık: Ynt: hangi linux mint sürümü ?
Gönderen: Butterfly - 14 Aralık 2015, 13:17:29
Sorunuz bir çözüme ulaştıysa konuyu etiketlemenizi rica edelim. Çözülen başlıkların etiketlenmesi hakkında (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2058.0)