Linux Mint Türkiye
Linux Mint Destek => Ekran Kartları => Donanım => Nvidia => Konuyu başlatan: AhmtcnBozkurt - 18 Nisan 2016, 23:34:53
-
Ekranım'da özellikle tarayıcı ile sayfa'da aşağı doğru mouse scroll yaparken dalga dalga aşağı iniyor.
Bu sorunu nasıl çözebiliriz ?
-
Ekran Kartı ile İlgili Sorularda Verilmesi Gereken Çıktılar (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=2738.msg17414#msg17414)
çıktılara bakalım.
-
Merhaba ilginiz için teşekkürler istediğiniz çıktılar ;
inxi -SGx komut çıktısı :
System: Host: BOZKURT Kernel: 3.19.0-32-generic x86_64 (64 bit gcc: 4.8.2)
Desktop: MATE 1.12.0 (Gtk 3.10.8~8+qiana)
Distro: Linux Mint 17.3 Rosa
Graphics: Card-1: Intel 3rd Gen Core processor Graphics Controller
bus-ID: 00:02.0
Card-2: NVIDIA GK107M [GeForce GT 650M] bus-ID: 01:00.0
Display Server: X.Org 1.17.1 drivers: intel (unloaded: fbdev,vesa)
Resolution: 1920x1080@60.0hz
GLX Renderer: Mesa DRI Intel Ivybridge Mobile
GLX Version: 3.0 Mesa 10.5.9 Direct Rendering: Yes
glxinfo | grep render Komut Çıktısı ;
direct rendering: Yes
GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Ivybridge Mobile
GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_packed_depth_stencil,
GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp,
lspci | egrep 'VGA|3D|Display' Komut Çıktısı ;
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 3rd Gen Core processor Graphics Controller (rev 09)
01:00.0 VGA compatible controller: NVIDIA Corporation GK107M [GeForce GT 650M] (rev ff)
xrandr Komut Çıktısı ;
Screen 0: minimum 8 x 8, current 1920 x 1080, maximum 32767 x 32767
LVDS1 connected 1920x1080+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 344mm x 194mm
1920x1080 60.0*+ 59.9
1680x1050 60.0 59.9
1600x1024 60.2
1400x1050 60.0
1280x1024 60.0
1440x900 59.9
1280x960 60.0
1360x768 59.8 60.0
1152x864 60.0
1024x768 60.0
800x600 60.3 56.2
640x480 59.9
VGA1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
VIRTUAL1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
cat /etc/X11/xorg.conf Komut Çıktısı ;
cat: /etc/X11/xorg.conf: Böyle bir dosya ya da dizin yok
-
Aşağıdaki komutu uçbirimde çalıştırıp Intel GPU için dikey senkronizasyonu etkinleştirmek için bir yapılandırma dosyası oluşturunuz ve sistemi yeniden başlatmayı deneyiniz.
sudo mkdir -p /etc/X11/xorg.conf.d/ && echo -e 'Section "Device"\n Identifier "Intel Graphics"\n Driver "Intel"\n Option "AccelMethod" "uxa"\n Option "TearFree" "true"\nEndSection' | sudo tee /etc/X11/xorg.conf.d/20-intel.conf
-
Dediğiniz komutları girdim , sorunum devam etmekte.
-
Komutu çalıştırdıktan sonra sistemi yeniden başlattınız mı?
Eğer yeniden başlattıysanız sorun Intel mi yoksa Nvidia GPU mu etkinken devam ediyor, bunu tespit ediniz. Nvidia ayar yöneticisinin "Prime Profiles" kısmından etkin olan GPU'yu tespit edebilirsiniz.
-
Yeniden başlattım ıntel ile devam ettiğim de sorun devam ediyor.Ayrıca nvidia'nın gt650m ekran kartında da var bu sorun.İki ekran kartında da akıcılıkdonma ve takılma sorunlarım devam ediyor.
2-3 yerde kernel sürüm yükseltme vb. öneriler vardı fakat bozmak istemediğimden uygulamadım?
Acaba farklı yöntemler var mı sorun çözümü üzerine?
-
Intel GPU için aşağıdaki komutu çalıştırıp sistemi yeniden başlatmayı deneyebilirsiniz, bu komut SNA hızlandırma yöntemi ile dikey senkronizasyonu etkinleştrecektir.
sudo mkdir -p /etc/X11/xorg.conf.d/ && echo -e 'Section "Device"\n Identifier "Intel Graphics"\n Driver "Intel"\n Option "AccelMethod" "sna"\n Option "TearFree" "true"\nEndSection' | sudo tee /etc/X11/xorg.conf.d/20-intel.conf
Nvidia GPU için buradaki (https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=5130.msg32838#msg32838) öneriyi uygulayınız.
Ayrıca aşağıdaki komutun çıktısına da bakalım.
wm-detect
-
Öncelikle geri dönüşü geç yaptığım için kusura bakmayın denemeler yaptım fakat başarısız oldu ,
Yukarıda verilen nvidia paketi zaten hali hazırda kuruluymuş bir kaç keç çıkış giriş yaptığımda nvidia eskisi kadar kasmamaya başladı fakat dalgalanma ve yırtılmalar da düzelme olmadı sadece fps düzeldi.
Ayrıca istediğiniz çıktı ;
Desktop environment: MATE
Window manager: marco (6043)
Compositing: enabled
-
Marco ile Compton birleştirme yöneticisini seçmeyi dener misiniz?
https://forum.linuxmint.net.tr/index.php?topic=4352.0
-
Herhangi bir değişiklik olmadı
Desktop environment: MATE
Window manager: marco (7723) compton (7868)
Compositing: enabled
-
Sorun Firefox'da ise, Tercihler =>Gelişmiş bölümü => Genel sekmesi altındaki aşağıdaki seçeneklerin önünüdeki işaretleri kaldırıp pasifleştirmeyi deneyiniz.
Akıcı kaydırmayı kullan
Mümkün olduğunda donanım ivmelenmesini kullan
Yazarken yazım denetimi yap
Sonrasında tarayıcıyı yeniden başlatınız.
-
Problem genel sadece tarayıcı ile bağlantısı yok , intel'de dikey ve sna aktifleşince çözüldü fakat nvidia daha güçlü olmasına karşı intel onboarddan daha yavaş çalışıyor anlamadım.
-
Daha yavaş çalışma diye bir olacağını sanmıyorum, Nvidia Prime için benim hazırladığım paketi kurdu iseniz dikey senronizasyon etkin olacağından FPS hızı sınırlanır. Daha fazla FPS daha iyi görüntü anlamına gelmeyeceği için bu şekilde kullanmak daha uygun olacaktır.
Konu başlığından farklı sorular veya sorunlar için yeni konu açarsanız daha uygun olabilir.